• Vilaa

4 missfall.. Finns det hopp?

Jag har tagit AMH proverna och det, äggreservkoll men inte i samband med missfallsutredningen utan för att jag har problem med mellanblödningar, så då kollade man så jag hade ägglossning ordentligt. Hade bra reserv sa dom, normal för min ålder.

Hur kollar man bakteriell vaginos? Min  gyn tog ett tops prov och kollade i ett  mikroskop när vi var där, räcker det?

Låååångt till sundsvall. Just nu väntar jag på cellprovssvar, är skit orolig, har blödningar vid sex och sånt, usch.

6 missfall har det blivit, just nu har jag lite paus, tråkigt Ninnin! Har mailat dig. Kram    

• Vilaa

Högst 10 mg prednisolon sa min gyn =( 

Angående läkarvårdsdiskussionen så är det ju fakta att man kan väldigt lite om upprepade missfall i Sverige, det säger alla läkare jag träffat, men sen har man ibland tur att träffa någon som iallafall är villig att försöka hjälpa en. Sådant är ju guld värt för oss kämpare.  

• Vilaa
    TantForm skrev 2012-07-04 18:52:37 följande:
    Donum. Jag har en massa tidiga missfall i bagaget och 3 sena MA (bebisarna har dött EFTER lyckat kub) och detta har upptäckts i v.15-19. Förutom den missfallsutredning jag har genomgått, så har sjukvården inte gjort någonting mer. I samband de två senaste sena missfallen (som enligt vården var fullständigt osannolika) så frågade jag om dom inte skulle ta några prover men ser du, det görs inte i Sverige. Obduktionen av fostret glömdes bort. INGENTING gjordes för att ta reda på vad som kunde ha orsakat det hela.

Jag är ju inte så dum att jag tror att dom hade hittat vad som var fel om dom kommit ihåg obduktionen eller tagit diverse prover i samband med missfallen, men chansen hade iallafall funnits.

Har också fått ett sent missfall efter lyckat Kub, (och flera tidiga) läkarna sa också att det var väldigt osannolikt att det sker =( Tråkigt Ninnin =( Hoppas du snart mår bättre. Har läst mer om prednisolon och får se om min läkare också tycker man ska höjja, dock fick jag ju den där jäkla huvudvärken så jag blir lite orolig, men känns som jag gör va fan som helst snart. Cellprovet gick inge bra föressten, gick inte att använda för var för mycket blod så har tagit nytt. Oroar ihjäl mig men hoppas det ska gå bra.
  • Vilaa

Ger Lennart prednisolon nu med? Läste om hans prov förut men då var det bara trombyl? Vilken dos ger han?

Csillag: Mina ma brukar börja med blödningar från livmodertappen, men har alltid fått höra att det är för att den är känslig, och inte har något med graviditeten att göra, varför menar han då att det är stor risk för mf? När kan man sätta det där bandet, kan det vara något för mig tro? Håller tummarna för dig

• Vilaa

Men borde inte ivf hjälpa då? För då plockar man väll ut dom bästa äggen och befruktar? Då borde man ju kunna se vilken som är bäst att sätta in som då borde kunan fästa utan problem?

• Vilaa

Det stämmer på mig med. Iallafall hitills, har varit gravid 7 gånger och det har blivit till när jag velat (kanske nån gång på andra försöket dock). Men jag tror även på immunproblem hos mig eftersom jag fick havandeskapsförgiftning första gången jag var gravid och sen sköldkörtelproblem av graviditeten.

• Vilaa

Ninnin: Ja det blir ensamt kvar här =( Men samtidigt är det ju bra att det gått för så många. Man undrar ju själv om det någonsin kommer gå för mig.

• Vilaa

Kul att en del är kvar iallafall =) 

Ja, äggdonation och gärna en surrogatmamma här i Sverige vill jag ha tillåtet =) Min syrra ville ställa upp för mig men tyvärr funkar det ju inte. Och indien vågar jag inte åka till, känns för osäkert. Men kan ju vara mina ägg med, har bara gjort sån där AMH (?) värde.    

• Vilaa

... Eller Kul kanske inte är rätt ord... Tungan ute Men kul för mig som har er =)

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?