abbi skrev 2011-04-27 13:55:25 följande:
Yeahcarro: jag tror inte du kommer få det likadant! Du är ju lite beredd på det nu.. Det var inte jag! Jag gled ju igenom min graviditet och tänkte "allt löser sig"!
Vet inte om man kan förbereda sig på omställningen? Den verkar ju onekligen stor när man läser här. Stor så att man inte förstår det liksom.
Det löser sig, de är jättebra ord ! Oavsett hur det blir när barnen är födda så är det ju skönt att ha kunnat "slappna av" i nio månder iaf. Man ska ju ta det "onda" när det kommer.... så det är ju helt rätt gjort !
Med tanke på hur jag tidigare tänkt kring graviditet så har jag också glidigt i mina egna mått mätt. Jag har mått över förväntan ! Jag är fantastiskt tacksam över det . Det enda negativa jag kanske kan se om jag ska leta är att jag känner att jag varit ganska distanserad ....inte "kramat mage" och "bondat" som man så fint ska göra.
Men jag har inte kunnat riktigt....
Jag hoppas att det kommer gå bra när hon är här , men jag vet inte alls hur det kommer bli. Och ingen kan berätta för mig hur JAG kommer känna,må,tänka.... det är bara att vänta och se. Av den anledningen längtar jag....kom ut så jag får se vad det är...känna det jag ska känna....så kan jag gå vidare och inte undra hur det ska bli. Och självklart att se vem det är som puffar på mig innifrån...