• che71

4 missfall.. Finns det hopp?

milja08 skrev 2012-11-26 12:03:42 följande:
    Che71: tycker inte heller du ska ge upp, usch för sådan där skrämselpropaganda, jag tror också du kommer lyckas, har du provat akupunktur? Om det nu skulle vara immunförsvar el nått annat kanske du kan få hjälp där. Du/vi alla ska lyckas här, i sinom tid. Kram!
    Immunförsvaret är det nog inte med tanke hur många gånger jag varit förkyld på sista tiden.

Nej har aldrig provat akupunktur men ska kanske göra det snart hos en sjukgymnast, pga mina ryggbesvär som inte ger med sig med alla övningar.
  • che71
    Pimpinellan skrev 2012-11-25 14:47:41 följande:

På ett försök ja! Inte överlag! ALLA jag känner som börjat efter 40 har fått barn-de allra flesta 2 och nån även 3 barn så dom där 1% kan de slänga i väggen-det stämmer inte! Visst,det kan tyckas uselt,men du har haft lätt ändå jämförelsevis att just bli gravid och det är ju ändå grunden. Missfallen siar jag inte om vad de beror på,men läkarna brukar ändå säga att kan man bli gravid så kan man i regel få barn-förr eller senare. Inte ens jag som är 3 år äldre än dig och försökt 4 år mer har gett upp på hemmaplan,men vi tänker ju göra EA också. Det ena behöver inte utesluta det andra,man kan ju hålla flera vägar öppna.

ÄD är mycket dyrare och mer omständigt än EA,men då blir ju pappan genetisk förälder så vissa föredrar ju det före EA där ingen är just genetisk förälder,men kvinnan ändå biologisk. Finns många kliniker att välja på,kolla i ÄD-trådarna eller googla. Nu ska vi inte ge upp tjejen!  Glad
    Nej vi ska inte ge upp.
    vissa dagar är lite deppiga bara
    Nu mår jag bättre.
    Tack för allt stöd!!

Pimpinellan var ska ni göra EA?
  • che71
    milja08 skrev 2012-11-27 13:13:34 följande:
    Kommer strax boka tid för en missfallsutredning. Ni som varit med om det vad brukar ingå i den? Tänker det kan vara bra att veta vad som borde ingå.
    9 rör på mig o sen efter första läkarbesöket fick vi gå o ta varsitt blodprov ytterligare (kromosomprov)
  • che71
    lill111 skrev 2012-11-27 11:09:19 följande:
    Jag har med Apc- resistens men min läkare hävdade att det inte skulle vara ngt bekymmer?!! Blir tokig snart:( jag har haft kräksjukan nyss så ja, jag vet inte var ju gravid då med, samt att det gick över fort... Men vad tror ni, kanske inte är mitt immunförsvar då.. Var jätteförkyld i våras flera ggr... Gud så svårt att veta!!
    Undrar om jag kan kontakta den läkaren på RMC i Malmö tro dom du gar Che? Fy är så trött på allt detta letande stångande och all tid man får lägga på detta, förlåt, ingen bra dag idag:( kram och tack alla här inne!!
    Va konstigt att de gör så olika!!
    Det finns en läkare i Helsingborg som håller i en studie angående missfall Leif Mathiesen.
    Jag kunde inte få vara med i studien pga APC resistensen men både han o "min" läkare som vi träffade på missfallsutredningen tyckte att jag kunde få Fragmin i alla fall.
  • che71
    Pimpinellan skrev 2012-12-15 15:21:56 följande:
    Här ekar det väldigt tomt och jag tror tyvärr inte att det beror på att alla blitt gravida sen sist. Jag vill bara önska er alla som är kvar och alla som läser en riktigt

God jul!! Tomte
    Tack!

God Jul  !!!
  • che71
    M I M M I skrev 2012-12-15 18:27:10 följande:
    Tack pimpinellan!! Jag räknade hem det sjätte missfallet förra helgen. Jag hoppas att andra har mer tur!

Kram och god jul!
    Nej usch så hemskt...beklagar o kramar om dig!!

• che71

dag 35 idag
    (brukar ha en cykel runt 23-27 dagar)
    Trodde att jag var gravid...känns som att mensen "rinner till" hela tiden.
    Inget plus på stickan.Obestämd

Vad är detta?
    Vet inte när/om jag hade ÄL denna cykel pga att testen visade svagt utslag varje dag i en vecka.
    Igår hade jag ont till höger som när gulkroppscystan sprack i somras.

Jag var nästan säker, hade planerat att väcka sambon med en tidig julklapp.

God Jul !!!Glad

• che71

Nu i jul har jag gosat med en 4 veckors bebis o en 4½ månaders bebis.
    Åh va de är söta!Drömmer

Önskar så att vi också ska få bli föräldrar.
    Men ibland känns det som att vi aldrig kommer att lyckas.
    Inatt grät jag i sömnen, drömde något om svårigheterna med att skaffa barn....

• che71

Pimpinellan
    Finns inga ord som tröstar...förstår att du mår dåligt.
    Önskar jag kunde hjälpa dig.

Själv har jag inget emot att umgås med andras barn, dessutom lite svårt att undvika då det är syskonbarn.
    Jag passar på att gosa o leka o njuta en liten stund.
    Min systerson har alltid varit viktig för mig o nu har han fått en lillasyster.
    Om jag inte får egna barn så finns de i alla fall i mitt liv o det är jag lycklig för.

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?