Inlägg från: Hanna1983 |Visa alla inlägg
  • Hanna1983

BF våren 2011 i närheten av Malmö

abbi skrev 2011-02-28 11:12:58 följande:
    Oj vad ni skriver! ;)

Igår hade mina vänner anordnat en Babyshower för mig! Med massa fina presenter, sushi, cupcakes! ;) blev så glad!!!

Idag vecka 35! Känns helt galet!
    Ska också packa väskan snart! Men blir lite knäpp på vad jag ska ha med?
    Detta inlägg hade jag kunna skriva! :) Blev också överraskad med en baby shower igår och jag går in i vecka 35 idag! :)
  • Hanna1983
    Peecock skrev 2011-02-28 13:22:08 följande:

Jag vet inte om jag ska skriva något förlossningsbrev...? Vad ska där stå i detta?

Jag har lite svårt att förstå att jag ska genomgå en förlossning. Jag väljer att inte tänka på det för mycket. Inte mer än att läsa på om smärtlindring osv. Jag har de senaste dagarna känt lite "rampfeber" över vad som ska komma härnäst. På väggkalendern på mitt rum kan jag hela tiden se datumet för beräknad förlossning, samtidigt som jag är väldigt nyfken på livet som sparkar där inne så känner jag mig lite nervös över ...ja allt !  Ngt stort håller på att hända och jag vet inte riktigt VAD det är...har ju aldrig varit gravid och fått barn så jag kan ju omöjligt sätta mig in i hur det kommer att bli och hur allt kommer att gå.

Jag funderar också på om jag ska skippa förlossningsbrevet. Jag har inga speciella önskemål utan litar på att personalen kan stötta mig och hjälpa mig att fatta rätt beslut gällande bedövning mm. Och att skriva att man vill att allt ska gå bra och att man vill spricka så lite som möjligt känns ju lite meningslöst för vem vill inte det! :) Vad skriver ni andra i brevet?
  • Hanna1983

Är det fler som börjar bli väldigt trötta? Jag har inga besvär i övrigt men tröttheten börjar bli lite påfrestande. Jag somnar lite efter kl 21 varje kväll och sover minst 8 h så det kan inte bero på sömnbrist. Bra järnvärde har jag också (137). Någon som känner igen det?

• Hanna1983

Jag har också 12 dagar kvar till mammaledigheten. Ska bli riktigt skönt att varva ner lite. Jag är också trött på att jobba rent psykiskt. Antar att det är lätt att det blir så när man ser "slutet" på det.

Bra tips på sida, SuzR. Det kanske blir ett kortfattat brev trots allt.

Det verkar som att det är flera här som har BF ungefär när jag har det (10 april). Kul! Om ni tänkte föda i Malmö ses vi kanske på BB! :)

• Hanna1983

Här är en till som ofta vaknar vid 4 eller 5 på morgonen och inte kan somna om... Det resulterar dock i att jag ofta somnar runt kl 21 på kvällarna. Men många dagar går man runt som en zombie på jobbet. 

Vi har inte heller kommit överens om namn. Vi har ett tjejnamn som vi gillar båda två men om det blir en pojke har vi ingen aning vilket namn vi ska välja (och bara för det tror vi att det är en pojke :)).

Hoppas att ni får tag i fina fynd på Babyland idag! Kan även tipsa om babytobe.se/ där man registrera sig och hämta ut en gratis babybox på Apoteket i Kirseberg här i Malmö (gäller andra apotek också inom Apoteksgruppen). Jag har inte hämtat mitt paket än så jag vet inte riktigt vad det är i, men gratis är ju alltid gott! :)

• Hanna1983
    SuzR skrev 2011-03-03 19:43:40 följande:
    Jag skulle hämta det där paketet i kirkeberg , jag hängde på låset haha men dom hade inte fått in dom än så ring och kolla först så ni inte åker dit i onödan som jag gjorde;)
    Tack för infon! Då sticker jag nog inte dit i morgon som jag hade tänkt utan väntar till nästa vecka istället. Sa de något om när de skulle få in dem?
  • Hanna1983

Jag har hört mycket gott om Malmö, så vi kommer att välja att föda här om det finns plats. En fördel med Lund jämfört med Malmö skulle väl vara att mannen alltid får stanna över natten i Lund (om man inte ligger kvar på förlossningsavdelningen förstås). I Malmö är platserna för männen begränsade. Men jag hoppas att man kan åka hem ganska fort efter ändå. Ystad har jag också hört mycket gott om, men jag tror inte att jag känner för en sån lång bilresa när det väl är aktuellt!

Jag håller på att tvätta bebiskläderna i de minsta storlekarna nu. Helt ofattbart att man ska få en bebis som ska få plats i dessa små kläder!! Vet ni om man behöver tvättta fleeceoveraller och filtar också? Eller täcken och kuddar (lakanen kommer jag givetvis att tvätta)? 

• Hanna1983

Jag kommer att sakna min mage när bebisen har kommit... Förutom att jag också har fått tillbaka en massa finnar så gillar jag min gravida kropp. Jag fasar däremot lite för hur den kommer att se ut efter graviditeten. Hoppas att degmagen försvinner ganska fort...

Jag har hämtat ut gravidlådan från Apoteket idag. Jag har svårt att se att grejerna ska vara värda 500 kr som de påstår men en del bra grejer innehöll den i alla fall (en nappflaska, 2 gamla tidningar, tuggummin och några prover babyvårdsprodukter).

Är det bara jag som fortfarande sover en del på rygg? Jag hoppas att det inte skadar den lille på något sätt, men vad jag har hört så mår man själv illa om barnet trycker mot kroppspulsådern. Annars sover jag mest på sidan med en kudde som stöd under magen. Jag köpte en "dreamgenii"-kudde för några månader sedan men den tycker jag är överskattad. Det funkar minst lika bra att använda vanliga kuddar som stöd.

Jag använder också stödstrumpor varje dag! Det är riktigt skönt (men nä, kanske inte så sexigt :)).

Smilla, var ska du på massage? Jag är också sugen på att gå...

• Hanna1983

Jag är också helt fast i tv-serier om förlossningar. Men fy så lättrörd man är som gravid! Jag längtar verkligen efter förlossningen och lilla bebisen nu! När det gäller förlossningen så vet man ju att det ska göra jäkligt ont men samtidigt går det inte att föreställa sig hur det ska kännas, så jag känner mig inte rädd. Kan tänka mig att det blir värre inför andra förlossningen (om man nu kommer att få ett barn till) för då vet man lite mer vad det handlar om. För er som gillar att se på förlossningar på tv så kan jag även tipsa om det norska programmet Jordmödrene som finns på www.nrk.no/nett-tv/klipp/697636/. Lite jobbigt med norskan bara, men man kan ju alltid titta på "bilderna". :)

Smilla, vad skönt att skämma bort sig med behandlingar! Själv har jag bokat in tid för vaxning av ben och bikinilinje (det är ju så svårt att nå själv nuförtiden!! :)) men jag tror inte att det kommer att bli en särskilt njutsam behandling. :) Borde kanske boka in lite massage också.

Sju arbetsdagar kvar innan föräldraledigheten! Jag ser verkligen fram emot att få lite tid att "boa" här hemma. Det känns som att man inte hinner eller orkar någonting nu i veckorna. Sen ska det bli himla skönt att kunna sova middag också. Vår föräldrautbildning kör igång i morgon. Hoppas att man träffar lite trevliga mammor (och pappor) som man kan tänka sig att träffa mer sen under föräldraledigheten!   

• Hanna1983
    abbi skrev 2011-03-09 11:49:32 följande:
    Hjälp! Jag är så trött att jag inte vet var jag har röven! Åhhh Gud! Haha!
    Känner verkligen att mitt beslut om att gå hem den 18/3 är så rätt...
    I know the feeling!! :) Tycker att det börjar bli jobbigt att motivera sig mentalt också eftersom man vet att det är så kort tid kvar att jobba. Undrar hur länge man får vara hemma sen innan bebisen kommer?!
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö