• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

Kärt barn o Milja. Vilken dos Trombyl tog ni?
    Barnalbyl är 250 mg o delat på 4 blir det ca 62 mg per dag, så om jag tar det på morgonen o Fragminprutan på kvällen borde det väl vara OK?!

• che71
    CN83 skrev 2013-01-23 15:13:56 följande:
    Che: med trombyl så är det viktigt att inte ta mer än 75 mg då det kan skada fostret av högre doser. Trombyl är blodförtunnande för artärerna och för en graviditet kan det förhindra proppar i spiralartärerna i livmodern så att ägget fäster in ordentligt. Fragmin har sin effekt på ven systemet och förhindrar proppbildning där t.ex. Bena. Så där har du helt rätt. Trombyl kan motverka propp i livmodern enl teori iaf. Har vi tur bevisar LBs studie detta.
    Tack !!!'
    Då ska jag nog fortsätta ta barnalbyl 1/4 tablett på morgonen o så Fragmin på kvällen.
    Kram
  • che71

VUL inbokat hos läkaren som vi träffade på missfallsutredningen 18/2 (då är det v8+0)
    Är så nervös. Vill så himla mycket att detta ska funka!
    Tog första sprutan Fragmin igår kväll, aj va ont den gjorde...men hoppas det hjälper.
    Vet inte om jag vågar fortsätta med 1/4 tabl barnalbyl på eget bevåg...är så rädd att göra fel.

• che71
    Minus75 skrev 2013-01-24 16:58:08 följande:
    Åh, vad bra med VUL inbokat. De kan inte kolla dig tidigare? Har du frågat någon läkare ang sprutorna/ albylen, eller är det självmedicinering? :)
    Oavsett: Jag håller tummarna! :D 
    Fragminet är utskrivet av läkaren på missfallsutredningen o det var dit jag ringde imorse o fick tid för VUL,
    så de vill nog inte kolla tidigare. Men ssk sa att jag skulle börja med Fragminet direkt o se till att alltid ha sprutor så jag inte missade någon.
    Albylen var helt på eget bevåg, men jag ska nog sluta med det nu, vågar inte experimentera o blanda, är lite feg så...hoppas Fragminet räcker!!!
    Tack!Hjärta
  • che71
    Mamma77 skrev 2013-01-25 11:39:01 följande:
    Gud va olika alla säger. Jag har en son på 9 år och 16 missfall 2006-2012. Nu har jag plussat igen och var på VUL i går 4+5 men man såg inget:( Kan ju vara för tidigt......

Hej o välkommen hit!!
    Beklagar dina missfall...fy så många!!
    Då är vi lika långt du o jag.
    Håller tummarna för oss!!!
  • che71

Gravid 2-3 veckor på digitalt idag
    så det går framåt Glad
    illamående igår o i förrgår också

• che71

Är det någon som har haft ont som vid äggstocken i tidig graviditet?
    Jag har detta idag, orkade inte promenera så fort innan idag för det spänner o drar, o magen är svullen, jobbigt att andas djupt på något sätt.
    Känns ungefär som några veckor efter missfallet i somras när de tror att en gulkroppscysta sprack.
    Men kan det hända när man är gravid också?
    Det är på höger sida, samma som i somras.
    Hela dagen idag inte innan i veckan.
    Är orolig. Läser om utomkveds...men då ska det väl vara olidlig smärta?!!
    I vilken vecka märker man om det blivit utomkveds?

• che71
    MissBoring skrev 2013-01-27 17:00:17 följande:
    Jag kan inte svara på dom översta frågorna men till mig sades det att utomkveds uppmärksammas först i v6 så det är ju för tidigt för dig väl. Är säkert som det sak, bara att det växer!
    Det slutade sent igår kväll o nu finns det liksom bara där i bakgrunden.
    Blir så nervös o så mådde jag inte alls illa igår heller.

Hur många dagar är det sen insättningen nu Miss Boring?
    Hur känner du dig?
  • che71
    MissBoring skrev 2013-01-28 14:23:57 följande:
    Jag känner inget här... skittrist men försöker tänka att det kan ju va en där inne och inte två och då behöver man ju inte få så mycket symton... Vägrar ge upp!! Drömmer

Hoppas verkligen allt är som det ska med dig Che71!!
    Hur många dagar efter instättning är det nu?
  • che71
    Minus75 skrev 2013-01-28 22:03:45 följande:
    Svarar här också: Jag hade ont i vad jag antar är äggstockar/livmoder. Oftast bara på vänster sida och det hängde i till och från rätt länge. Kan inte komma på när det slutade, men det verkar ju inte ha varit något fel i alla fall eftersom jag fortfarande är gravid! :)  Jag vet att jag gjorde VUL hos Lennart i v 6 för att se så att det såg bra ut så långt (det är ju då man sätter in medicinen om allt ser bra ut) och då såg vi väl någon hinnsäck osv.

De borde ju kunna kika på dig också, särskilt när du nu är så orolig! Omhändertagandefaktor är enormt viktig i mina ögon!
    Kram!
    Ok skönt att höra.
    Igår kväll var det riktigt illa, har dessutom en hopplös hosta just nu, genomförkyld, o varje gång jag hostar gör det ont eller när jag sträcker på mig o andas djupt.
    Om det kommer idag igen ska jag ringa RMC o fråga.
    Lite orolig är jag ju, speciellt som jag tar Fragmin också, ifall det är någon blödning vid äggstocken eller en cysta som spruckit.
    Har inte ont idag än i alla fall.

Ni som tar Fragmin - har ni också massor av blåmärken ca 5 cm stora på magen?
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?