• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

CN83 skrev 2013-04-28 23:20:27 följande:
    Tack minus och Annica P. Tyvärr fick vi inte njuta så mkt innan nästa problem dök upp :(. Lilleman har åkt på nån infektion så nu e vi inlagda sen i fredags och kommer att få stanna ev upp till 10 dagar. Det går dock åt rätt håll och infektionsvärdet har gått ner en hel del. Han vill fortfarande inte äta hela portioner själv så han har sond.. Usch vad det värker i ens hjärta. Huvudsaken e ju dock att han blir frisk.
    Pepp och styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-04-29 12:25:11 följande:
    Ultraljud i dag..... Nervös!!!!!!
    Pepp, pepp! Håller tumme :)
  • Saftmedbulle
    CN83 skrev 2013-05-30 22:11:44 följande:
    Minus75: Ja det har vart jobbigt att se honom så dålig men nu e det ju mkt bättre :). Det bara måste gå bra för er, finns ju inget annat alternativ ;).
    Che: jag håller också alla mina tummar för att nästa graviditet är din tur :)
    Även för dog snusann. För mig blev det 4e gången gillt.
    Fjärde gången gillt för mig med :)
  • Saftmedbulle
    Minus75 skrev 2013-06-04 14:20:03 följande:
    Jag håller tummarna allt jag kan för er här inne. Det bidde ju sjunde gången gillt för oss och snart är det dags för den lilla bebisen att titta ut. (Jag pustar ju inte ut förrän jag har en frisk liten i famnen, men det känns ganska bra nu i alla fall. )

Hoppas att ni andra "får till det" snart!

Kram
    Åh, vad härligt! Stort grattis och en massa pepp till er som kämpar där ute...
  • Saftmedbulle
    Kärt barn har många namn skrev 2013-06-07 21:31:14 följande:
    Massor av kramar till er tjejer!

Här kom äntligen bebis nr 2 på fjärde pluset. Lyckan är stor.

Om någon bor i Västerås o tror på alternativa vägar. Inboxa mig.
    Jag har hittat en såå bra kille. Tänk om jag vetat detta förut!
    Extra kram till Che! Tänker på dig ofta!
    Och komihåg massor av B vitamin o D vitamin!
    Massor av grattis och tack för att du delar med dig av den positiva nyheten!
  • Saftmedbulle
    Kärt barn har många namn skrev 2013-06-08 10:26:39 följande:
    Tack saftis! Hur mår ni nu?
    Bra...jag ska opereras imorgon...för bråck, sen är nog allt ok...tror vi ;) Den lilla växer och frodas och mår bra. Hur är det med dig?
  • Saftmedbulle
    Minus75 skrev 2013-06-18 01:32:53 följande:
    Jag får ju meddela i denna tråd också. Efter 20 timmars värkarbete gav barnmorskorna upp och det blev snitt istället. Så i söndags kom äntligen vår efterlängtade lilla kille efter alla missfall och allt kämpande. Vi mår bra och är så glada över att ha kommit hit! Jag hoppas verkligen att ni alla snart är i samma sits som vi!
    Kramar och pepp till er! :)
    Helt underbart! Stoooort grattis till grabben!
  • Saftmedbulle
    arasall skrev 2013-08-11 10:59:25 följande:
    Hej! Hoppar in här, då jag fick mitt fjärde MF för nio dagar sedan. Jag har en dotter som är sju som jag fick innan det här började. Jag har sedan haft svårt att bli gravid och de fyra gånger det lyckats, de två senaste med hjälp av IVF har det slutat i MF, ett om året i fyra år. I v 6, 11, 6 och nu senast 8. Sista gången såg vi hjärtslag bara ett par timmar innan missfallet. :(
    Jag är utredd, de hittar en något förhöjd APT-tid och sen ser jag själv i journalen att det står en något hög Trc-funktion (tror jag det var). Men de hittar inget när de utrett vidare och verkar inte tro att detta är något.
    Jag hade progesteronstöd senast, men det hjälpte inte.
    När jag får ÄL efter nästa mens ska jag göra en ny äggåterföring (har ägg i frysen sen förra IVF:en). Läkarna verkar bara tycka att det är att köra på men jag vill gärna göra något annorlunda för att inte bara känna att jag väntar på missfallet.
    - Vad tror ni? Alla tips mottages oerhört tacksamt! (Livsstil, mediciner etc. ) Kram på er alla som försöker därute!
    Har inget medicinskt tips, men ett tips är att utrusta dig med tålamod och gärna en förstående, stöttande partner...det kan vara rätt kämpigt, men det gäller att inte ge upp. Pepp!
  • Saftmedbulle
    arasall skrev 2013-08-18 18:27:36 följande:
    Nu har jag läst igenom hela tråden, 320 sidor. :) Det är så många resor och människors liv, och många resor är på väg just nu, mer än halvvägs mot målet. Tack för att ni delar med er av era erfarenheter, känslor och behandlingar. Att läsa om andra i en liknande situation har hjälpt mig att inte bli galen nu de två veckor som gått sedan det senaste missfallet.

Jag bad min klinik (Akademiska) att få prata igen med den läkare som var med när jag gjorde min missfallsundersökning efter MF nr 3. Hon kändes klok. Jag har läst på massor nu senaste veckan. Om de rön som finns och om studierna på prednisolon i England. De verkar väldigt lovande. Men allt tar tid. Och ju mer jag läser desto mer förvirrad blir jag. Är det blodet eller immunförsvaret som spökar när man kastar ut ett levande embryo i v 8?

Tror ni att det är för sent att vara med i Lennart B:s studie? Nu ligger ju Borås 5-6 timmar härifrån, men jag vill gärna ha en läkare som har tänkt lite på det här med missfall. Jag tycker bra om Akademiska, men är osäker på hur intresserade de är av den här delen av fertilitetsproblematik. Det känns som att de är mer inriktade mot IVF (vilket vi dock också behöver).

B-vitaminer ska jag dock börja äta tror jag. (Är vegetarian och då kan man ju ha för lite av detta. )

Kram alla ni som kämpar därute!!
    Kolla, vet jag. Frågan är ju fri och jag har hört en hel del som blivit hjälpta av Lennart B.
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2013-09-13 13:50:59 följande:
    Äntligen är hon här:)) I v. 37+ 4 kom hon vår prinsessa. 16 missfall men denna gången gick det och min 10- åriga pojke har äntligen blivit storebror. Ge inte upp, mirakel sker faktiskt. Kram på er
    Åhhh, så underbara nyheter! Stort grattis!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?