• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Det jag tror om att oro KAN orsaka missfall är den långvariga stressen (kortisol) som utsöndras... Kortisol kan göra att blodet koagulerar...

Men hur kan det bli så många barn i de orodrabbade länderna isåfall?

Progesteron är för jäkla drygt!
    Men vissa känner ingenting av det, lyllos :)

• Barbaboo

Stumpan, jag kände lite olika olika dagar, hade tom smärtor som jag bara visste att det var missfall, men det såg fint ut ändå!

Idag 9+3 och ska in och ta hb prov, är så trött med mkt hjärtklappning .... Vi får väl se!
    Igår var jag nästan övertygad om att jag inte är gravid längre.. Idag känns det som jag är gravid... Gäller väl att inte lägga någon värdering i symtom och känslor. Fokusera på acceptans! Det är en svår tid nu, acceptera och försöka fokusera på annat... Svårt.. Tar en dag i sänder..

• Barbaboo

Hb't var jättebra i alla fall.
    Hon tror att graviditeten har satt sig ordentligt och kroppen producerar 2 liter blod - och Det gör mig kraftlös...

Ja, sådana här symtom kommer jag inte ihåg att jag hade med min dotter.. Men lite skillnad att vara gravid vid 29 och 39...

Tack för pepp kära ni!

• Barbaboo

Cissan, oups!!
    Alltså jag vill ju säga grattis men jag förstår om det känns skumt... Hoppas verkligen att det går bra utan medicin!

Hoppas hoppas!!

• Barbaboo

Usch vilken stress vi får leva i :(

Nu är en till bästis gravid... Tre av mina närmsta ska alltså ha barn inom 8 månader. Jag försöker ta en dag i sänder, mina symtom har minskat kraftigt och jag hoppas innerligt att det är de sk spökveckorna..

9 dagar till vul. Hoppas jag kan stå ut!
    OM pyret inte lever ska jag kräva en skrapning på stuts så jag hinner repa mig tills jul, fyller ju 40 1 vecka innan jul och önskar fira den dagen utan sorg..

Men men upp med hakan, har inte haft blödning och ingen värk - det är bra tecken :)

• Barbaboo

Wehoooo najje, jipppppppi :)
    Å så underbart att få se dem :)

I morgon ska jag skriva in mig på mvc, ingen lust, känns som det blir repris å jag får avboka allt sen, som det sett ut förut.

Ja ja, jag tar en dag i sänder...

• Barbaboo

Stumpan01, hoppas hoppas att det såg bra ut...

Kram till alla starka och målmedvetna kvinnor

• Barbaboo

Hej alla fina.

Jobbigt att läsa om alla motgångar... :(

Imorgon ska jag på mitt 3:e ultraljud och är rädd! Ska vara där 8.15 så tur är så behöver jag inte vänta hela dagen!

Känner mig knäpp som gått runt och haft hopp, jag skulle ju inte ha hopp! Försöker gardera mig för smärta.. Livet går ju inte att planera.. Det blir ju "jo ni är välkomna - om jag inte får missfall då" eller "jo vi ska åka till stockholm i helgen, ska bara kolla så att fostret lever på onsdag, hör av mig efter det".

Är det undra på att man blir deppig?!?

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?