• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

SuzR skrev 2011-03-28 13:27:27 följande:
    man kunde köpa stolen separat utan att köpa baljan för det har vi redan. Den kostade typ 150 spänn tror jag...minns inte men det var under 200..160 kanske ? jag hoppas och tror man kan sätta den i vilken balja som helst, dom sa det i affären iaf. Jag ska testa hemma och så kan jag meddela dig men jag tror det är lungt. Stolen är ju fristående i baljan och sätts fast med sugproppar på botten av baljan.
    Känner mig lite nervös men mest exalterad!! Det ska bli så spännande allting, mest att se vad det blir och hur han/hon ser ut. Förlossningen vill jag helst inte tänka på..helst vill jag bara att det ska ta slut snabbt , det är nog bara att bita ihop och göra det...liksom..har inte så många andra tankar om förlossningen. Jag litar till 100% på personalen, dom kommer ta hand om mig:) även om jag får göra jobbet själv såklart.....
    På Ikea har jag sett en balja för under 100 kr så vi tänkte köpa en sån, och det är ju guld om stolen får plats där i ! Får spana på babyringen...
    Jag väljer nog att inte tänka så mycket på förlossningen jag heller. Förutom att tänka att jag fixar det när det väl är här !
  • Peecock
    Smilla skrev 2011-03-29 10:31:43 följande:
    Jag har nog nästan inga förvärkar alls. Jag trodde det ett tag men det var det nog inte. Vissa nätter har jag bara som en liten molande värk men absolut inget jätteont. Det är inget som håller mig vaken iaf. Under dagarna känner jag ingenting. Jo, sammandragningar kan jag få men de känns ingenting. Idag är det 11 dagar kvar till BF. Det kanske blir som du sa yeahcarro, att det bara kommer pang på utan att man kännt något innan.  

Igår var det ju så himla skönt väder ute så jag passade på att sitta ute i solen och mysa en liten stund. Gick även in till stan och uträttade några ärenden. Skönt att vara hemma nu så att man hinner uträtta och förbereda allt innan det är dags. Jag har hur mycket energi i kroppen som helst nu, det är verkligen ingen hejd på mig. Jag har rensat och fixat massor i lägenheten och jag har pysslat och bakat i mängder också. I söndags sydde jag ett par små mjuka byxor till lille bebisen och har även gjort en matchande mössa. Min man tror att jag är helt galen!
    Jag trodde också att jag hade förvärkar men det har jag nog lagt på hyllan. Molvärk var det kanske? Aja...det gjorde absolut inte ont eller höll mig inte heller vaken.  En kollega till mig berättade att hon aldrig hade några förvärkar med sina barn heller, det bara satte igång en dag..och då kunde man inte ta fel på om det var värkar eller inte :)

Jag misstänker att min energi också gått upp om jag varit hemma. Jag är så fruktansvärt uttråkad och vill bara hem från jobb. Tur jag kortade ner det en vecka så jag kan gå 15/4 istället.  Jag är så trött på kvällarna, fötter och fingrar tjocknar till . Sambon är fin just nu ( ja för det mesta såklart...men extra fin nu )  igår lagade han mat och efter maten bara tog han min hand och ledde mig in till soffan och placerade mig där. Sen fixade han med tvätt och disk. Otroligt skönt att bara få ligga ner !
  • Peecock

Är det någon som börjat må illa såhär på slutet ?
    Jag vaknar på nätterna och mår illa.
    I början trodde jag att det var för jag var hungrig men det blev inte bättre med en macka.....

Hatar att må illa :(
    Och hatar att ligga vaken, enda som var skoj var bebisen som höll värsta lådan imorse...trodde nästan hon skulle hoppa ur min kropp.

• Peecock

Vaknar jag närmre 05 är det kört....då vaknar hela jag om det är kissepaus. Jag har inte varit illamående alls...föränn nu  ! Kanske är för allt stök och bök ? Hon känns gigantisk ibland...

Oh Bra! och det var på Babyringen ni handlat?

• Peecock

Grattis till alla bebisar som kommit!

Är jag naiv på något sätt? En unge i minuten skrämmer mig inte alls....tänk så lever jag i värsta förnekelsen eller ngt. Dumt...

I onsdags var det BM besök igen och bebis hjärtljud var höga IGEN...låg på 180 under flera minuter. Fick vila hos BM i en timme sen var dem normala igen. Men jag blev ändå skickad till KK  så de kunde kolla upp ordentligt.
    Förmodligen blir hon väldigt stressad av klämmandet från BM.....undra hur hon kommer orka med en hel förlossning då?

• Peecock

Haha, Hanna vilken cool bild! Jag tror inte direkt att man kan se vilket kön det är på magens form....men visst kan man gissa, det är ganska bra odds :)

Jag känner inte heller att ngt är på G, jag har iofs 25 dagar kvar så det är väl lite tidigt än :) Men graviditeten kanske avslutas som den började, jag kände mig precis som vanligt....det enda konstiga var att jag inte kände att mens var på G alls , det var väldigt klart att den inte skulle komma. Så förlossningen kanske bara startar sådär hux flux utan förvarning.

Ska börja skriva en egen typ boken om mig / första året bok till bebis. Shoppade ett blankt album i helgen , tänkte börja skriva lite snart  innan man glömmer hur det har varit att vara gravid. Sätta in lite UL bilder och magbilder... sen bara fylla på när hon är här :)

• Peecock

Näst sista veckan för mig ..hehe helt overkligt ! Känns som jag ska på vanlig sommarsemester :)

• Peecock
    abbi skrev 2011-04-04 18:53:40 följande:
    10,27 idag föddes vår lilla pojke! 3360 kg vägde han..;) längd har vi ingen än..
    Vi mår bra, är kvar på bb och vilar..
    Grattis igen min vän!! Han var så himla fin!!
  • Peecock

Oh, en bebis till ! Grattis!!

Jag som "skröt" om hur lite påverkad jag blev av programmet En unge i minuten fick äta upp det inatt....

Drömt sånna jäkla mardrömmar om den ena kvinnans snitt ! Vaknade upp helt kallsvettig och det tog flera timmar innan jag lugnade mig igen....

Så , pigg som fan idag !

• Peecock
    abbi skrev 2011-04-05 15:17:44 följande:
    Snittet gick jättebra! En positiv upplevelse..! Hade absolut kunnat göra det igen! Nu är vi på bb och vilar upp oss..
    Vår lille William är så söt, hihi! Ska bara komma igång med amningen!
    Skönt att det gick bra !!

Så det blev en William, vad fiiint :)
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö