BF våren 2011 i närheten av Malmö
Det e speciella mått på sånna eller?
Jag har köpt en åkpåse, men jag har ju bf 17 april och då kan det ju fortfarande vara lite kyligt. Egentligen köpte jag den för att den var på rea och för att det kan vara skönt att slippa köpa varmare overall som ändå kommer vara urvuxen till hösten. Åkpåsen behövs ju ändå sen. Men som sagt, det beror så mkt på vädret. I maj bör man dock kunna slippa åkpse tycker jag! Dessutom brukar det vara rea på såna "vintersaker" då, så behövs åkpåse, kan ni alltid fynda en då!
Idag gjorde jag glukosbelastningen... Och jag fick ett högt värde, 8,7!!! Så nu är det slut m godis, läsk, kakor och juicer för min del! Jag har iofs levt riktigt ohälsosamt i helgen och tydligen kan det också påverka. Men jag låg under gränsen iaf, så jag slipper göra om det!
Ja, fast frukt innehåller fibrer också och de hjälper till att ta hand om sockret. Det sa min bm iaf, för jag frågade om just frukt också.
God morgon!
Förra veckan var vi på ul 2. Till min stora lycka har hon vänt sig och ligger helt rätt m huvudet neråt . Dessutom var jag hos bm idag och fick reda på att hon är fixerad, så nu kan jag nog med absolut störrsta sannolikhet utesluta kejsarsnitt!!! Snacka om att jag är glad för det!
Har dock fått problem m min mage. Enligt min bm är det halsbränna, fast ända nere i magen. Det bränner och svider så jag blir helt matt och yr! Inte kul alls... Men det är väl bara att stå ut!
Fick jättefina 3D bilder på bebisen också och vi blev nästan lite rädda när vi såg henne där på ultraljudet; hon är mer eller mindre en exakt kopia av sin storasyster...! Skrämmande likt!
Yeahcarro: Enligt min bm är det helt ok att ha flera förvärkar i timmen, bara det släpper om man stannar upp och vilar. Hon tyckte att om man låg under 10 st/h så var det inget att oroa sig för.
I fredags fick min sambos lillasyster sin lilla dotter! Så vi åkte givetvis dit och hälsade på i lördags! Vilken mini!! Man glömmer fort hur små de faktiskt är när de föds. Hon vägde ändå 3,5 kg, så hon var ju inte ovanligt liten precis. Hon födde iaf i Lund och var jättenöjd. Patienthotellet var bra för henne, men hennes sambo fick betala närmar 400:-/dygn och fick en stenhård bäddsoffa fr 70-talet! Och vi fick inte hälsa på i patienthotellets restaurang, utan i en annan byggnad, men det funkade fint.
Jag såg också en unge i minuten och tyckte också det var bättre än den brittiska versionen! Kul ändå att det går två såna program nu när man själv är på vippen till att föda
Nu ska jag bara klara av min sista tenta den 28 mars, sen tycker jag vår lilla kan komma. Sen har jag "bara" mitt examensarbete kvar... Jag blir lite avundsjuk på alla er som jobbar och bara kan släppa det och gå på "ledighet"... Fast jag behöver bara stå ut tills början av juni, sen är jag också ledig. Eftersom min sambo är lärare kommer vi få hela sommaren tillsammans m båda våra döttrar
Ja, kommer hon tidigare blir jag bara glad Då får jag väl i värsta fall göra min allra första omtenta! Min stora skräck nu, är att vattnet ska gå under tenta eller ngt!
Smilla: Jag kommer knappt ihåg vilka risker det finns m vändningsförsöket? Jag vet att bebisen kan bli stressad och att man blir tvingad att plocka ut den direkt... Jag var så inställd på att föda vanligt, så för mig var det en mkt stor besvikelse att tvingas göra kejsarsnitt. Men såhär i efterhand har jag bara en positiv upplevelse av det... Men det kan nog vara bra att börja ställa sig in på det så smått, så slipper man chocken sen. Jag vägrade att inse det och hoppades in i det sista!
Smilla: Nässpray kanske??
Jag har som sagt gått igenom exakt de här stegen m vändningsförsök, kejsarsnitt mm! Och det är som Smilla skriver, man får en chock i början, men när man väl vant sig vid tanken, går det bra!
Jag sa från dag 1 av graviditeten att jag absoluuut inte kunde tänka mig kejsnarsnitt, det var liksom det absolut värsta som kunde inträffa! Jag gick och ältade det i 9 mån och givetvis blev det snitt! Men det gick bra, det gällde bara att ställa sig på det.
Abbi: Lycka till imorgon, hoppas krabaten vänder sig!!