• saknaden

Vi som fått barn med IVF i falun.

Här hänger vi som äntligen fått våra små med hjälp av Ivf i falun. Andra är självklart oxå välkommna att diskutera allt som vi nyblivna föräldrar har i huvudet!

Här diskuteras allt mellan himmel och jord!
    Från avslag till blöjor. Rädslor och amning, magknip och allt ni bara kan tänka er..
    Så häng med du oxå.Baby

• Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.
  • randigarutan

åh! babybad! när får man gå på det?
    Myysigt! Men önskar såklart att det fanns en helkroppsbaddräkt till mig så jag slapp visa mig!!
    För jag måste ju också i!  

• saknaden

Hej tjejer!
    fy vad tiden går fort! dagarna bara rinner i väg utan att något blir gjort känns det som!
    Kanga! jo det känns lite bättre men inte bra! men ska till mödrarvården nästa vecka så jag tänkte fråga dåå! det gör inte ont på utsidan mer i mitten av såret har jätte svårt att ligga på sida! maken blir tokig på mig som inte går till doktorn, men man vill ju inte springa i onödan*tycker inte om att gå till läkare*

Min lilla donna Babybor vid tutten hela tiden, börjar fundera om jag verkligen har mjölk så det räcker men hon går ju uppåt och växer så det knakar (snart 3kg) och vissa dagar sover hon mycket och äter hela natten i stället! man blir så trött. Ibland är jag så trött att jag bara grinar, maken tycker vi ska ge tillägg så jag kan sova.     tveksam om jag vill för har fått för mig att om hon börjar med flaska kanske hon blir bekväm och orkar inte tutta mer! vi har ju både astma, allergier och diabetes så  jag vill gärna att hon får i sig av bröstmjölken. 

på tal om vikten! jag bara rasar i vikt väger 4kg mindre nu än när jag vägde in mig på mvc. och jag fortsätter tappa. Vill inte tappa mer nu! ändå har jag inte börjat träna än för man har ju en brylepudding på magen om man säger såSkäms

• arwen00
    randigarutan skrev 2010-09-15 09:47:18 följande:
    åh! babybad! när får man gå på det?
    Myysigt! Men önskar såklart att det fanns en helkroppsbaddräkt till mig så jag slapp visa mig!!
    För jag måste ju också i!  
    menar du när du får gå på det eller när du kan ta med bebisen på det?
    för din del är det ju när avslaget är borta och för bebisens del vet jag inte...men tror man kan gå ganska direkt. fast inte bada så länge med dom i början för dom kan bli rätt trötta. du kan ju fråga din bvc-sköterska vad dom säger.
  • Ms Kanga

Här händer det inte något med vikten - trots amning och långpromenader så rör det sig inte nedåt - får ta tag i det efter nyår med en pulverdiet när Lillebror äter lite annat också så att han inte får i sig massa lagrade gifter som sitter i mina ridbyxlår.

Nu är avslaget borta sen ett par veckor men det luktar verkligen blää. Jag kan tipsa om Weledas bodywash. Jag har testat både den med Citrus - hela badrummet ångar av fräsh citron och min favorit Havtorn också en doft som gör en fräsh hela dagen dessutom behöver man inte smörja med hudkräm efter den så med 2i1 duschkräm/hudlotion känns det inte så dyrt. Jag köper på ICA Maxi för 95 .-. Jag skämmer bort mig själv med det
    * because I'm worth it *

Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
  • saknaden

kanga. Klart att du är värd det. *s*. .

• saknaden

skriver från telefon igen. . (om det ser konstigt ut ) i dag (kväll ) så har Maria varit så otroligt ledsen. Har aldrig sett henne så här jag tror inte jag har mjölk så hon blir nöjd på kvällen. Hon är som en hackspett tid bröstet, sliter och drar och blir arg. Men på dagen och natten verkar hon nöjd och då känner jag ju oxå att brösten är fulla. Men nu i kväll kändes dom tomma. är det normalt! Känner mig så uppgiven och ledsen, jag vill ju så gärna amma.

• randigarutan

Åh, Saknaden.. förstår dig! Man vill ju räcka till! Jag har också varit orolig att det ska bli så att han inte blir nöjd fast jag ammar ut båda brösten..
    Men hur är hon efter att du ammat klar då? Sover hon ett tag då?
    Hur är det egentligen med nattamning? och vad räknas som nattamning? Är mjölken extra bra då och därför extra viktigt att få? Räknas det bara om man själv har vaknat och ammar eller räknas det om man ammar kl midnatt innan man själv lägger sig för Simson vaknar oftast bara en gång däremellan morgon och sen amningen..
    Vad underbart mycke bättre det är att amma liggandes i sängen förresten!  

• arwen00
    saknaden skrev 2010-09-17 22:12:39 följande:
    skriver från telefon igen. . (om det ser konstigt ut ) i dag (kväll ) så har Maria varit så otroligt ledsen. Har aldrig sett henne så här jag tror inte jag har mjölk så hon blir nöjd på kvällen. Hon är som en hackspett tid bröstet, sliter och drar och blir arg. Men på dagen och natten verkar hon nöjd och då känner jag ju oxå att brösten är fulla. Men nu i kväll kändes dom tomma. är det normalt! Känner mig så uppgiven och ledsen, jag vill ju så gärna amma.
    har också lite mjölk i brösten på em/kvällen. men än så länge är han ändå nöjd efter han ätit ur dom. han är stor och behöver därför mycket mat så kommer det en dag snart då han inte blir nöjd efteråt så får han helt enkelt en flaska ersättning på kvällen. har redan gett han ersättning när jag varit iväg och tränat så han dricker det utan problem. och det har inte stört amningen att han dricker flaska ibland. pumpade i början ut mjölk så han kunde få i flaska när jag tränade men nu kan jag inte pumpa ur nå mer eftersom han äter så mycket på dagarna så det finns ingen mjölk över till pumpning. på natten har jag mycket mjölk eftersom han äter så sällan då, men då orkar jag verkligen inte pumpa.

hoppas det löser sig på ett eller annat sätt! prata med sköterskorna på bvc så kan du få råd och stöd!
  • Elias Emil
    saknaden skrev 2010-09-17 22:12:39 följande:
    Min tös e också så på kvällen o hon blir inte nöjd så hon får nappen en halvtimme o så ammar jag igen. Så håller vi på några eftermiddagar kvällar. Då produseras det mer mjölk. Babyn får tillväxtperioder då och då. Å så länge hon går upp i vikt e det ju ingen fara, mer än att det kan vara jobbigt att sitta o amma hela kvällen.
  • gt98mbj

När det gäller ordnade bebissim (vilket jag varmt rekomenderar) så skall naveln läkt helt och barnet vara minst 3,5 månader.

IVF borde få mycket mer uppmärksamhet då dom för många av oss är guld värda.
Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.