• Najje79

4 missfall.. Finns det hopp?

Hejsan! har inte läst hela tråden men känner så med er som behöver gå igenom detta!

Jag har haft ett MA och två MF. Går och gör IVF efter 7 års försök på hemmafronten (vilket då enbart har resulterat i MA i v13).
    Första två IVF-försöken lyckades men slutade i MF i v 6 o 7. Nu går jag och väntar på resultaten på missfallsutredningen som vi startade i början på mars.

Hoppas det är okej att jag hoppar in här med er.

Styrkekramar till er som just nu går igenom detta fruktansvärt orättvisa!!

• Najje79

Tack för välkomnandet! Ja, det är trist att behöva vara med i sånna här grupper, men samtidigt skönt att få och ge stöttning till andra människor i samma situation.

Nej jag har inte fått svar från mf-undersökningen, det dröjer nog en månad till.

Vi bestämde gemensamt med läkaren att vi väntar med nästa IVF-försök (som kommer bli ett frysförsök) tills vi har fått provsvaren, känns ingen mening med att kanske behöva gå igenom ett mf till om det nu skulle vara något fel... och hemmaförsök känns det ingen mening med efter sju års försök...

• Najje79

Timoa: Tänker på dig idag, hoppas allt går bra på KUB idag... eller, såklart att det gör!!!

• Najje79
    Ninninn skrev 2011-03-31 09:05:04 följande:
    Ja mår faktiskt inte speciellt bra, är väldigt trött på detta orättvisa livet! om vi bara kunde få ett svar på varför så hade allt kännts bättre för då hade ja vetat...
    Även om ja får göra ivf så gör ju inte de så att ja inte får missfall igen och de e de som känns så jobbigt för ja pallar inte detta mer nu, tycker de räcker gott å väl med 5 missfall för en person att behöva gå igenom.

Ja har verkligen tappat hoppet helt ingen medicin verkar ju fungera.
    Förstår dig precis! Det ÄR orättvist! Och just det att man inte kan påverka, man försöker och försöker och äter rätt och expreminterar med sin kropp och massa vitaminer och skaer hit och dit och ändå funkar det inte!

Vi blev ju "hemmagravida" 2009 och fostret slutade växa i v7 men det upptäcktes först i v 13 och detta var efter 5 års försök, så gjorde vi IVF och blev gravida första försöket, MF i v6 och gravida andra försöket mf i v 7... det bara känns så hopplöst.
    Jag vet inte vad jag ska skriva för det är väl egentligen bara att försöka gå vidare och göra sitt bästa, som med allt annat, men ibland måste man få bara protestera höggljutt mot denna orättvisa!!
    Kram på dig!!
  • Najje79

Är det någon här som har erfarenhet av zonterapi? Jag har bokat tid hos en zonterapeut och hon läta väldigt kunnig och gav intrycket av att kanslke kunna "rensa" kroppen så att vi kan komma fram till vad som saknas och gör att jag får missfall. Det är värt ett försök iallafall....

• Najje79
    Måste bara få gnälla av mig lite...
    När jag kom hem idag (efter en 14 timmars arbetsdag) möter maken mig i hallen och berättar att jag ska bli "faster"... hans bror och sambo ska ha barn i oktober...
    Så nu har jag gråtit en skvätt och jag och maken har haft ett jättebra samtal och han har nog inte riktigt förstått innan hur mycket detta betyder för mig.
    Jag är glad för deras skull, det är jag, men de har inte velat ha barn, hon pga att hon har ett barn sedan tidigare förhållande som nu är i tonåren plus att hon är 38, ingen ålder i sig, men hon tycker att hon har gjort sina småbarnsår osv..
    Och nu får de berätta för svärföräldrarna att de ska bli farmor o farfar och jag har i hemlighet alltid velat få berätta för dem och göra dem glada och stolta... lite fånigt och jag har inte sett det som en tävling, men jag har sett fram emot den stunden så mycket och nu känns det som att det inte kommer att bli speciellt när/om jag berättar att vi ska ha barn. Åh vad själviskt och småsint det låter och jag är verkligen inte sådan som person, men så känner jag nu!
    Behövde bara få vräka ur mig lite.
    Kramis till er alla!
  • Najje79

timoa: Helt otroligt att man orkar ta sig igenom det! visste din familj om alla missfallen? åh, vad det känns hoppfullt att du faktiskt har gått så långt och att allt ser bra ut! Tack för stöttande ord! Kramar i massor!

• Najje79

marieh (TS) - 39 år, 1 barn född -01, 5 MF (Ofostrig, MA, MF, MF, MA).

"Förbereder mig för en ny graviditet bla med hjälp av TCM, traditionell kinesisk medicin.

Har använt fragmin & progesteron, kommer att använda prednisolon vid nästa graviditet."

Flawless" 37år,
    ett barn född -94.
    Försökt få ett till i ca 5år men bara fått 3 mf, senaste i sep-10.
    Har inte mycket hopp men ger ändå inte upp det. 

Najje: 31 år
    Inga barn
    försökt i 7 år, 1 MA (juli 2009), 2 MF (okt & dec 2010).
    Pågående missfallsutredning. Genomgår IVF och hoppas komma igen i början på juni.
  • Najje79

Äntligen börjar jag med zonterapi, på torsdag blir första gången och jag hoppas verkligen att resultatet från MF-utredningen kommer denna veckan.
    Om allt ser bra ut kanske jag kan få göra ett frysförsök redan om två veckor!! *hoppas, hoppas*

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?