• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Hanna1983 skrev 2011-04-21 10:08:23 följande:
    Grattis Smilla! Lät skönt med en snabb förlossning som inte gjorde ont! :)

Yeahcarro, sådana barnmorskor borde fråntas sin legitimation. 15 kg är ju inte ens mycket i viktuppgång. Självklart samlar man på sig vätska i slutet, det gör nog de flesta, men det är ju inte hela världen för den vätskan försvinner ju så fort guldklimpen är född. Hoppas för din skull att du slipper träffa henne mer.

Hur går det för er andra, både ni som har fått era bebisar och ni som fortfarande går i väntans tider?
    Tack , jag hoppas det med !! Jag orkar inte ens bry mig...skönt att mest bli förbannad faktiskt !

Nu vill jag att hon ska komma!!
  • Peecock
    abbi skrev 2011-04-21 10:48:02 följande:
    Dom har amningsnapp på bb OM du skulle behöva det! Prova utan först såklart.. :)

Jäkla dum bm, skit i henne! Jag tror din bebbe kommer nästa vecka! :)
    Okej... :)

Ja...nu är det som sagt så jäkla mkt i slutet så jag blir mer förbannad än ledsen..skönt det iaf !
    Hon kunde inte ens känna hur bebisen låg....fast jag visade vart hon sparkade. Så två bms har klämmt på mig imorse. Huvudet var tydlligen ruckbart fortfarande..... vet inte vad det har för betydelse...om det tar ännu längre tid för henne att hitta ut !?
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-21 11:55:03 följande:
    Hej! Fick vår lilla Matilda igår! Som snilla kände jag också ett poff inom mig typ och vattnet gick vid 3 på natten. 9.15 kom vi in och då var jag 8 cm öppen så ingen tid för epidural men men sen kom hon ut 12.40 så på det stora hela var det en bra förlossning men värkarna och sen krystningar var lagom kul..men hon kom ut iaf!!! Söt och frisk!
    Grattis till flickan!!

Skönt att allt gick så bra! Hoppas jag själv också kan berätta en bra historia snart.

väntar och väntar..
  • Peecock

Ja jag skulle tro det. Gaaaanska trött på att vänta nu. Svullnat till ngt galet nu när det blivit varmt ( om det nu är därför?) Känner mig som en padda...
    Tjatar min BM på mig imorgon om att jag ska prommenera då ska jag be henne köpa nya skor till mig eftersom jag nu endast får på mig mina converse....och t o m dem är obekväma. Ush...börjar bli en sån gnällfis nu...

bf om två dagar...

• Peecock

Oj....klump i magen delux....
    Kanske bäst hon stannar där inne iaf ... med mina dåliga nerver låter det som att jag kommer få ett nervöst sammanbrott när hon väl är här :(

• Peecock
    abbi skrev 2011-04-27 13:55:25 följande:
    Yeahcarro: jag tror inte du kommer få det likadant! Du är ju lite beredd på det nu.. Det var inte jag! Jag gled ju igenom min graviditet och tänkte "allt löser sig"!
    Vet inte om man kan förbereda sig på omställningen? Den verkar ju onekligen stor när man läser här. Stor så att man inte förstår det liksom.

Det löser sig, de är jättebra ord ! Oavsett hur det blir när barnen är födda så är det ju skönt att ha kunnat "slappna av" i nio månder iaf. Man ska ju ta det "onda" när det kommer.... så det är ju helt rätt gjort !

Med tanke på hur jag tidigare tänkt kring graviditet så har jag också glidigt i mina egna mått mätt. Jag har mått över förväntan !  Jag är fantastiskt tacksam över det . Det enda negativa jag kanske kan se om jag ska leta är att jag känner att jag varit ganska distanserad ....inte "kramat mage" och "bondat" som man så fint ska göra.
    Men jag har inte kunnat riktigt....

Jag hoppas att det kommer gå bra när hon är här , men jag vet inte alls hur det kommer bli. Och ingen kan berätta för mig hur JAG kommer känna,må,tänka.... det är bara att vänta och se. Av den anledningen längtar jag....kom ut så jag får se vad det är...känna det jag ska känna....så kan jag gå vidare och inte undra hur det ska bli. Och självklart att se vem det är som puffar på mig innifrån...
  • Peecock
    abbi skrev 2011-04-27 17:50:58 följande:
    Så sant så min vän! Ingen kan säga hur du kommer må eller hur du kommer känna..men det löser sig, det gör det alltid!! ;)
    En underbar tid väntar..
    Ja allt löser sig! det gör det alltid :) Ska bli så spännande!!
  • Peecock
    SuzR skrev 2011-04-28 11:28:36 följande:
    Klart att det är en omställning, konstigt vore annars men jag känner nog mer att för det första så finns det en anledning till att man är gravid i 9 månader...när bebisen väl är här så känns det så självklart på något sätt. Konstigt såklart men efter en vecka av denna nya medlem så känns det bättre och bättre för varje dag. Visst är jag en mamma-virgin och googlar mycket, ringer bb och frågar om torra fötter på bebisen och andra små grejer men man kommer ganska långt med sunt förnuft!
    Jag bonande inte heller med min mage förresten..tyckte det kändes skittöntigt att sitta där och prata med magen. Nej, jag bondar nu istället!
    Jag har också tänk att jag kan bonda när hon är här!
    Det ska bli så hiiiimla skönt att få tillbaks min kropp. Jag känner mig gaaaanska tung nu. Håller på och städar och oljar trädäcket för att det ska komma igång någon gång :)
  • Peecock

Grattis grattis...

Det går inte alls här tyvärr.... har väl det för bra där inne! 
    Nätterna är nog värst...försöker hålla igång under dagen för att bli jättetrött när det är dags att sova men jag kan inte sova för det. ligger vaken mycket.. Natt-kisseriet har ökat maaaassa senaste två dagarna, kanske fixerad? Sen har jag märkt att jag är "öm" , om jag gissar själv känns det som jag öppnat mig lite grann. Om jag  t  e x gör en rörelse som liknar den när man lägger benen i kors när man sitter så ömmar det i vad som känns som "öppningen".
    Inatt har jag haft llite mensvärk...men inget som gjort ont och inget som återkommit.

Läst lite om igångsättning och det låter lite läskigt. Lite rädd också att hon ska bli jättestor där inne.... men mest väntar jag på "det nya livet" som känns som det aaaaldrig ska börja!

• Peecock

update, tror den där slem-grejen gått...läste lite på nätet och det skulle tydligen inte betyda att förlossning var närstående tyvärr. Men det händer NÅGOT iaf!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö