• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Glad påsk!!Glad
    v5 + 5 idag

Strul med Vc o att en ssk där inte vill att jag ska få IL dropp där (fast jag fick det igår)
    Strul med IL påsar jag beställt från Aten, paketet har inte kommit utan verkar ha skickats tillbaka igen av någon anledning.
    Har inte heller fått svar på blodproverna som togs i Aten 11/3. En annan tjej var där samma dag o hennes blodprover blev försenade pga snöstormen (precis som vi blev 18 timmar försenade hem) o nu måste hon göra om de! Men Dr D svarar inte om detta har hänt med mina prover. Bara de USA proverna kostade 900 euro!
    Allt strular, men gravid är jag o hoppas innerligt att allt ska lösa sig o fungera denna gång!

• che71
    CN83 skrev 2013-03-29 15:54:58 följande:
    Hoppas verkligen att det löser sig Che. Usch vad dyrt 900euro.
    Glad påsk allihopa :)
    Men det var "bara" USA testerna, allt som allt, utan mediciner, blev notan 2500 euro för Aten o Dr D.
  • che71
    siolina skrev 2013-03-29 17:32:07 följande:
    Vad ingår i det?
    -immune review = Dr Ds arbete o analys av prover upp till graviditet, VUL där o mötet o telefonkonsultationen
    -greek blood tests (full blood count m.m)
    -US tests (de utförliga immunförsvarsproverna)
    -immune follow up during pregnancy (hans stöd o behandlingsansvar, vilka mediciner när o hur mycket o analys av blodprover från Sverige, när man ska ta IL dropp osv)
    -1 intralipid påse med hem o 1 IL dropp satt på plats (1 ssk kom till hotellet o satte det på kvällen!)
  • che71
    Minus75 skrev 2013-03-29 18:23:23 följande:
    Glad påsk till er därute!

Che: Hoppas att det löser sig med proverna, det vore ju trist om ni måste ta om dem och betala ännu mer! :/
    MEN, du är gravid och ibland så "händer det" utan att man vet varför. Vi vet ju inte ens om vi får medicin eller placebo. Eller om det var något annat som "klaffade" denna gång? 

Jag håller tummarna så oerhört hårt för att det ska vara er tur nu! Pepp!!!
    Tack snälla du!!!
    Kram
    siolina skrev 2013-03-29 19:39:05 följande:
    Vad synd att han verkar så slarvig med att svara på frågor och ge resultat osv. Jag skulle behöva få svar ordentligt och i lagom tid för att känna mig trygg, och speciellt när det är ändå rätt mycket pengar på spel. Fast det är ju förstås mycket möjligt att du är bättre än jag på att ha is i magen!  :)

Varför gör man usatest och grekiska test? 
    Känner så också...skulle vilja vara steget före o veta vad som ska hända, kunna boka i tid o allt sådant.
    Älskar att planera!!
    Testerna är ju för att kolla immunförsvaret, men jag har inte fått svar än så vet inte exakt vad alla är.
    CN83 skrev 2013-03-29 19:56:11 följande:
    Oj vad mkt pengar men det är det ju självklart totalt värt om man får sin bebbe. Håller verkligen alla tummar. Tycker det dock är konstigt att ni skall betala för prover en gång till när det inte är ni som haft ansvaret för att dom skall skickas. Måste ju gå o lösa på annat sätt.
    Jo mycket pengar men IVF skulle tex kostat 30000 kr för 1 försök för oss här i Sverige.
    Så 23000 är inte så farligt då.

• che71
    siolina skrev 2013-03-31 19:40:06 följande:
    Jag var otydlig, men det jag menade är varför man gör testerna på två ställen, varför kan man inte t alla tester på samma ställe?

Hur går det för dig annars? Mår du bra och så? Lyckas du njuta utan för mkt nervositet osv? 
    Dr D tog alla blodprover o vissa skickade han direkt till USA för analys, jag gissar att den metoden inte finns i Grekland eller Sverige.

Det går bra. Jag räknar varje dag o hoppas så innerligt att det ska bli 6:e gången gillt!
    Men visst är det svårt att inte få panik när man känner att det rinner till o man ska kolla på toa stup i ett.
    idag är det v 6+1
    Magen är full av fula blåmärken , o ibland armarna också, ser misshandlad ut.
    Synd att det inte kan vara lätt o naturligt bara...men jag gör vad som helst för att det ska fungera denna gång.

AnnicaP  - skönt att höra att såren läks! Tänk att din guldklimp redan är 7 månader!
  • che71
    siolina skrev 2013-04-01 08:48:40 följande:
    Che ja den här gången bara måste det gå! Jag vet hur det är med oron, har fyra graviditeter i bagaget och det räcker ju med ett för att man ska oroa sig. Men den här gången har du ju så bra stöd du bara kan ha! Varje dag är en seger! Plussade i morse på ruvardag 11. Har bestämt att det ska gå vägen för mig också nu. Äter mängder av d-vitamin, fiskolja och babyaspirin (inte mängder av babyaspirinet dock hihi) och håller tummar! Nervösa veckor fram till vulet i v 8-9. Men nu kör vi Che! Hast la victoria siempre, eller hur? ;)
    Åh Grattis!!!GladPlusSkål
    Va kul!!
    Ja klart det ska gå bra nu.
    Jag har VUL 16/4, då jag borde vara i v 8+2.
    Kram
  • che71

Idag var vi på ultraljud, v 8+2 borde det vara. Vi var nervösa förstås men kände oss ändå lugna då graviditetshormonet stigit jättebra de senaste veckorna Det var uppe i  25000 idag!!!
    (Dessutom har jag ju fått 4 intralipid dropp så att immunförsvaret håller sig i schack.)
    Men som kroppen kan luras.Obestämd
    Läkaren såg en hinnsäck men inget embryo/foster, han sa att det förmodligen är en "ofostrig graviditet", som kommer blöda ut som ett missfall snart. Gråter
    Men de måste göra ett ultraljud till om en vecka för att se så att det verkligen är så. Sen om det inte blöder ut o kroppen inte fattar kan de hjälpa med tabletter eller skrapning.
    Det är ofattbart att det händer om o om igen. Hur kan man ha sån otur!

• che71

v 8+6
    Nu har det börjat småblöda pyttelite, i alla fall när jag torkar mig, så det kanske sätter igång av sig själv innan VUL på tisdag. För ovanlighets skull blev jag inte ledsen när jag såg det, det känns mer som en lättnad,
    om det bara kunde sätta igång rejält så det är över någon gång.
    Det är så jobbigt att gå o känna sig gravid, o må lätt illa o ha molvärk o behöva ta sprutor o mediciner i onödan i väntan på VUL.
    Men om det börjar blöda rejält så slutar jag nog innan tisdag. Är så trött på allt.
    Skulle gärna slippa Cytotec o skrapning (de andra gångerna har det blött ut av sig själv)

6:e misslyckade graviditeten på 2½ år  (5 på bara 13 månader..helt otroligt!)
    Så många veckor/månader jag varit gravid sista året bara...för bara ett blödde ut redan i v 6 under denna tid, de andra i v 11 o 9 o 8 o så nu v 9/10 nästan....uppåt 70 sprutor Fragmin, o så alla blodprover o dropp...
    Ingenting fungerar.
    Är så trött på allt just nu.
    Men vi ger oss inte....det måste lyckas någon gång!

• che71
    Mamma77 skrev 2013-04-20 17:24:40 följande:
    Che71, jag känner med dig och vet vad du går igenom. 5 på 13 månader är mycket. Mitt råd( kan låta klyshigt) är att vila dom kropp )
    5 på 13 månader hinner inte din kropp återställa sig eller vila och det är större risk då dessvärre. Mina 16 missfall på 2005-2012 tycker läkarna att det är helt galet och att kroppen måste tagit mycket stryk. Nu vilade vi ett år och jag tog faktiskt p-piller.
    Det är hemskt att gå igenom detta gång på gång och jag vet hur gärna man vill och griper efter halmstrån. Kram på dig vännen
    Jo om vi hade tid men jag fyller 42 i sommar så den lyxen att vila kan jag inte unna mig tyvärr.
    Kram
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?