Inlägg från: Misswiren |Visa alla inlägg
  • Misswiren

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Halloj alla.

Hoppas det är bra med er och era små underverk.

Tycker veerkligen vi får ta och träffas på en fika snart, väldigt snart.
    Vad säger ni?

Min lille pojke växer så de knakar. 4 veckor blir han idag. Känns galet, för det känns som de va igr man födde honom.

Har lagt in ett klipp på youtube (eftersom de går bara länka därifrån till min blogg) på honom när han va 3 veckor & jag fångade hans underbara leende på film.

Som de värmer

">

" target="_blank">

:)

• Misswiren

Hallå.
    Yeahcarro:

Tacka gudarna för det underbara vädret vi fick igårkväll. Pang boom och massa regn behövdes för att lätta på trycket i luften.
    Vår lille verkar hata värmen. Vi har varit lite oroliga om de kan va början till kolik eller nåt!? Men det är inga direkt skrik utan bara otålighet och massa pip och gnäll heela tiden. Man blir lagom trött på de.
    Varken napp eller mat funkar. Antar de är den klibbiga värmen. Baddade lite med våyservetter på honom och gav honom lite kallt vatten, verkade gillas iaf.

Hur ska vi göra med fikan?
    Vågar vi spika ngt? Picnic på en gräsmatta i parken låter mysigt om vädret tillåter, annars typ på ett större café så vi får plats med vagnar vid sämre väder.

Ska vi satsa på i veckan?

• Misswiren

Absolut blir man männisika av ersättning oxå. Min förste son ammades i 2 veckor, sen pumpade jag i 2 vecjkor, sen försvann min mjölk? Han växte så de knakade och är vääldigt sällan sjuk. :)

Caspian har fått ersättning från början. *Även han växer och mår utmärkt.

Vad säger ni om träffen? Är måndag en bra dag?

• Misswiren

Vi har "nog" oxå de bra tror jag. Eller ja, om man jämför med många andra i samma ålder.

Han är så go och glad om dagarna, sover från och till. Framåt kvällen är de gnälligt, såvida man inte går runt med honom, så njuter han för fullt. Krävs mkt uppmärksamhet för han ska vara som nöjdas (bara på kvällar efter run 19). Men vi är lixom vana vid gnällperioden och förbereder oss mentalt. Dock börjar de bli bättre nu.

Nattedax har det alltid varit samma rutiner. Mellan 21.30-23.00 får han sitt kvällsmål i sängen med endast tv.n som ljus och dämpande ljud. Han rapas och läggs direkt med nappen i munnen och nuttefilten tätt intill. Ibland slocknar han som en sten och ibland behövs de 10 min extra med tappad napp eller liknande. Sen är han väck till 5-6. Då får han mat och samma sak sker igen. Sen vaknar han oftast runt 8, och då brukar vi gå upp, såvida jag/han inte känner för ca 1 timmes sömn till..brukar funka fint.

Så sova får vi, även om de finns tidiga morgonar (från ca 6) med ont i magen, och oro, men som sagt, sällan.

9 veckor blir han idag & tiden går obehagligt snabbt. Snart flyttar dom ju hemifrån

För ca 1 vecka sedan var det som ett vattenfall startades i munnen på honom. Jisses vad han dregglar, bubblar, saglar. Vi e dygrura hela tiden. Tur man inskaffade dregel haklappar tidigt.
    Ngn annan som redan börjar dregla så enormt?

:)

Ps. Nå tjejer. Hur går de för vår träff? 2 månader har gått sen den sista fick barn, tycker verkligen det är dax nu.
    Fika i ett trevligt café eller picnic i parken?

• Misswiren

Hej.
    Ja, jag kommer.
    Hittar dock inte.. Ngn som kan förklara lite närmre? Hittar bra i Malmö o runt, men har aldrig hört talas om de stället

• Misswiren

Verkligen skoj att träffa er alla.
    Hoppas de blir en längre stund för min del nästa gång, blev lite stressigt där

Hoppas alla kan va med vid nästa träff

• Misswiren

Vi har oxå börjat med smakportioner. Det uppskattas massor.
    Fick rådet om att ge han massor av smör och olja i maten, delvis för han ska gå upp i vikt. 4 månaders kontrollen va han 66 lång och vägde 5998 g. Det tyckte hon va lite?

Gröt till kvällsmat skulle hålla honom mätt genom hela natten. Mm visst. Han vaknar runt 3-4 och ska äta. Och ibland vaknar han bara "för att". Han som sov så bra innan.

Nåväl. Bita i det sura äpplet och hoppas på framgång.

Kan man inte få se ngn ny bild på era små?
    Alltid kul.

Blir de ngn träff snart?

• Misswiren

Usch, men skönt hon inte gjorde sig illa.

Min lille har varit nära en gång men fångade honom precis innan.
    Han rullar ju inte lite heller. Snurrar runt och tar sig fram på alla underliga sätt. Knasboll e han lille hjärtat.
    Vi har en väldig tur (ta i trä) att han har börjat sova hela nätterna igen. Ca 22-08.30 nonstop, får morgonmat och vill faktiskt sova vidare en stund till. Brukar vakna 10.30..galet..men skönt Trots att hans 2 nedre tänder är halvvägs uppe nu så har hans sömn inte störts, ingen feber eller extra gnäll. Bara gnugga med allt han får tag på Hur betedde sig era små (om dom fått). Feber? Diarré?
    Dock har första hostan slagit till.. Grymt jobbigt för honom. Stackars liten

• Misswiren

Inlägget försvann.

Tycker seriöst vi får ta och ses! På tok för längesen. Ett trevligt fik, en stor varm kaffe och en gräddig bakelse

• Misswiren

Usch. Fy fan vad jobbigt det låter. Jag vet att jag aldrig klarat av de. Hade gått in i väggen utan sömn. Inatt vaknade dock lillen (ingen aning varför) ca 11 gånger under natten. Varje gång gav jag honom nappen och vi somnade om igen. Orolig av ngt? För varm? Tänderna? Ingen aning, men på morgonen va jag jäkligt glad det fanns en halvliter redbull i kylen!! Jag är en kinkig "bitch" utan sömn, hehe, så mannen frågar alltid på morgonen hur natten varit
    Stackarn får stå ut med mig, hehe.

Ja. Jag gör inte mkt om dagarna så hitta en dag

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö