• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Den lilla M skrev 2012-01-05 20:49:39 följande:
    jag plussade idag och har börjat med fragmin nu ikväll..
    Grattis!
  • Saftmedbulle
    Donum skrev 2012-01-08 14:22:46 följande:
    Inser att den här tråden är gammal och så lång att det är förmodligen har bildats en gemenskap redan, men jag har just fått mitt fjärde missfall och undrar lite hur det har gått för andra i den situationen?

Jag blir uppenbarligen väldigt lätt gravid. Missfallen har skett från april till nu idag, så jag blir gravid ungefär varannan månad, lite drygt, men kan inte alls behålla, av någon anledning. Vi har lyckats få en son, så jag har ju kunnat behålla och tekniskt sett bör vi kunna få barn - det har i alla fall hänt en gång. 

Du är välkommen! Vi är en del nyinhoppade....
  • Saftmedbulle
    Nickis skrev 2012-01-08 17:33:56 följande:
    hej -har läst lite i er tråd och undrar om jag får smyga mig in här jag med?

fick i slutet av november mitt 3e missfall i slutet av november. Vi har en son född 07 via ivf och har nu försökt att få syskon. Vi gick från inga plus till att nu sista året + 5 gånger. 2 blödde jag ut i en försenad mens och 3 har jag fått missall i vecka 11-12. Tar både fysiskt och psykiskt och det skulle vara skönt att prata lite med andra som tyvärr varit med om och mitt uppi samma sak. Inser att jag sista 15 månaderna varit gravid i 8 månader ... dumt sätt att räkna på men i alla fall.

På tisdag ska vi tillbaks till ivf kliniken (Cvl) och prata igenom hur vi går vidare.Vill inte den här gången bara sätta in ett embyro utan att vi tänkt igenom allt. Förstår att det är mycket lite vi kan påverka själva men om det finns något litet halmstrå så vill jag hitta det innan vi provar igen.

Ska ringa gyn på sös också då jag ska få någon form av missfallsutredning nu. Däremot vet jag inte hur långt bort i tid detta är och vilka väntetider de har. Någon som varit där och vet?
    Det jag helst vill göra är att kolla att livmodern ser ok ut - sonen kom till med akut kejsarsnitt och det skulle eventuellt kunna vara ett problem.

"vinkar till Timoa som jag sett här "
    Välkommen hit... även om det är hemskt tråkigt att du platsar i den här tråden... Lycka till med utredningen!
  • Saftmedbulle

VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)

• Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2012-01-09 18:25:48 följande:
    saftochbulle: Men ändå! Du ÄR gravid just nu! Så är det! Du är med barn! Kraam!
    Jaaaa, så är det! Kram tillbax! Den här gången ska det banne mig gå vägen...
  • Saftmedbulle
    Annica P skrev 2012-01-09 22:04:44 följande:
    Grattis Saftochbulle! Det gick bra för oss också!!!! Det fanns ett hjärta! Detta har inget vul visat tidigare. Sedan vet jag att många graviditeter avstannat trots ett hjärta, men just nu är jag glad. Om jag ändå kunde få ner mer örtte... Det ska bli ett allvarligt försök i morgon.

lilla M:  Hoppas så att kroppen spelar dig ett spratt och att det inte är kört. Stor kram!

vixanbus: har också läst att e-vitamin kan stötta celldelning och därför förebygga missfall. Vet dock inget om märken eller annat. BettanB, om du träffat på henne i någon annan tråd har tagit det och säkert fler än hon.  

Vilaa: jag har inte tagit pred tillsammans med levaxin, men annars har jag läst att det inte är lämpligt att ta pred på kvällen eftersom det kan bli svårt att sova. Jag har kollat på en del gamla "klipp" jag har från FL att samma BettanB som ovan tog både levaxin och pred på morgonen.  
    Grattis! Det var samma för mig... första gången vi såg ett hjärta...

Tack alla tjejer, för pepp och uppmuntran!
  • Saftmedbulle
    Together90 skrev 2012-01-10 06:27:08 följande:
    ..jag lackade ur på en tjej i en annan tråd idag/igår

Kanske överkänslig och löjlig men hon bara klagade över hur illa hon mådde osv och jag sa bara helt enkelt att jag skulle kunna må illa hela tiden varje dag om jag bara få chansen att bära en friskt barn i min mage hela vägen inprincip och två tjejer i tråden flippade ur bland annat trådstartaren då som klagade över sin graviditet.

men jag tycker det är så tråkigt när vissa skulle göra allt för att vara i hennes skor men hon som aldrig upplevt ett missfall uppskattar inte graviditeten som jag hade gjort och jag sa det bara rent allmänt...

Överreagerar jag jämt haha? man blir lite skadad efter 4 missfall/MA eller är det bara jag?       
    Näää. eller jaaa... alltså... du överreagerar nog, men tro mig, jag förstår dig... Man BLIR skadad av att  råka ut för missfall jämt, inget konstigt med det... Pepp och styrkekram till dig!
  • Saftmedbulle
    mia A skrev 2012-01-16 09:05:20 följande:
    Ni som har skrapats. Hur länge dröjde det innan er nästa mens?

Är lite nojig, efter 6 veckor kom lite rödstrimmigt och brunt, vi har ju haft sex en del med och i fredags blev det lika dant och igår kom det mera och inatt har det runnit en del.  I torsdags hade jag rejält ont  i magen så jag vart lite nojig bara då.

Är det normalt med en lite ordentligare blödning efter en skrapning när mensen kommer igång?

Någon som vet.
    Vet inte heller... har aldrig skrapats, eftersom kroppen klarat av att ta hand om det själv... Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2012-01-21 15:56:24 följande:

Hej alla.

Vill bara titta in och säga hej!

Jag läser om era processer och hoppas att ni ska orka...

Jag är nu i v 18 och ska på RUL på fredag,  vilket känns jättenérvöst förståss.

Bebben sparkar lite då och då och det är bara dom stunderna som kommer på att det är på riktigt.. så ni förstår min oro när jag inte känner något på någon dag...

Ha en fin lördag tjejer!

Lycka till på RUL! Själv ska jag på VUL imorgon... läskigt...
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?