• Peecock

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Beccah skrev 2010-12-16 10:21:35 följande:
    Ja det undrar jag också, har inte fått dille på nåt speciellt, lite trist ju.. haha. 
    Har nån av er börjat tänka på förlossningen o sånt? Vilket BB? Som jag känner nu så vill jag testa akupunktur o såklart lustgas men nåt annat smärtstillande vill jag helst klara mig utan. Fast när man väl ligger där så vill man kanske ha allt dom kan ge en Flört Haha. O helt klart Ystads BB vill jag föda på. 
    Malmö , för att det är nära ! Ystad verkar jättemysigt och alla som  varit där har stormtrivts! Förutom en  som jag känner till. De har tydligen ingen neo där...så om ngt är fel när bebisen kommer ut måste man iväg med ambulans till Lund eller Malmö. Förhoppnignsvis slipper man att besöka Neo....men...ifall ifall känner jag. ANnars skulle jag också kunna tänka mig köra till Ystad!
  • Peecock

Det blir säkerligen Malmö här också, jag skulle inte våga ta risken att åka någonan annanstans heller. Malmö är jättefint! Iaf där man gjorde UL :)

Smärtstillande har jag inte heller funderat på, jag är öppen för det mesta! Lustgas känns dock läskig....jag kan också tänka mig epidural om det rekomenderas när jag väl är där.

Jag tror också jag lever ganska mkt i nuet för har jag väldigt svårt att sätta mig in i hur det skulle vara med en bebis i vårt liv. Så jag har slutat försöka helt enkelt! Därför har det inte uppstått sån eufori ...och köplust som jag skulle vilja att där fanns! Men är helt klart stolt över bulan och visar gärna den i tröjor som sitter åt. Moderkakan i framvägg gör att jag inte känner sådär jättemycket. Men på kvällen är där action inne....och jag gissar att det inte är mina tarmar.

Nu känns det faktiskt som att det vore på tiden att vi handlar en vagn åtminstone :) Och i helgen är rummet klart  med golv och färg på väggarna. En taklampa har hon fått iaf :) , så nu kan vi iaf sätta in saker där. Kanske optimistiskt men jag hoppas på lite julrea även på vagnar :)

• Peecock
    Miss Olsen skrev 2010-12-20 10:40:45 följande:
    Verkar som att där är många som haft bra upplevelser av Malmö. Vi har tänkt gå på de där rundvisningarna dom har och så ser vi vad som känns bra!
    Hur vet man när där är sånna?
  • Peecock

Äntligen semester! Passar på att önska God jul och gott nytt år till er.

Hoppas vagn jakten ger ngt :)

• Peecock

Det blev en Tetounia spririt c3, fick leta i hela Malmö innan vi till slut lyckades få se en på Dalaplan. Så vi beställde, dock var där ingen rea på dem trots att det var 2010 års modell. Har även handlat "tummen" babysitter + babygym på rea på Babyringen.

• Peecock

Jag har också varit lite sugen på sånt UL, men min arbetskamrat fick gjort sitt 2:a UL på mas i 3D så jag tänkte vänta tills dess, kostade ändå en del såg jag.Lite nervös också att det inte ska bli bra bilder eftersom jag är något korpulent och det skulle tydligen försvåra att få en bra bild.

Låter jobbigt med lunginflamation, hoppas det är bättre!
    Här sparks det på ganska bra...eller rör sig åtminstone men mest neråt tycker jag, inte uppåt revbenen ...än! Särskilt inatt höll hon mig vaken, tack för det :)

Det var minst 10 v leveranstid på den , och vi hade bara en färg att välja på...svart ! Så det fick bli det. Alla 2010 års modell var slut nämligen, kanske är en poppis vagn!?

• Peecock
    Smilla skrev 2011-01-05 10:56:34 följande:
    YeahCarro: Vi har också beställt en teutonia (från tyskland) och det är väldigt lång leveranstid på vår också även om det är en 2011-modell (2010 var slut). Svart har vi dock också beställt. Mycket fint! 

Gör man ultraljud på mas också? Eller är det bara för vissa? Vi har vårt 2a ultraljud inbokat i februari men vi tillhör ju curakliniken/capio citykliniken  och de gör inte i 3D. Så om vi vill ha det så får vi betala och ta det på ett annat ställe. 

Lindarosen: Jag ska på glukosbelastning den 19e och jag har också hört att det smakar apa. Jag är verkligen inte förtjust i söta saker och har lätt för att kräkas om jag äter för söta saker. Dock har jag hört att man kan ta med sig citroner att pressa ner i vätskan så blir det mindre äckligt och sött. Hur mycket är det man ska dricka egentligen? Det har jag också svårt för. Hoppas det inte är mer än ett litet glas.... 

Vi ska också flytta, fast inte förrän till våren/sommaren. Just nu håller vi på att sälja vår lägenhet och har bland annat visning på söndag. Så vi lever i tip-top-skick nu. Allt är skinande rent och snyggt. Jag fasar för att vi ska flytta när den lille precis kommit ut. Vi har försökt att packa/rensa en del saker redan nu men allt kan vi ju inte ta nu. Så vi kommer stå i ett riktigt flyttkaos när den lille tittat ut  =)  

Men jag längtar verkligen till att få inreda lillens rum. Igår hittade jag en riktigt snygg fondtapet att ha i hans rum....tills jag upptäckte att den kostade 3400 kr per rulle....... Jag tror vi tar en annan  =)      
    Ja det kommer nog bli bra! Känns skönt att vagnen är beställd, vill nog inte veta vad man fick betala när man beställer genom tyskland jämfört med vad vi fick betala:) Det blev dyrare än jag trodde... men jag ville prata med en riktig person när vi skulle köpa :) aja...det blir nog bra!

Vi håller på så smått att fixa möbler och annat till den lilla. Vi bor redan i radhus så ingen flytt behövs här , skönt det ! :)
  • Peecock

Min kollega gick också genom allmänsjukvården och fick göra sina UL på mas, och där görs 2:a Ul i 3D.
    Men det är nog också det enda som kanske är bättre än privata som cura och city kliniken....
    Annars är det inget skoj att gå på Rosengård..ingen att prata med...torr BM...känns inte särskilt skoj att gå dit faktiskt, lite trist !

• Peecock

Vi blev så desperata till slut när det inte var någon alls som hade ens ett visnings ex så vi knep en beställning direkt när vi stod där på Babyproffsen. Kom säkert inte billigt undan men de hade bra service iaf.

Nej vi älskar nog inte varandra jag och min BM och det är helt ok :) Föräldragrupper är det ngt man ska gå på? Finns det inte BVC grupper också? Är BVC samma som MVC, på samma ställe ? Jag läste i ngn blogg som en fd vellingebo skriver att hon går på BVC på Videdal...där bor vi ! Så jag hoppas verkligen jag slipper gå till  Rosengård när det är BVC dags. Jag får nog fråga henne vid tillfälle!

Min navel är djup och fin...haha som alltid!

• Peecock
    Smilla skrev 2011-01-05 13:41:32 följande:
    Men åh, usch, ett stort glas! Jag ska lätt ha med mig pressad citron att hälla i. Får man äta något mer efter det där glaset man druckit eller ska man fortsätta "fasta" fram tills de är klara? Jag ska vara där kl 8 på morgonen och de trodde att jag skulle vara klar vid 10. Får jag äta min frukost så fort jag druckit det där äckelpäckliga glaset eller måste jag vänta till efter 10 och de testat klart?

Vi köpte Brios skötbord  =)  Så fint!! Fast vi hittade det på blocket till ett väldigt bra pris. Det var nästan helt oanvänt och dessutom var det en kollega till mig vi köpte det av så det kändes bra. 

Är det någon som vet skillnaden mellan Brios spjälsängar Cot 1 och Cot 2? Jag vill väldigt gärna ha Briosängen efter att lillen vuxit ur sin vagga. Men vad är skillnaden mellan de 2 modellerna? 

Allra helst hade jag ju velat ha en Stocke spjälsäng (designfreak som man är) men det är kanske alldeles för många tusenlappar att lägga....   Påskharen kanske känner sig extra givmild i år...man vet ju aldrig  =)  
    Jag har för mig att man måste sitta och svälta sig i två timmar efter , sen får man äta! Hoppas jag sitter ensam...jag blir världens best när jag inte får äta.....och inget kaffe heller...oj oj oj...
Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö