• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Vet inte om det är för att det är fredag men idag är jag jääätteglad! Igår var jag världens åskmoln...skällde ut min kollega för att han hade djupfryst mat....kunde han inte ta ut den lite tidigare så han inte occuperade micron...VA??? problemet var också att jag själv stod med en djupfryst färdigrätt...Drömmer

• Peecock
    Lindisg skrev 2010-10-12 13:29:15 följande:
    Hej,
    Hoppas att det är ok att man hoppar in i tråden. Är gravid i vecka 21 (20+2) idag och bor i Helsingborg inte så långt bort från Malmö.

Har läst att många av er kommer att få reda på vilket kön ni bär på. Detta är något vi också skulle vilja göra men här i HBG så berättar dem inte. Har ni några tips på bra klinker i Malmö regionen som berättar för sprickklara föräldrar? vi har redan varit på VUL men där avslöjades inget

Hej så länge.
    På emma ultraljudsklinik i malmö kan man göra könsultraljud kostar en slant ! Och DET hade jag gjort om de inte kan se eller vill berätta för mig på RUL.
  • Peecock

Bm - Tar du några droger ?
    Jag- Nej
    Bm- inte på helgen heller?
    Jag - ehh....nej inte det heller...

det var det konstigaste under mitt inskrivningssamtal

• Peecock
    SuzR skrev 2010-10-13 10:54:25 följande:
    hahah det frågade dom mig med. Ungefär i samma ton som 'vad åt du till frukost imorse'?
    och så vem som var pappan till barnet,...haha

haha jag vet, jag började skratta lite grann!

• Peecock

Öää....IDAG mår jag illa....

undra om det var ngt konstigt i den vakumförpackade påläggskorven jag åt :( ?

• Peecock
    mammaE2011 skrev 2010-10-22 12:48:41 följande:
    jag har läst någonstans att man inte ska äta vakumförpackat kött :s Om det stämmer vet ja dock ej.

Jag tar inte så jättehårt på det där med matregler. Rökning Alkohol och läskiga gröna mögliga ostar går bort såklart.

• Peecock
    Lindarosen1976 skrev 2010-10-22 14:22:10 följande:
    Jag har köpt en helt ny Brio Go sittvagn + liggdel för 6495:- på www.barnvagn.se
    Du ska nog inte ge 6500:- för en begagnad när en ny kostar mindre ;) 
    Brio go har varit min favorit sen länge....snygg!! Men vi får nog vänta lite till. V 14 idag !
  • Peecock
    Lindarosen1976 skrev 2010-10-22 14:34:43 följande:
    Jag är i vecka 15 men vi passade på nu när det var så billigt :) Kändes dumt o missa 2500:- i rabatt :)
    Ja det är det säkert! Själv hoppas jag på ngn slags efter jul rea el ngt :)
  • Peecock

Nu har vi även börjat fundera på barnvagn. Det är ju en smärre djungel! Vi tänkte lite på en Urban Jungle, det känns som om där är en stor nackdel med dem som jag hört om...men inte kommer ihåg nu?!? Vet ngn ?

• Peecock
    Cathie skrev 2010-10-25 09:51:52 följande:
    Enda "nackdelen" som jag kan komma på är att sittdelen bara går att ha vänd ifrån sig... Annars inget annat jag kan komma på... De jag vet som haft den vagnen har varit nöjda.

Idag går jag in i v 16 och bara de tre senaste dagarna har jag märkt att magen börjat växa!
    Aha, det är kanske inte så skoj? Jag gillar de tre robusta hjulen...får mig att tro att man kan köra lite varsom med den. Vi vill inte köpa en vagn man inte kan ha med sig i skogen om man vill det.
    Då måste man altså köpa ytterligare en vagn när det är sitta dags? Det verkar ju lite dumt!...

Jag har inte märkt ngt alls på min mage...men den är ganska vadderad sen innan. Jag tycker själv att det ska bli lite jobbigt att bli stor och rund. Gillar inte alls hur jag ser ut nu, men det kommer ngt fint i slutet!
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö