• SuzR

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Miss Olsen skrev 2010-09-21 11:20:57 följande:
    Hur mår ni i övrigt? Mitt illamående har nästan försvunnit och min trötthet verkar också ge med sig. Skönt att slippa behöva sova 14/dygn, lite svårt att hinna med något annat! Har haft mage hela tiden tycker jag men nu dom sista dagarna/veckan har den växt och blivit mer rund. Poff sa det bara från att ha varit i "status Q". Å det spänner och stramar både på insidan och utsidan! Någon som känner igen sig? Glad
    så fort jag säger 'nu har mitt illamående släppt' så mår jag illa och kräks morgonen efter så jag ska inte säga nåt men det är ganska bra, men är fortfarande i stort sett aldrig hungrig eller sugen på något. Mina matlådor är en big no no, eftersom jag blir väldigt specifik med vad jag ändå kan äta och inte....min mage är svullen och ful och jag skulle hellre vilja vara gravid- 'tjock' än svullen-tjock. Ibland gör det lite ont, som mensverk typ men väldigt sällan. Jag är ganska trött, går och lägger mig vid 9.30 varje kväll och är en riktig party pooper:) föredrar tv'n och en kopp te:)
  • SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-09-21 12:02:09 följande:

SuzR: Haha klart den inte är ful! Du får låtsas att det är bebben som faktiskt gör den svullen så kanske det känns bättre! Flört Jag är alltid hungrig och äter hela tiden men det är är också mycket för att jag inte ska börja må illa. Tycker det hjälper när man äter med små mellanrum. Min "mensvärk" var också mer sällan fram till för 1-2 v sedan. De sista dagarna har den kännts oftare och på fler ställen, kanske livmodern som töjer sig...

Hurra! Inte bara jag som är en soffliggare! Tv och choklad framför en brasa är det bästa!  Känner mig som en tråkig sambo ibland men det är här jag trivs bäst! Hihi
    Någon annan som hänger med där? Glad

ja tack och lov säger jag bara att Idol har börjat så fredagarna är redan inbokade..;)
  • SuzR
    abbi skrev 2010-09-21 15:53:40 följande:
    SuzR: hihihi ja vi måste åka dit! Man kan säkert hitta massa saker där! :)
    och så kan vi vara med i tv :))
  • SuzR

jobbar också på kontor, tillsammans med abbi's sambo:)
    vet inte hur länge jag ska jobba, beror på kanske hur jag mår. En kompis till mig ska jobba fram till 11 dagar innan BF (beroende på hur hon mår också) men jag jobbar hellre än går hemma faktiskt...min syster var hemma lååångt innan hon skulle föda och tyckte det var skittråkigt så jag vill inte vara hemma i en månad heller..men som sagt, vi får se:)

• SuzR
    Miss Olsen skrev 2010-09-22 10:55:01 följande:

SuzR: Ullared hade kanske varit en idé... Har aldrig varit där. Är det bra för att det är billigt eller för att där finns mycket att välja på?

Jag tycker också att tröttheten borde gå över snart, är ASTRÖTT!!! Lite, lite bättre än för några veckor sedan men vissa dagar känns det som att jag kan somna stående!

Jag jobbar som sjuksköterska så det blir rätt mycket springande många pass. Av den anledningen så vet jag inte hur länge jag kommer jobba. Det beror ju på som ni säger hur man känner sig. Är man pigg och utan krämpor Tungan ute så är det ju skönast att kunna jobba. Men vill också gå hem lite innan så att jag kan fixa och dona med allt så jag slipper göra det när den lilla kommer. Svårt att planera tycker jag, får ta det som det kommer. Jobbar i Danmark och där får man gå 8v innan BF och det gör i princip alla.

jag har visserligen bara vart i Ullared en gång och kollade då inte på barngrejer men det finns en Ullared tråd här på FL man säkert kan fråga, till de mer rutinerade...å andra sidan vet jag inte om jag orkar åka upp dit för att spara några kronor när man säkert kan fynda i sin egen stad!
  • SuzR
    abbi skrev 2010-09-23 15:36:09 följande:
    Värst vad här har varit tyst! Hur är läget med er?

Med mig är det bra! Tröttttttt som fan, vill bara hem! Är även hungrig. Tänker bara på mat mat mat!
    Äter ni fortfarande sushi?
    men du sishi får man ju äta! bara det är nygjort.
    men innan jag visste det (typ idag) så köpte jag mamma sushi på suhido i lördags. skitgott.

annars är det lugnt. är inte så trött men kissar hela tiden. hela tiden!
  • SuzR

smilla: skönt att du är så avslappnad! Igår åt jag en bit salami av typ parmaskinkastuket (sån där röd man kan köpa i delikatesser, vet inte hur jag ska förklara) och jag kunde inte hålla mig borta från en bit mögelost eller var det var och det var såååå gott..annars är jag lite nojjig och tänker att TÄNK om det händer nåt....det gör det förmodligen inte men jag har en sambo som är ännu mer på mig vad jag får äta och inte och då tänker jag på det oftare...alkohol har jag inte heller rört, men jag saknar det inte så mycket heller. men kanske skulle försöka mig på nåt alkoholfritt? Har hört att vinerna är ganska äckliga men kan någon rekommendera nåt gått?

usch hoppas jag aldrig blir sån där jobbig gravid som man ska visa hänsyn till vad man än gör....suck!

• SuzR

ok ska testa chapel hill..eller föresten det har jag ju gjort kom jag på nu. ja det var gott!

missade idol igår så ska se det ikväll (reprisen) kan man väl se på tv play?? och jag missar nog idol ikväll, ska till päronen på middag...kanske jag kan ha det på i bakgrunden..hehe

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö