• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

hej alla hårt kämpande tjejer,
     jag är ny här på familjeliv och skulle behöva lite råd/hjälp. har skrivit en egentråd men tänkte att jag lika väl kan fråga direkt härinne. 
    jag har nu fått 4st tidiga MF (MF v.4+2, v 4+6. MA v7+6, v8+6 (trombyl och en proggis på sistnämda MA)) och jag behöver hjälp att hitta en gynekolog som tar en på allvar och som inte är rädd att testa medicinering. Jag och min partner har gått igenom en basic missfallsutredning som inte visade på några fel.

Har varit hos många olika gynekologer som bara ryker på axlarna och släger åt mig infobladet ang MF och säger ja men du kan ju iaf bli gravid tänk på alla dem som inte ens kan det. Eller att det bara är att försöka igen det går nog bättre nästa gång..Eller klassikern försök att inte tänka på dt och slappna av så ska du se att det går vägen. Åhh jag är så trött på sånna kommentarer!

Hmm förlåt att jag klagar på en sån fin och solig dag som denna..

hoppas nån kan ge mig råd/förslag på gynekologer!

Mvh Lilla M

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Saftochbulle jag bor i stockholm men kan tänka mig att resa dit det finns en bra gynekolog, även en resor till norge eller danmark går bra.

• Den lilla M

Saftochbulle; tack för ditt svar, ska kolla upp dem!

• Den lilla M

timoa tack så mycket för ditt tips!! Ska kolla upp med dem i morgon. Kul med din graviditet, önskar dig all lycka!

• Den lilla M

I USA testar man ofta ivf på dem med upprepade missfall, å detta med stor framgång (courtney cox är ett ex). men i sverige säger man mest att det är slumpen och att nästa graviditet hade gått vägen ändå. men jag har absolut inte något stort förtroende för den svenska läkarkåren när det gäller detta. 

• Den lilla M

Åh så har ni lifeclinic i grekland också.. där ska jag börja min utredning nu i höst. Men först ska jag äta klart min kur för bakteriel vaginos. Har inte haft några känningar alls men efter som det också kan vara en anledning tillmissfall. Så åkte till gyn och kollade upp det å jag hade en mycket stark infektion som hon trodde hade hållt på iaf minst tre år. Så nu blir det till att bli av med den först och hoppas på att det gör susen. Men om inte får vi se vad den imunologiska utredningen säger.

Vilaa: En stor kram och mycket styrka till dig.. faan att vissa av oss ska ha det sä jävla krångligt att få behålla en graviditet.  

• Den lilla M
    Majsan77 skrev 2011-08-22 18:36:49 följande:
    Vilaa: Stackars dig! Även om du inte vet säkert så förstår jag att det känns jätte jobbigt just nu.
    Styrkekramar till dig från mig med. Ta hand om dig nu!

Stumpan och Tjorven: Det här med immunologiska orsaker, vet ni vad det är för något man testar för att se om det är problemet? Jag har precis gjort en missfallsutredning och på remissen var det en del immunologiska faktorer ikryssade men jag vet inte riktigt vilka. När jag fick provsvaren, som var bra, sa gynläkaren att det var ju skönt att det inte var någon immunologisk sjukdom. Har jag bara haft tur som har träffat en läkare som kollar detta eller finns det vissa saker som svenska läkare kollar men andra saker som dom inte kollar? Vet någon? Ni verkar vara ganska insatta i frågan.
    nej du har inte kollats för de immunologiska orsakerna som vi disskuterar, tyvärr, för det görs inte i sverige! läs gära mer i vår tråd: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html
  • Den lilla M

tjorven har du en webbsida eller kontakt till rf i chicago? det tar sån tid att få svar från life clinic i grekland så tänkte att jag kunde köra direktkontakt med usa ist..

• Den lilla M

ja själv hoppas jag verkligen att nästa gyn jag träffar säger att dem skriver ut prenisolon (kortison) till mig.. det är lite av mitt sista hopp om inte immunologiutredningen i grekland/usa ger något!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?