-
Välkommen hitBeccah skrev 2010-10-19 14:54:35 följande:Hej hej! Bor i Skurup o har BF den 5 april så tänkte att det passa bra o skriva här =) Har inte hunnit läsa igenom tråden än men ska göra det.
-
Så lite så. Jag har jobbat extra i en Babyproffsen butikMiss Olsen skrev 2010-10-20 11:06:18 följande:Det va det jag menade. Ska kolla när vi ger oss ut om det är något att ha... Tack för tipsen iaf! Du verkar kunna detta!
-
Enda "nackdelen" som jag kan komma på är att sittdelen bara går att ha vänd ifrån sig... Annars inget annat jag kan komma på... De jag vet som haft den vagnen har varit nöjda.Peecock skrev 2010-10-25 08:27:00 följande:
Nu har vi även börjat fundera på barnvagn. Det är ju en smärre djungel! Vi tänkte lite på en Urban Jungle, det känns som om där är en stor nackdel med dem som jag hört om...men inte kommer ihåg nu?!? Vet ngn ?
Idag går jag in i v 16 och bara de tre senaste dagarna har jag märkt att magen börjat växa! -
Nej, nej du behöver inte köpa en vagn till. Det är självklart en sittvagn också, det jag menar är att man på många vagnar kan vända sittdelen så att man dels kan ha bebisen vänd mot sig, alltså att bebisen tittar på dig när den åker i sittvagnen plus att man kan vända den så att bebisen tittar i färdriktningen så att säga. Men på de flesta trehjulingar kan man inte ha bebisen vänd mot sig, utan bara ifrån sig. Om du förstår? För oftast vil man ha bebisen vänd mot sig när man byter till sittdelen, då är den ju bara 6 månader och man vill kanske kunna se den hela tiden. Men det är inte så att du behöver köpa en vagn till!Peecock skrev 2010-10-25 10:09:46 följande:Aha, det är kanske inte så skoj? Jag gillar de tre robusta hjulen...får mig att tro att man kan köra lite varsom med den. Vi vill inte köpa en vagn man inte kan ha med sig i skogen om man vill det.
Då måste man altså köpa ytterligare en vagn när det är sitta dags? Det verkar ju lite dumt!...
Jag har inte märkt ngt alls på min mage...men den är ganska vadderad sen innan. Jag tycker själv att det ska bli lite jobbigt att bli stor och rund. Gillar inte alls hur jag ser ut nu, men det kommer ngt fint i slutet! -
Jag tror att den är bra. Ni behöver ju inte tänka om bara för det... Om det inte är jätteviktigt för er att ha bebisen vänd mot er? Jag hade själv en Babytravel Amsterdam (som är Babyproffsens egna märke och är en kopia av Urban Jungle) och jag kunde bara ha min dotter vänd från mig. Klart det var lite ovant i början, men har man suffletten nere ser man ju barnet. Dessutom burkar det finnas "tittluckor" i suffletten så man kan se bebisen även när suffletten är uppe...Peecock skrev 2010-10-25 10:54:39 följande:Okej, då kanske vi får tänka om lite...
Synd , den verkar så rejäl i hjulen. Vet inte om det finns ngn annan med svängbara rejäla hjul som klarar annat än fin asfalt. !? -
Hej hopp tjejer!
Det var ett tag sen jag skrev här...
Grattis till alla som varit på ul! Vi var där idag och allt såg jättebra ut. Bebisen ville inte visa sitt kön och låg m benen i kors och gumpen neråt - precis som vår dotter gjorde. Men jag gav mig inte, utan fick "gympa" i flera omgångar för att den skulle behaga flytta sig. Till slut fick vi se tre små streck och ingen snopp och pung, så det blir en flicka till!! Vi är så glada! Bm var iaf 80 % säker. -
Hallå alla.
Vår helg har kantats av läskiga vinterkräksjukan!! Inte kul kan jag säga, speciellt inte när man är gravid och det känns som om man behöver all näring man kan få! När man har barn på dagis får man hem alla konstiga sjukdomar!
Jag ska också föda i Malmö. Ystad ligger närmast, men jag vet inte riktigt... Jag har hört mkt bra om Ystad, men det känns lite för "puttinuttit" har jag fått för mig... Malmö känns helt klart bäst. Födde där förra gången (m snitt) och hamnade på gamla BB. Det var ingen höjdare kan jag säga, men nu är allt renoverat och fräscht! -
Hej o god fortsättning alla.
Vår julhelg har varit bra, förutom helgen innan jul då vi fick vinterkräksjukan allihopa! USCH! Att kräkas när man har bebis i magen som tar all kvarvarande näring är ingen höjdare kan jag säga!
Ang glukosbelastningen kan jag lugna er med att det inte är så farligt alls! Det tyckte inte jag iaf! MEN som någon tipsade om här, så ha i lime istället. Det ska tydligen göra att det söta neutraliseras på ett annat sätt än m citron. Dubbelkolla med er bm bara, för jag tipsade min svägerska om lime och när hon kom dit blev bm rasande och sa att det stod CITRON på lappen och inget annat. Hon fick dricka utan något i och höll på att spy! Men m lime tyckte jag att det smakade mest som lemonad och var helt klart drickbart... Jag är ju livrädd för nålstick, så jag tyckte att den värsta pinan var att sitta i 2 h och veta vad som väntade! -
Andra barnet för mig också, har en dotter som är 3,5 år.Sofie22 skrev 2011-01-17 12:30:44 följande:Någon mer än jag som ska ha sitt andra barn till våren eller det är ert första?
-
Jag födde min dotter i Malmö 2007. Eftersom det blev planerat snitt hamnade jag på (gamla) BB. Hon är född 10.45, sen sydde de mig och jag fick vara på uppvaket. Efter uppvaket flyttades jag till BB och där fick vi nästan exakt 1 h tillsammans innan det var dags för "vila" och min sambo blev hemskickad!!! Det var hemskt. Då fanns patienthotellet kvar, så alla som var på BB var såna med komplicerade förlossningar eller barn som låg på neo. Jag delade rum m 4 andra... Där var ca 30c inne och alla var deprimerade! FRUKTANSVÄRT. Maten var vidrig och allt det här ledde till att jag blev påverkad av omgivningen och bara satt och grät och längtade hem! Efter två dagar gav jag upp och tog mitt pick och pack och åkte hem! De ville egentligen att man skulle stanna 3-5 dagar. Inte en chans...
Men nu är det ju renoverat, dessutom hoppas jag att jag slipper snitt och kan åka hem relativt tidigt!