BF våren 2011 i närheten av Malmö
Vart gör du detta?
Jag skulle också vilja klara mig utan EDA, men är naturligtvis beredd på att ompröva mitt beslut under förlossningen. Men jag är också lite skraj för nackdelarna med denna smärtlindringsmetod... (dessutom tycker jag att det verkar läskigt att få en så lång nål in i ryggen).
Nu är jag otroligt trött.... Zzzzzzz....Har dragits med en jobbig förkylning och hosta hela veckan och det har gjort att jag har sovit ännu sämre än vanligt. Helgen kunde inte ha kommit lägligare! Jag ser verkligen fram emot ledigheten nu. Ska bli otroligt skönt att kunna sova middag varje dag.
Edvin är ett fint namn! Vi har kommit överrens om ett tjejnamn, men om det blir en pojke har vi ingen aning. Bara för det så tror vi att det blir en pojke!
Hur länge har ni tänkt att vara föräldralediga? Tycker att det är svårt att veta hur man ska lägga upp det...
Oj, vad alla ska vara hemma länge. Själv funderar jag på att börja jobba deltid lite efter årsskiftet eller till våren och sen vara ledig på heltid igen under hela sommaren 2012. Så får min man vara hemma lite på våren och sen till hösten. Men vi får se hur vi lägger upp det... Känner att jag kommer att missa för mycket på jobbet om jag är hemma närmare 1,5 år i sträck.
Lite pengar får man ja... Man vill ju inte direkt ta ut föräldrapenning sju dagar i veckan heller, för då försvinner de ju så fort. Som tur var betalar vår arbetsgivare mellanskillnaden från 80 (78?) till 90 % av lönen i 150 dagar.
Nu har jag jobbat min sista arbetsdag. Känns konstigt att veta att man inte ska jobba på länge, men samtidigt ska det bli väldigt skönt med lite ledighet innan bebisen kommer!
Vad tråkigt med en bm som kommenterar vikten. Och jag säger som de andra, 1,5 kg på en månad är ju ingenting! Man brukar väl säga att man ska gå upp runt 0,5 kg/vecka denna period? Jag har aldrig vägt mig hos min bm. Hon säger att det är SF-kurvan som är viktigast (och så kan hon ju se med blotta ögat om man skulle lägga på sig alldeles för mycket).
Ha en trevlig helg allihop!
Oj, här hade man lite att läsa ikapp efter att inte ha varit inloggad på ett tag!
Nu har jag slutat jobba och njuter av ledigheten och möjligheten att sova middag och vila under dagen. Det är guld värt, och för er som inte redan har slutat jobba så har ni något att se fram emot! Sen är det ju inte helt fel att våren har kommit och solen skiner! Tyvärr dras jag med en envis förkylning som vägrar ge med sig... :( Vad jag har förstått så är inte immunförsvaret på topp såhär under graviditeten... Hoppas dock att man inte kommer att vara jätteförkyld under förlossningen, för det blir nog tillräckligt tufft ändå...
Ja, det är inte lätt att veta hur man ska planera sommaren. Vi tänkte nog mest vara hemma och ta dagarna som de kommer. Några besök i sommarstugan och ev. någon campingtur med husvagnen kommer det också att bli. Vet ni om det kommer att finnas föräldraaktiviteter i Malmö även under sommaren eller har allt sådant uppehåll då?
Abbi, tråkigt att bebben inte ville samarbeta men som Smilla sa så vet du ju nu exakt när den lille kommer! Blir det planerat snitt före BF eller hur brukar man göra? Då kommer nog er lille skatt att komma före vår. Fuskigt! :) (För vi hade väl BF samma dag)?
Ha en skön dag!
Grattis!!
Här är en till som börjar känna sig väldigt redo och sugen på att föda barn... Nu när det är två veckor kvar till BF så är ju även bebisen redo för att se världen! Synd att man inte kan skicka ett vräkningsbrev till den lille! :)
Förstår att ni som har en "flängande" man börjar bli lite oroliga. Men oftast tar det ju lite tid från värkarna börjar tills det är dags att åka in till förlossningen så det ska nog inte vara något problem. Jag har beordrat min man att alltid ha mobilen nära till hands. Nu får det vara slut med pubrundorna också fram till barnet har kommit.
Är det fler som har dåligt immunförsvar såhär på slutet? Jag har dragits med en envis förkylning nu i ca tre veckor. Den börjar dock bli lite bättre. Är livrädd att dra på mig något mer och det är lite jobbigt när typ alla runt omkring en är förkylda eller sjuka...
Grattis till alla er som har fått sina bebisar! Hoppas att allt har gått och går bra! Men ni gör inte direkt att ens längtan blir mindre... :) Men snart är det förhoppningsvis även vår tur!
Jag har också börjat må lite illa, speciellt på kvällarna. Blodsockerfall har jag också drabbats av några gånger. Läskigt. Idag känner jag mig helt slut i kroppen. Vill bara sitta eller ligga ner... Har kunnat promenera utan problem tidigare men idag kändes det riktigt tungt och jag kände av fogarna "på riktigt" för första gången. Antar att det är kroppens sätt att säga till en att ta det lugnt.
Jag har också passat på att vaxa benen, gå på ansiktsbehandling och färga fransar och bryn. Skönt att skämma bort sig lite extra nu för man vet ju inte när man har möjlighet att göra det nästa gång.
Någon som har anmält sig till någon föräldra/barn-aktivitet än eller som har planer att göra det?
I morgon har jag varit ledig i två veckor och för mig har de första dagarna varit "värst". Sen har man liksom kommit in i ledighetslunket och dagarna går jättesnabbt. Jag fixar och donar lite här hemma, men träffar även kompisar som är föräldralediga eller jobbar skift. Min man är också ledig vissa dagar. Annars brukar jag träna eller vara ute och promenera. Sova middag varje dag försöker jag också göra. Så som sagt var, dagarna går! Men nu börjar vi känna oss väldigt redo för bebis så nu får han/hon komma när han/hon vill!! (fast helst inte i morgon, den 1:a april...).
Jag tycker också att det är kul att titta på förlossningsprogram på tv. Känner mig inte alls orolig utan bara förväntasfull. Känns på sätt och vis skönt att man inte kan relatera till smärtan än så man vet inte vad man ska vänta sig. Kan tänka mig att det är värre att se på programmen när man redan har fött barn och vet lite mer vad det handlar om. Men just nu känns det inte lönt att stressa upp sig inför det utan man får ta det som det kommer!
Har ni några känningar om att förlossningen är på gång? Jag känner absolut ingenting... Känns som att förlossningsdagen aldrig kommer att komma. Men nu är det bara 8 dagar kvar till BF så inom några veckor borde det vara dags i alla fall.
Här är en lite rolig bild på magen sedd uppifrån. Börjar bli lite trött på kommentaren om att det måste vara en pojke i magen på grund av att den är så spetsig! Nu känns det iofs som att det är en pojke i alla fall, men jag har svårt att tro att könet skulle ha något med formen på magen att göra. Eller vad tror ni andra?