• saknaden

Vi som fått barn med IVF i falun.

Här hänger vi som äntligen fått våra små med hjälp av Ivf i falun. Andra är självklart oxå välkommna att diskutera allt som vi nyblivna föräldrar har i huvudet!

Här diskuteras allt mellan himmel och jord!
    Från avslag till blöjor. Rädslor och amning, magknip och allt ni bara kan tänka er..
    Så häng med du oxå.Baby

• Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.
  • Rasmusnalle

MsKanga: Tack för tipset om att ha henne i knät..mina bröst är oxå stora E så det blir besvärligt mestadels. Har provat liten handduk/tvättlapp men tycker det är knöligt.
    Nu åt hon bättre än hon gjort på länge även om hon knölade lite och ratade vänsta boobisen helt.

Wehee: Vill se vill se hur den blev Hoppas att beskrivningen hjälpte

• Wehee

Så här blev det lilla nästet. Hoppas den vill sova i det sen också:)

• saknaden

vad fint ditt näste blev. Kan första att du längtar efter att få lägga din lilla där. Spännande att h*n kan komma när som hellst. Lycka till.

• Wehee

Ja så spännande nu. Hoppas den kommer i tid. Vill inte vänta i flera veckor.

• randigarutan

åh va fint nästet blev!!
    Jag vill också sy å pyssla men har inte fått den kreativa ådran direkt..

Jag trodde det va idag vi skulle till BVC men det är imorgon och ikväll så vägde vi honom på vår köksvåg och enligt den så har han STÅTT STILL i vikt sen förra gången, alltså en och en halv vecka! Och jag som har ammat och ammat på och väckt honom och sett till att det verkligen blivit var tredje timme! Har jag inte tillräckligt med mjölk?!! Jag har fått sån där utrivnings nässpray så det är ju inte pga icke utdrivning heller! Fy... Gråter känner mig jätte ledsen! Det är ju så att man vill ju räcka till, man vill att det ska vara en mysig stund att amma och veta att han får i sig näring för att växa som han ska..
    Ja vi får väl se imorgon.. jag lär väl bryta ihop.. tur jag är förberedd..
    Undrar hur jag ska göra då? Ge tillägg efter varje måltid eller sluta amma helt?

godnatt och kram på er från en lite lessen mamma Linda...  

• saknaden

ååå rutan vad jobbigt. Men det kan vara skillnad på vågarna. Tycker inte att du ska sluta amma. Det är mysigt för både dig och simson. Förstår din frustration. Såå jobbigt när det inte fungerar. Hoppas han har gått upp på deras våg. Jag håller tummarna för att han gått upp.

• saknaden

Hur stora är era små nu? Maria 7v väger 3800g och är 53cm

• Ms Kanga

Wehee - vilket fint näste du sytt, snart har du din nyfis där som ligger och myser.

Randiga - hoppas att det är nåt knas med din våg och attt BVCs våg visar högre siffror. Jag håller med Saknaden - sluta inte amma för även om du måste ge tillägg så ger också en liten mängd bröstmjölk skydd mot virus,nåt som är extra viktigt på hösten när många förkylningar är i gång. Håller tummarna

Nalle - lycka till idag med amningshjälpen idag

Det går trender i nappflaskor precis som med allt annat - när Junior var liten för 3 år sedan var det Dr Brown eller Avent-flaskorna som var inne - nu är det Tomme Tippie som jag inte har nån koll på eftersom Avent funkade bra förra gången kör jag på med dem.

Lillebror börjar bli stor han är 59 cm lång och väger 4970 gr vid 10 v ålder

Mina ljuvliga pojkar Junior 071017 & Lillebror 100726
  • Rasmusnalle

Randiga: Men gumman, förstår dig helt och hållet, vi verkar ro lite i motvind. Du ska absolut inte sluta amma.
    Jag har fått höra att det kan vara bra att ge ersättning ett tag så att de växer till sig och blir piggare och starkare, då kommer de börja suga mer och hårdare och då kommer vi kunnna helamma.
    Vi får ses nån dag och hjälpas åt..vi hade så trevligt sist

Jag provade en amningsnapp inatt och det har gått förvånansvärt bra. Nu tar Ronja tutten eftersom hon tror att det är en flaska..man får luras lite..hihi.
    Vist knölar hon fortfarande men nu ser jag ett ljus i den långa tunneln.

Wehee: Ååhh va fint det blev, ser riktigt proffsigt ut Hoppas bebisen kommer tycka om att vara där

• randigarutan

Ahh.. precis vad jag tänkte, att det kanske funkar bättre med amingsnapp då det kan vara lättare för bebis att greppa den precis som en flaska..
    Klart vi ska ses snaart!

Idag va vi på BVC och köksvågen visade FEL!! YES!! Men han har inte hoppat upp på den kurvan han följde innan utan verkar följa den under honom.. bättre det iallafall än nedgång!!
    Jag ska ge tillägg nåt mål om jag vill men amma på och väcka honom på dagarna för han sover alldeles för länge annars. Han har passerat 4 kilo nu!

trevlig helg! 

Svar på tråden Vi som fått barn med IVF i falun.