• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

jasså01 skrev 2012-01-23 17:56:23 följande:
    hej hej. ny här ikväll.  försökt bli gravid sen september 2010. lyckats 1 gång men det resulterede tyvärr i missfall sep 2011.känns helt jäkla hopplöst....=(
    Välkommen hit! Pepp och styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Tokfrans skrev 2012-01-25 18:30:09 följande:
    Ok, skönt att läsa att folk har mer koll än mig Skrattande Slipper jag kolla runt hur de funkar.

Men om jag inte hinner komma till v.12 o sen får MA o är RH-negativ, gör dom inget ändå ?
    Och sen hur funkar de med om man fått 3 missfall om man försökt på 1 år, får man hjälp då eller ska man bara hoppas hoppas hoppas att de går sin väg ? och kostander ??.
    Mycket saker som går runt i skallen på mig som gör att jag sitter som ett frågetecken Skrikandes
    Om du har fått tre missfall och har försökt i ett år har du rätt att få hjälp. Jag är RH negativ och har fått tre missfall (alla före v. 10) och jag fick ingen spruta...
     Däremot fick jag missfallsutredning, där det visade sig att det inte var något fel på varken mig eller maken, utom att jag är gammal (40). Nu är jag gravid i v. 10 och äter Trombyl, som jag fått recept på av utredningsläkaren.
    Lycka till!
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2012-01-27 18:28:43 följande:
    Hej tjejer!

Jag vill bara berätta att jag varit på RUL idag och allt såg jättefint ut.
    Vi väntar inte längre missfall, nu väntar vi barn - ett flickebarn :)

Kämpa på, ge inte upp, lova det <3
    Lovar! Vad roligt att allt såg bra ut! Grattis till lyckat RUL!
  • Saftmedbulle
    Annica P skrev 2012-01-28 10:27:32 följande:
    Barbaboo: underbart! Så härligt att känna att ni väntar barn. En rktig belöning efter allt elände. Kram! Hjärta

Välkommen Tokfrans! Det händer mycket positivt i tråden nu och jag hoppas det smittar. 

Ego: fick äntligen tid för vul, men inte förrän 7 feb. Då är jag förhoppningsvis i v 12 och skulle det finnas liv då känns sannolikheten för att det är en "riktig graviditet" rätt stor. Jag mår i alla fall fortfarande illa och hoppas att det inte existerar utan hög hormonnivå i kroppen. Just nu känns det som att vi skippar KUB, vi har ändå inte marginalerna på vår sida och kan knappast vara kräsna och avsluta en graviditet. Är det problem får vi ta det när det kommer.
    Precis så resonerar vi oxå.
  • Saftmedbulle
    Den Den lilla M skrev 2012-02-03 08:36:07 följande:
    Ska göra vul på måndag men känner mig inte särskillt hoppfull.. har absolut inga symptom kvar. Magen var svullen och jag mådde lite små illa på kvällen i början av veckan men från och med igår så känner jag mig helt normal...
    Men ni som orkar får gärna hålla en tumme eller två för mig på måndag Skäms
    Så klart! Håller hårt, hårt!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?