• Vilaa

4 missfall.. Finns det hopp?

Hej TS! Vad tråkigt att det inte gick ännu en gång =(

Jag tycker inte du ska vara rädd för skrapning utan det är oerhört skönt att få det gjort. Jag har haft 1 missfall
    som kom ut av sig självt och 3 MA:n som skrapades.
    Den senaste var ett sent missfall så där föddes först lillen fram och sedan skrapades jag efter det.
    Så 3 skrapningar alltså, ingen höjdar sits men samtidigt så säger ju läkarna att dom tar det väldigt försiktigt.

Nu har läkarna vid nån slags kontrastgrej hittad att jag har en skiljevägg i livmodern, som jag ska operera bort nu i slutet av feb. Jag hoppas det ska hjälpa mig få behålla en graviditet och jag skulle nog vänta tills operation om jag var du med, för att vara på den säkra sidan, Det tär att försöka och försöka, men man gör ju det ändå.
    En gång funkade det ju iallafall så nån gång måste det ju igen tycker man ju. Lycka till!

• Vilaa
    Ninninn skrev 2011-03-21 08:53:21 följande:
    Ringde gynakuten nu blir så trött på dom, de e precis som om dom vet mer än mig fast att de e jag som har gått egenom 5 MA!!!

Hon sa att jag måste vänta 2-3 dagar innan de kommer ut har de inte gjort de så får ja boka in en tid för skrapning, ja känner ju att de inte kommer komma har ju gjort detta 4 gånger tidigare....
    Ja vill bara få ut de NU och inte om en vecka...

Timoa är så glad för din skull att du kommit så lång, denna gången kommer de gå vägen för dig =)
    Vad tråkigt att höra Ninnin, att det inte gick denna gången heller =( Åhh, hoppades så för dig den här gången ju! Och tänk att sjukvården ska trilskas så mycket, fast man känner sin kropp bäst! Mina ma:n har heller aldrig kommit av sig självt trots sjukvårdens ord om "avvakta lite", när jag fick ma i vecka 15 däremot så fick jag cycotek eller vad det nu heter och sen satte det igång en liten förlossning, men annars har det blivit skrapningar.

Själv har jag en riktig kraftig mens nu efter operationen jag gjort då jag tog bort sammanväxningar, mensen har liksom bara blivit mindre och mindre för varje ma och skrapning förut så känns bra med en kraftig mens nu!
    Sen efter det tänkte vi försöka oss på igen då, är ordinerad höjning av levaxin dosen vid pluss, en trombyl om dagen från pluss med och så 2 vagiatorer av progestron om dagen vid pluss.

Bara vänta och se. Är rädd för att ge mig in i karusellen igen, men målbilden om liten mage till sommaren finns ju där som en uppmuntran.
  • Vilaa

marieh (TS) - 39 år, 1 barn född -01, 5 MF (Ofostrig, MA, MF, MF, MA).
    "Förbereder mig för en ny graviditet bla med hjälp av TCM, traditionell kinesisk medicin.
    Har använt fragmin & progesteron, kommer att använda prednisolon vid nästa graviditet."

Flawless" 37år,
    ett barn född -94.
    Försökt få ett till i ca 5år men bara fått 3 mf, senaste i sep-10.
    Har inte mycket hopp men ger ändå inte upp det. 

Najje: 31 år
    Inga barn
    försökt i 7 år, 1 MA (juli 2009), 2 MF (okt & dec 2010).
    Pågående missfallsutredning. Genomgår IVF och hoppas komma igen i början på juni.

Annica P: 38 år 1 barn 2004, sedan 5 MA i v 8-11 2008-2011 (2 skrapningar inkl 1cytotec, 3 naturliga)
    Utredning har visat/inte visat kardiolipinantikroppar och sammanväxningar i livmodern (opererade). Ordinerad Trombyl, TrioBe, Progesteron, Fragmin  och Prednisolon. Även Pergotime för att bli gravid.

Görling: 36 år
    1 barn född 2009, 5 Mf (1 ofostrig + 3 MA före sonens födelse, sedan sent MFi vecka 18 i okt 2010). Utredning visade inget fel. Har egnomgått missfallsutredning som inte visade ngt fel. Åt Trombyl i den lyckade graviditeten. Försöker nu med Prog kräm + kontakt med MF - läkare  Lennart Blomqvist.

Ninnin82: 28 år
    Inga barn, har försökt i 2,5 år men de har slutat med 5 MA första i v. 17 och dom andra i v. 8-10. Samma här utredningarna visar inget fel. Har också kontakt med Lennart Blomqvist. Nästa graviditet kommer jag ta Progesteron och Trombyl.

Timoa, 41år
    1 barn född 2009 (gm IVF), under 2010 gjorde 3st IVF:er, samtliga blev graviditet men slutade i MA/MF
    (v8,v8 samt v5). Samtliga ggr fått progesteron. Ny IVF jan2011 blev lyckad graviditet, som jag hoppas ska gå hela vägen. har varit enormt orolig för MF och tacksam för varje vecka som går.... BF 6okt2011.
    denna gång fick jag trombyl som jag ätit sedan ET (isättning av embryo)

Vilaa, 26 år:
    1 barn född 08. Försökt få ett syskon sedan 09, 4 missfall.  MA vecka 11 - Okt 2009, MA vecka 8  - Maj 2010, Spontant missfall v 5  - Juli -2010, MA vecka 15 decmber 2010. (3 skrapningar)
    Utredningen visade inga fel, åt trombyl i senaste graviditeten som gick rätt så långt, men tyvärr inte hela vägen. Gjorde en operation i livmodern och tog bort sammanväxningar efter senaste missfallet, ev kan sammanväxningarna komma från alla skrapningar jag gjort efter MA:na. Vid pluss igen ska jag testa trombyl och progestron. Äter levaxin sedan tidigare.
  • Vilaa

Har gravtestat negativt =(

Är på dag 32 och har fortfarande inte fått nån mens så kanske kroppen är i olag efter operationen, så det inte tar sig. Förut innan hade jag en menscykel på 28 dagar jämt men förra 35 dagar och nu dag 32 and still going.

• Vilaa

marieh: Ja, vi hoppade denna månads försök så nu är det juni som gäller för mig med =)
    Hade en röntgen inbokad och så kom äl tidigare än vad jag trodde (cykeln på  gång att rätta till sig till den vanliga?=) ) så bestämmde oss för att ta en paus denna månad. Psyket spelar till viss del in med, orken tryter, men samtidigt känns det jobbigt när man hoppar över en månad för tiden springer liksom iväg.

timoa: Allt kommer se bra ut på rul:et tror jag =) Vad roligt att du kommit så långt!

Ninnin82: Åhh dumt att det bara står och stampar! =( Grr... Tiden går så långsamt men ändå så fort, det känns som om tiden står still men sen vips inser man att man försökt få barn i flera år. Piss!
    Min önskan är nu att bli gravid den här sommaren ( och det stannar vilket jag kommer våga tro på tja vid vecka 25, eller varför inte när bebisen kommit) så är det iallafall innan 2 år som är i höst. I höst i augusti är det 2 år sedan vi började försöka få ett syskon och fick vårt första missfall sen. 2 år är ingen tid i sammanhanget egentligen men just för mig har det blivit laddat, 2 år är bara 2 jäkla år för mycket.

• Vilaa
    Ml83 skrev 2011-06-14 19:00:45 följande:
    Tänkte bara meddela att vi fick vårt 6:e mf konstaterat idag
    Jag håller tummarna för alla här inne!

Nej vad trist!! Satan, beklagar.

Mojsan:

Trist att höra om dina syskonförsök, känner igen mig. Känns som tiden rinner iväg, tänk att min strax är 3 år nu redan och första gången jag var gravid med syskon var han nyss fyllda 1 år!
    Då tyckte vi det gick så fort för oss att vi redan skulle få ett syskon, men tji fick vi. =(

• Vilaa

Vågar knappt skriva det men jag har precis plussat igen. Så har hämtat ut progestron (tycker det fungerar bra att stoppa in dom, har hört att det är så äckligt med allt klet men tycker inte det är så farligt), tar en vagiator morgon och kväll. Sen höjde jag levaxin dosen och började med trombyl igen.

Bara hålla tummarna!

• Vilaa

Tack tack!!

Är glad men det känns hemskt svårt det här,  jag är glad över att vi fick till det igen men är hemskt orolig.
    Önskar jag kunde vara lite mer optimistisk =)

Men 5:de gången gillt då?! Tungan ute

• Vilaa
    Najje79 skrev 2011-08-09 20:49:15 följande:
    Det är svårt att inte oroa sig när man har gått igenom MF. Det går inte att helt skska av sig den oron, men den gör iallafall mig ödmjuk inför hela gravid-grejjen. Såklart ska det lyckas den här gången... detta är mitt 5:e IVF så det är femte gången gillt för mig också!
    Det måste bli 5:gången gillt för oss båda! =)

Börjar dock känna av en pmsig känsla av progestronet tror jag. Men kanske bara inbillar mig, är känslig för psyket. Är väll mycket det där med oron över hur det ska gå med också. Är en liten graviditetsboom i bekantskapskretsen igen, och då sticker det alltid extra i hjärtat.
  • Vilaa

marieh:

Tack! Känner mig som en tvivlare med idag, trots min "ungdom" ;)
     Har småblödit lite till och från, precis som vid alla missfall.
    Småblödde till och från när jag fick min son med men det känns avlägset nu efter 4 missfall, så småblödningar känns som dåligt tecken. Känns som jag vill bryta ihop just nu.
    Vill testa prednisolon men är kanske för sent nu när jag redan är gravid?

Dessutom så vet jag ingen läkare som skriver ut. Tung dag idag, deppig!

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?