4 missfall.. Finns det hopp?
Vill bara dela med mig om att jag ringde till IVF och rådfrågade lite kring upprepade missfall.
Det fanns egentligen 2 anledningar till att jag ringde, min gynläkare som jag upplevde intresserad och villig att tänka utanför ramarna (hon rådfrågade IVF läkare när hon skrev ut fragmin o progesteron) hade ju slutat på gyn och börjat på IVF kliniken, och jag ville ju nå henne och få lite pepp.
Men i alla fall så fick jag nu klart för mig att det är inte större chans att lyckas med en graviditet via IVF, för oss som har upprepade missfall. Skönt att veta för jag har såklart funderat på om det är en väg att gå.
Och som bonus på detta så fick jag då veta att min braiga gynläkare gått tillbaka till Lasarettets gynklinik och jag har nu bokat telefontid med henne nästa vecka. Det som är bra med henne är att hon har erfarenhet från IVF och vet hur de tänker... Jag ska dela med mig allt nytt jag får till mig, det lovar jag!
Nu är det bara att hoppas att hon kan ta mig "under sina vingar".. tror vi alla behöver det när vi går igenom nästa graviditet.. att ha lugn o ro och veta vem man ska gå till.. inte olika läkare hela tiden..
Förresten.. tender love care.. har ni hört talas om den "metoden".. Hur får man veta mer om den?
Ha en fin helg alla hjältar <3