• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Kärt barn har många namn skrev 2013-08-20 22:33:22 följande:
    Che71: hur går det för dig?
    Hej!
    ÄL i måndags på min födelsedag!!Glad
    Äntligen igång igen efter en sommar utan mens...har varit en orolig väntan...förmodligen har Pergotime strulat till det o bildat någon cysta så att mensen kom 5 veckor försenad till slut...(tog många grav tester i onödan!)...
    Så nu provar vi utan Pergo ett tag o hoppas att det finns ett guldägg kvar!!
    Annars är jag i full gång med immunmediciner (via Aten) o äter prednisolon o ska ta IL dropp idag o sen börja med Fragmisprutor o babyaspririn.
    3 år är det nu sen jag började testa med ÄL stickor o 6 missfall har vi fått på vägen.Obestämd
  • che71
    Mamma77 skrev 2013-09-13 13:50:59 följande:
    Äntligen är hon här:)) I v. 37+ 4 kom hon vår prinsessa. 16 missfall men denna gången gick det och min 10- åriga pojke har äntligen blivit storebror. Ge inte upp, mirakel sker faktiskt. Kram på er

Grattis!! Njut nu.

kram
  • che71

Beklagar miap01 o adnils!
    Har inte lyckats än så kan inte ge så många råd.
    Har inga barn, är nu 42 år o har haft 6 missfall. Vi har försökt få barn i över 3 år.
    Som längst har vi kommit till v 11 o nu sist var det ofostrig som upptäcktes på VUL i v 8+ o blödde ut en vecka senare.
    Nu är jag gravid igen o vi hoppas att det är 7:e gången gillt som gäller för oss!!
    Jag har immunbehandling via Aten,då vi reste dit i Mars o gjorde en utredning som visade att jag har ett överaktivt (aggressivt) immunförsvar, så jag har sedan precis innan förra graviditeten (som ändå misslyckades) tagit både Intralipdropp, Fragmin, prednisolon o babyaspririn. (samt fiskolja, tomatjuice o apelsinjuice)
    Fragmin har jag haft ända sen den 4:e gravidteten pga att det upptäcktes att jag har APC resistens på missfallsutredningen i Sverige.
    Det har varit massor av prover, VUL o stick i magen o armar..förutom all glädje som förbytts till sorg vid varje missfall.
    Måtte det lyckas nu!

• che71

VUL Idag gick bra 8+2 !!! Var så nervös.

nytt Vul om 2 veckor

Beklagar era missfall.

Jag är 42 år o vi har inga barn. .6 missfall o försökt i över 3 år nu.

immunutredning i Aten i Mars o medicinering sen dess...sitter faktiskt med Intralipid dropp nu...hoppas det ska gå bra denna gång!!!

• che71
    Kärt barn har många namn skrev 2013-10-03 12:49:51 följande:
    Här var gulsoten också ett faktum o ville inte ge sig... De tog utökade prover på Ludwig som visade bra. Så han fick vara gul tills det själv ville släppa. Så fort han slutade sola steg värdena igen. O vikten ökade som de skulle. Jag tog trombyl till v28 o Fragmin från plus till 6 v efteråt. Hur har det gått nu?

Grattis till mirakelbebisar o till dig Che! 😀
    Tack!
    Så du tog Fragmin hela graviditeten? Vem skrev ut det till dig?
    För till mig sa RMC läkaren (som höll i missfallsutredningen o hittade min APC resistens o som skrivit ut Fragmin hittills) att efter v 12 tar MVC över ALLT, även detta med Fragmin!!
    Det var jag inte beredd på...var det så för dig?
    För jag har inte tid hos min "egen" BM förrän jag är i v 17 (så är det på min privata MVC), innan dess är det bara hälsoinformation i grupp med någon BM där o så KUB sen också...så vem skriver ut Fragmin under tiden?
  • che71
    Kuben skrev 2013-10-03 16:47:32 följande:
    Nähä, Fertilitetscentrum gör inte längre utredningar på missfallsbenägna. Hänvisades till en gyn i Solna där man inte visste om hon utförde dessa längre... men så bokade de i alla fall in en tid för mig nästa vecka. Men de var tveksamma då jag är 39. Hade jag varit ett år äldre så hade de inte tagit emot mig!!
    konstigt.. mig tog RMC emot i slutet av förra sommaren för missfallsutredning o då hade jag precis fyllt 41 år
    en KK läkare skrev remiss efter det 3:e missfallet den sommaren, tror inte hon ens tänkte på min ålder
    sen dess har det ju blivit 3 missfall till o alla gångerna har jag kollats upp på RMC, fått boka tid o på så sätt sluppit sitta på KK akut som innan...
    Inte för att det kunde lösa mitt problem, trots Fragmin blev det ju 3 missfall till, kanske jag behövde intralipid droppen för att stabilisera mitt immunförsvar o cortison(som de inte ville skriva ut på RMC)
  • che71

Gjorde utredning i Aten efter det 5 e missfallet i Mars...upprepade missfall. .eksem. .diskbråck. .crohns allt är immunförsvarsproblem som jag har så vi reste dit på vinst o förlust. .Life clinic

Rmc reproduktions medicinskt center

droppen skulle en VC hjälpt till att sätta men de hoppade av ..så jag fixar det själv hemma. .en kollega sticker mig på jobbet först.

tja åldern kan man inte göra något åt. .men jag får fortfarande visa leg på systemet!!!

• che71
    Kärt barn har många namn skrev 2013-10-03 22:19:53 följande:
    Che; heja!
    Ja precis, hela grav. Igångsatt på BF. Pga att fragminsprutorna sliter så på mamman(?).
    Vid vår missfallsutredning påvisade jag att jag bildar kardiolipinantikroppar. Därför de dött tidigare.... Så detta var lösningen.
    Så läkarna skrev ut fragminsprutorna. Kollad v 7 att jag stod på rätt styrka.
    Var bor du?
    Malmö
    Hur kollade de att det var rätt styrka?
    RMC läkaren sa bara att de vill kolla med nytt VUL om 2 veckor o att efter v 12 tar MVC över
  • che71
    Kuben skrev 2013-10-03 21:56:00 följande:

Du är bra modig du!!! Får du dropp nu, i detta skede?
    Ja, sammanlagt har det blivit 9 dropp sedan i Mars (flera st i förra graviditeten, som sen visade sig vara ofostrig)
    o 2 dropp sen plus denna gång, samt 1 dropp vid varje ÄL vi försökte
    Jag lämnar ju blodprover varje vecka o skickar resultaten till läkaren i Aten som sen mailar när jag behöver nytt dropp.
    Så med Fragminsprutorna (som jag tar varje kväll o även 1 vecka innan BIM under försöksmånaderna) o blodproven o droppen- det blir måååånga stick!!
  • che71
    CN83 skrev 2013-10-17 23:03:57 följande:
    Che: hur går det för dig/er?? Tänker på er.
    v 10+4 idag
    nytt ultraljud i em
    mår illa o är superhungrig o trött så hoppas det betyder att det är ok denna gångDrömmer
    kram
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?