• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Jmrf skrev 2012-06-05 21:45:42 följande:
    Hej alla! Har på ett par dagar läst de 137 första sidorna med inläg, ska fortsätta med resten. Måste börja med att säga fan vilka kämpar ni är!!! Att vissa av er orkar... Blev medlem precis nu för känner att jag måste få skriva lite! 2mf och 1 ma på loppet av 6mån. Vecka 6 mf, 6 mf 11 ma... Blir TOKIG, helt manisk känner jag mig... VARFÖR jag? Har en son född mars 2011, alltid velat ha många barn tätt. Fick sonen utan några problem men efter han kom måste ngt (?????) ha hänt????

Har äl (förhoppningsvis) i slutet av veckan. Muna negativa tankar säger mig att nu ska väl det oxå börja strula (att bli gravid)...Puuuhhh.. vet att många här har kämpat och har/haft det värre än mig. Känner mig bara så jävla depp nu.

Att kastas mellan hopp å förtvivlan är förjävligt...

Ska tillägga att jag är oerhört tacksam för min underbara son!! Men vill ha fler, få syskon... Uppleva allt igen!! Få en stor familj!

Känner mig "manisk" å detta upptar en sådan tid å energi att jag inte fullt ut kan njuta av livet.

Ursäkta allt gnällt!! Miljoner kramar till er alla! Nu ska jag läsa vidare å se hur der går för alla ;)
    Gnäll på! Och välkommen!
  • Saftmedbulle

Har, efter tre missfall och en högriskgraviditet, fått en flicka. Har legat på sjukhus i en dryg månad, för misstänkt tumör; och förlöstes i v. 30 med akut kejsarsnitt, för att kunna behandlas. Mycket besvärligt... men... nu ligger hon här, min mirakelbebis. Ge inte upp tjejer... det kan kosta mycket (för mig blev det min hälsa - läkarna säger att det var graviditeten som satt igång min sjukdom), men det är värt det.

• Saftmedbulle
    mia A skrev 2012-08-24 23:01:16 följande:
    Stämmer på mig efter varje missfall väntade man och så vart man gravid igen

Stämmer på mig oxå.
  • Saftmedbulle
    Minus75 skrev 2012-11-03 20:50:55 följande:
    Hej tjejer!
    Nu var det länge sedan jag skrev här, men jag har faktiskt lyckats bli gravid igen! Idag är jag på v9+0 och på VUL i torsdags såg vi en liten krabat med pulserande hjärta! Både jag och sambo grät av lycka så vi missade tyvärr när krabaten viftade med armarna, men Lennart B sa det så då får vi väl tro på det! :)

Nu håller vi tummarna för att den lilla ska stanna kvar och tar blodprov för KUB på måndag och resten av KUB/NUPP den 26:e.

Hur har ni andra det?
    Åh, vad härligt! Tumme hålls här.
    Har det bra... är mammaledig med lilla M, som blir större och större...
  • Saftmedbulle
    Besa skrev 2012-11-04 01:51:01 följande:

Tack då mycket, viljan efter ett levande barn är så stark att oavsett hur hårt detta tar på mitt psyke så kommer vi försöka tills vi får vår efterlängtade barn.. Tack en gång att ni skriver, stärker mitt psyke mycket kram
    Styrkekram från mig oxå!
  • Saftmedbulle
    Jessi08 skrev 2012-11-17 13:40:10 följande:
    Nu är jag inte särskilt insatt på missfall och graviditeter m.m men läste för inte så länge sen att de som får flera missfall är snarare överfertila och tar till sig alla spermier(?)även de skadade,för att sedan stöta ut de,istället för oss andra bara bli befruktade av de mer livsdugliga.Skulle ha hittat artikeln,svårt Att förklara :)
    Har jag oxå läst...

Che: Trevlig resa!
  • Saftmedbulle

Pepp, pepp! Nä... INTE ge upp. Jag fick lilla M som 41-åring och min kompis väntar barn och hon är 44...

• Saftmedbulle
    lill111 skrev 2013-01-08 20:00:06 följande:
    Känner som du siolina, var mkt inne på det här med Grekland och immunproblem, men tror och hoppas verkligen inte det är mitt bekymmer, känner att det är för riskabelt att åka dit samt oerhört mkt pengar samt att min man är mkt skeptisk. Nu har vi tack och lov en underbar son som kom till oss maj 2010 utan några bekymmer, sedan började allt elände, fyra MA/mf, men jag har bestämt mig, det ska bannemig bli en liten goding till, ska verkligen inte ge upp, nu får det vara nog med tråkigheter! vi får stötta och stödja varandra här inne....sista MA fick jag nu i november trots att jag gick hos Lennart B i Borås...jag kommer denna gång medicineras med trombyl 150 mg samt progesteron....akuputur är bra, men körde det nu unde hösten ca 10 behandlingar men blev MA iaf:( men vill verkligen ge det en chans till, är så gudomligt skönt! Nu jäklar alla tjejer här måste vi stödja och hjälpa varandra inför våra kommande graviditeter, det bara ska gå! Kram, kram!
    Massor av tumhållning från mig!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?