• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

najje: tänker på dig idag!! Kramar

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

najje: haha det ser ut så två små busstroll det där !!
    Ett stort grattis till rul, är såå glad för din skull {#emotions_dlg.flower}NalleNalle{#emotions_dlg.flower}

• Den lilla M
    Najje79 skrev 2011-11-29 16:50:39 följande:
    Tack snälla du!!
    Hur går det för dig? Ni kämpar på? Har du börjat med Levaxinet?
    Vi kämpar på även fast jag är inne i en total svacka, känns som om jag aldrig kommer få bli mamma.. men jag försäker rycka upp mig själv genom att tänka att dem faktiskt hittat tre "fel" (dold BV, för högt tsh och faktor V leiden) och samtliga går att behandla/justera så jag/vi borde ha en större chans nästa gång vi blir gravida. Men sen tar det ju fasligt lång tid för oss att bli gravida också men men det är bara att kämpa på.

Nä fy och ush på mig själv vad jag klagar och låter neggo.. sorry! Å för att svara på din fråga: Ja jag har börjat med levaxinet, har ätit det i en vecka snart. Ska in och lämna  nya tsh värden om två veckor så får vi se om min kropp justerat sig något eller om jag ska öka dosen.
  • Den lilla M
    Najje79 skrev 2011-11-30 12:35:06 följande:
    lilla M: Har ni tänkt på IVF? Det var ju så vi blev gravida. Vi höll på i 6,5 år innan vi tog hjälp a IVF, sedan tog det 1 år innan det verkligen satte sig på femte försöket  (plus två ggr=missfall, minus 2 ggr) .
    Ja vi har funderat på det men läkarna rekommenderar det inte eftersom vi blir gravida på naturlig väg. Men det tar ju ändå minst 9månader av försökande innan vi blir gravida, kan ju bero på att min partner har lätt nedsatt sperma.
    Fast börjar ändå luta mer o mer till att testa IVF eftersom det är smått tröttsamt att ha bebisverkstad månad in och månad ut.. det tär ju lite smått på samlivet om man säger så. Sen så blir man ju inge yngre heller..

Vart har ni gjort IVF (du behöver inte svara om du inte vill)? 
  • Den lilla M
    Najje79 skrev 2011-11-30 13:01:36 följande:
    lilla M: Vi gjorde det på IVF-kliniken i Göteborg, vi gjorde det alltså privat. Tycker absolut att du iallafall ska försöka få gratisförsök. Jag måste erkänna att IVF tar också jättemycket på förhållandet, men det är värt det med tanke på den hjälpen man får.
    Tyvärr så har vi inte rätt till några gratisförsök eftersom vi blir gravida av oss själva inom 1,5år. Men har funderat på att om det inte blivit något i januari så tar jag nog och kontaktar sophia hemmet här i sthlm. Förstår att även detta tär på förhållandet men om man får ett barn utav allt detta slit så är det ju värt varenda minut och varje gråten tår. Man har ju dagar när man verkligen undrar om man orkar fortsätta med allt detta.
  • Den lilla M
    Bubbibalubbi skrev 2011-11-30 14:47:04 följande:
    Vi funderar starkt på sofiahemmet efter nyår. Är lite väl segt att bara bli gravid en gång om året nu. När man dessutom får missfall.
    Ja jag vet hur det känns!! Har dem hittat nått fel hos er? Vi får hoppas att 2012 blir vårat år . Kramar till dig

Najje: Tack så mycket för lite peppning en dag som denna, det behövdes !  {#emotions_dlg.flower} 
  • Den lilla M

stumpan: jag håller tummar o tår för dig. lycka till!! kram

• Den lilla M

stumpan har tänkt på dig sen i morse? hur gick det idag? 

• Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2011-12-01 17:27:29 följande:
    Ska själv ta mig i kragen och ringa för vidare undersökning av upprepade missfall. Men just nu vill jag bara vara ifred. Men snart så är jag nog på g och om det är lång väntetid är det ju bra att ställa sig i kö nu....
    Kram på dig.. inte lätt att veta vad man vill göra ibland! Men privat så brukar det vara 2-6veckors väntetid och allmänvård kan det vara upp till 3månader. lycka till!!
  • Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2011-12-01 18:14:08 följande:
    Tack lillaM!

Vad händer för din del?
    Har varit på ännu en utredning (nr3) där det upptäcktes att jag har ett lätt förhöjt tsh (2.5) samt att jag är bärare av faktor v leiden. Så nu äter jag levaxin och har fragmin å progesteron liggandes (på e-recept) om/när plusset dyker upp. Men tyvärr tar det ju oftast ca 9månader för oss innan vi blir gravida så minst 4månader kvar innan nästa plus borde dyka statistiskt sett.
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?