TantForm skrev 2012-07-04 18:52:37 följande:
Donum. Jag har en massa tidiga missfall i bagaget och 3 sena MA (bebisarna har dött EFTER lyckat kub) och detta har upptäckts i v.15-19. Förutom den missfallsutredning jag har genomgått, så har sjukvården inte gjort någonting mer. I samband de två senaste sena missfallen (som enligt vården var fullständigt osannolika) så frågade jag om dom inte skulle ta några prover men ser du, det görs inte i Sverige. Obduktionen av fostret glömdes bort. INGENTING gjordes för att ta reda på vad som kunde ha orsakat det hela.
Jag är ju inte så dum att jag tror att dom hade hittat vad som var fel om dom kommit ihåg obduktionen eller tagit diverse prover i samband med missfallen, men chansen hade iallafall funnits.
Har också fått ett sent missfall efter lyckat Kub, (och flera tidiga) läkarna sa också att det var väldigt osannolikt att det sker =( Tråkigt Ninnin =( Hoppas du snart mår bättre. Har läst mer om prednisolon och får se om min läkare också tycker man ska höjja, dock fick jag ju den där jäkla huvudvärken så jag blir lite orolig, men känns som jag gör va fan som helst snart. Cellprovet gick inge bra föressten, gick inte att använda för var för mycket blod så har tagit nytt. Oroar ihjäl mig men hoppas det ska gå bra.