• Smilla

BF våren 2011 i närheten av Malmö

Miss Wirén: Stort grattis till er förlovning och vad roligt att du är tillbaka här! Jag har undrat vart du tog vägen  =)

Det känns oerhört sorgligt att du inte skulle få vara brudtärna på din egen systers bröllop! Förra sommaren var vi på ett par kompisars bröllop där brudens syster var brudtärna. Hon var höggravid! Men det var fantastiskt fint och hon hade fått uppsytt en supersnygg klänning och var hur snygg som helst! Hon satt vid honörsbordet givetvis och varför skulle det vara ett problem? Jag hoppas att din syster ändrar sig!

• Smilla

Vi har köpt en liknande vagn som Emmaljunga Nitro City så jag tror att ni har gjort ett bra val. Den verkar väldigt praktisk och robust.

Hur har du annars det? Vilken vecka är du nu i? Det var så länge sedan vi hörde av dig här så vi vill gärna höra hur du har det  =)

• Smilla

Vi bor i en stor 3,5:a nu (som vi håller på att sälja) men vi kommer inte ha något separat bebisrum där. För det första så har vi bara 1 sovrum (vårt) eftersom de andra rummen är salonger/vardagsrum och för det andra så hinner vi inte bo kvar särskilt länge innan vi flyttar till huset i Vellinge. Dock kommer vi göra en liten hörna för bebisen i vårt sovrum med hans vagga men det blir inte mer än då det inte är lönt.

I det nya huset kommer vi bygga ett nytt rum till honom så han får ha ett tillfälligt sovrum ett tag. Jag får väl göra det så fint och mysigt som möjligt där men det är ju heller inte lönt då vi ska renovera hela ovanvåningen där vi alla ska flytta upp sen.

Dock planerar jag för fullt hur hans riktiga sovrum ska se ut sen. Vi har planlösningen klar och jag har i stort sett färgval och allt sådant klart också.

Nästa helg ska jag ut i tygaffärer och välja tyg till vaggan och sängkläderna. Vi har en gammal vagga som jag och alla mina syskon har legat i och nu ska pyret få sova i den. Det är som en korg, inklädd i tyg och den har en liten sänghimmel. Dock tycker jag att det befintliga tyget som har använts till  mina syskon är alldeles för fult (Beatrix Potter-mönster) så jag ska sy nytt i vitt istället.

Jag har börjat sticka en liten mössa till bebisen. Förhoppningsvis hinner jag med en liten kofta också  =)

• Smilla

Ska du på vattengympa imorn abbi? På rundosund? hur dags då isf?

• Smilla

aha. För jag ska också på vattengympa imorn och jag längtar verkligen! Men jag ska på rundosunds vattengympa med avslappning. Synd....annars hade vi setts! Hoppas verkligen att den är bra men jag har hört så mycket gott om dem så det blir nog bra!

Hoppas ni också får det trevligt i det varma vattnet  =)

• Smilla

MissWirén: Verkligen synd att det ska vara så på en så annars rolig och härlig dag. Jag undrar också som abbi, vad säger era föräldrar om det hela? Och när ni kanske tar de "obligatoriska" familjefotona, får du inte vara med där heller? Jag hade också känt mig oerhört ledsen över att inte få vara med. Din syster kommer säkert någon gång i livet ångra sig men då är det ju alldeles för sent.....

Det är så härligt att få lyssna på hjärtljuden  =)  Jag längtar till varje gång jag ska dit. I nästa vecka är det dags igen. Och som jag längtar till nästa ultraljud så att vi får se vårt lilla busfrö igen! Men det är en hel månad dit....  Hoppas att han växer som han ska.

Jag undrar så vem han kommer vara lik. Min man är enäggstvilling så han var inte så stor när han föddes samt att han inte hade ett endaste hår på huvudet förrän han var typ 3 år. Jag var ganska lång och hade massor av hår. Så vi får se vem den lille har bestämt sig för att likna  =)  Jag är fortfarande himla sugen på ett 3D-ultraljud.

• Smilla

Misswirén: Fy vilken jobbig situation att sitta i nu! Jag hade också varit helt förtvivlad. Nytt hus och fler barn på väg. Men din kille verkar ju både driftig och duktig så jag hoppas verkligen att han hittar något bra snart. Det ska nog gå bra. Men väldigt skönt att ni har en buffert även om det var tänkt till andra roligare saker.

Vattengympan igår var alldeles fantastisk! Det var ett riktigt jobbigt pass först och sedan hade vi en riktigt härlig avslappning. Lillen i magen var nog alldeles uppspelt efter konditionspasset för när det var avslappning satte han igång med sin gympa!!  =)

Ikväll ska vi hämta ut ett postpaket med några av de sakerna vi beställde från tyskland. Undrar vad det är som kommer, spännande. Vi beställde ju en massa saker, inklusive vagn. Det är nog dock inte vagnen som kommer nu eftersom den inte skulle komma förrän i mars så vi får se vad det är de har skickat nu. Kul!

• Smilla

Har du hittills gått upp 7 kilo totalt eller vad menade din BM? Skulle det vara mycket?

Igår på vattengympan diskuterade barnmorskan det här med vikt med oss. Hon menade på att man inte ska bry sig så mycket om det och det tycker jag är bra. Vissa går upp 5 kg och vissa 30 kg och man vet inte alltid riktigt varför. Ibland har det med tarmarna att göra. På vissa människor börjar nämligen tarmarna/magen suga upp precis allt man äter och på vissa rinner det bara rakt igenom. Men vikten försvinner efteråt oavsett hur man sett ut.

Jag tror att så länge du äter något så när nyttigt och rör på dig lagom har du inget att oroa dig över. Så strunt lite i vad vågen säger (och kanske också lite vad barnmorskan säger). Jag tror att du känner bäst själv vad som känns bra. Alla är olika.

Om du iof vill simma mer (för det är ju både så skönt och bra) så kan du ju köpa "klippkort" på något badhus och simma/gympa lite själv. Visst, vattnet är inte riktigt lika varmt och skönt men det är ju så himla skönt att röra på sig i vattnet nu när det börjar kännas lite tungt. Jag är lite sugen på att börja simma lite extra förutom vattengympan.

• Smilla

Inte för att jag är utbildad inom området så jag är ingen expert men 7 kilo sedan inskrivningen är väl inget farligt? Inte det minsta faktiskt. Och det är jag nog inte den enda som tycker/tror. Jag förstår att du blev riktigt ledsen, det hade jag också blivit!

Taskigt av henne också att säga till dig att sluta med allt vad "onyttigheter" som finns. Tror hon att du sitter och trycker i dig bara sådant eller? Jag hade blivit riktigt förolämpad. Vad jag fått uppfattningen av dig här låter det som om du rör på dig så mycket du kan och är hälsosam. Jag har verkligen inte uppfattningen om att du skulle sitta och trycka i dig bullar och annat.

Vi skulle kunna gå och simma tillsammans med våra klippkort!

Svar på tråden BF våren 2011 i närheten av Malmö