• Den lilla M

4 missfall.. Finns det hopp?

marieh: yes det hette TLC metoden, som sagt i Norge blir man ju inlagd och får sköterskor som tar hand om en men det går ju inte i Sverige. Kanske tar jag en tripp till Norge vid nästa plus .

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

kärt barn: jag beklagar verkligen.. Ush det är så hemskt att det händer oss härinne så många gånger, det är inte rättvisst!! En STOR kram till dig

• Den lilla M

marieh: nja jag har inte hittat något konkret men däremot finns det en del artiklar på nätet från olika sjukhus i norge, england, kanada och usa där dem skriver om vilken framgång dem har haft med den tekniken (tlc).

• Den lilla M
    JMN skrev 2011-11-08 15:40:37 följande:
    Så där såg det ut för mig också. Jag väntade en dag och skaffade RFSUs test i stället. Det är lite kännsligare (reagerar på lite lägre hCG nivåer). Det finns på ICA maxi och är mycket billigare, 2 st för 99 kr). Med det fick jag ett tydligt streck, plussade alltså...

Lycka till
    Håller tummarna för dig.
    nej rfsu's testa tidigt är INTE känsligare än CB dem har samma gräns på 25mIU. Detta har diskuterats i andra trådar tidigare då det går ett rykte om att dem skulle vara på 10mIU så vi mailade dem och frågade och fick som svar att deras testa tidigt har en mätnivå på 25mIU och deras vanliga en nivå på 50mIU.
  • Den lilla M

marieh: grattis åhh va skönt!! jag har hållit tummarna för dig ,å kommer självklart fortsätta göra det också!!

Är det nån som har testat att äta fertil aid??

var på ett amerikanskt forum och där dem tipsade om det. Finns ju att köpa och få det hit skickat men det är ju inte gratis (ca 1000kr i månaden för man och kvinna) 

• Den lilla M

Jag förstår precis hur ni alla känner.. Själv är jag livrädd för att bli gravid samtidigt som jag är livrädd för att jag kanske inte blir gravid igen. Å sen när jag väl blivit gravid så finns det så mycket att oroa sig för phu fy och ush. Ett hjärta som slår betyder inget för mig har ju sett det 2ggr förut för att sen förlora den lilla nån vecka efter. Men jag har ju som längst kommit till v.9 så tror att kommer jag över v.12 så kanske det börjar släppa lite (iaf får man hoppas det). 

Nej nu ska jag inte vara så j'kla neggo.. fy på mig!! Nu hoppas jag på att det tar sig i helgen om min ÄL kommer sen så är det bara att kämpa på!!

Kramar till er alla starka och fina tjejer här inne. 

• Den lilla M
    Kärt barn har många namn skrev 2011-11-15 13:15:56 följande:
    Jag räknade ut  sjukhus sängen att jag varit gravid i 45 veckor utan nytta. Demon
    Stor kram.. fan så trist det är..
  • Den lilla M

marieh: jag fortsätter hålla tummarna för dig och för att ett litet syskon tittar ut om några månader.. tror verkligen att det ska gå vägen den här gången!!

Själv har jag gett mig fan (ursäkta språket) att det ska gå hela vägen för mig nästa gång jag blir gravid. Känns på nått sätt annorlunda. Tror det beror på att dem har behandlat en dold infektion som jag haft i många år och att jag har berättat för min familj och mina vänner hur allt ligger till. På nått sätt känns det bra.

Kramar till er alla 

• Den lilla M

Ninnin: Dem flesta läkare är skeptiska till det dem inte vet något om. I början var jag alla emot penicillin också innan det hade funnits i en del år och dem fattade att det funkade. Följ din magkänsla.

Har ni testat att göra en insemination med tvättade spermier? , Har läst nånstans att det kan underlätta om man inte är kompatibla. Jag och min man har tänkt testa det i januari/februari för och se om det gör någon skillnad.  

• Den lilla M
    stumpan81 skrev 2011-11-16 18:30:29 följande:
    Lilla M: vilken dold infektion hade du? Och hur upptäcktes den?
    Kraftig dold bakteriel vaginos, dvs jag hade en kraftig infektion och mitt PH var übersurt men ingen konstig lukt eller udda flytningar (vilket man vanligtvis har vid BV). Min trodde jag haft det i minst 4-5år och hon sa att det fanns ny forskning som visade på att BV ökade MF risken innan vecka 12 med upp till 30% (plus det men redan har då dvs). Vet inte hur mycket av det hon sa som stämmer men väljer att tro på det för att få lite mera hopp inför nästa graviditet
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?