• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Jag skulle oxå vilja peppa för att fortsätta kämpa! Vi fick vår lilla M efter tre missfall och vi tänkte ett tag ge upp, men bestämde oss för att fortsätta kämpa och det är vi jätteglada för.
    Jag tog Trombyl fjärde graviditeten ... ingen aning om det var det som hjälpte, men det gick vägen (jag var 41).
    Styrkekramar Saftis

• Saftmedbulle
    adnils skrev 2013-09-27 22:34:08 följande:
    Det gick bra!!

Såg ett litet hjärta slå :) Är dock en vecka mindre än vad jag räknat, så 6+4 idag.

Läkaren sa att jag skulle räkna min graviditet som normal trots mina småblödningar. Är så ofantligt glad!
    Åh, vad skönt!
  • Saftmedbulle
    Kuben skrev 2013-10-03 13:13:09 följande:
    MÄrkligt! Vad är kopplingen mellan våra mf och barnens gulsot? Är ni andra RH positiva eller negativa? Jag är negativ och funderar på om det kan vara en förklaring.

SItter just nu i kö till fertilitetscentrum för att se om jag kan få komma dit med mina funderingar.

Kram!  
    Oxå negativ och jag har oxå funderat på om det har ett samband. Har frågat några läkare och de säger att det inte har det, men det är ju nog spekulationer, som så mycket annat.
    Kram tillbax!
  • Saftmedbulle
    Kuben skrev 2013-10-03 21:29:16 följande:

Hej Che71
    Jag beklagar verkligen alla dina mf!
    Ja, det verkade något godtyckligt gällande åldern. Alla är väldigt snabba på att berätta kring statistiken (idag kläckte till och med kvinnan jag ringde till för att boka tid att det var nästan omöjligt att få barn i min ålder ) Även på privata stället där jag tidigare har utretts såg lätt panikslagna ut när jag nu var tillbaka 10 år senare... de var inte beredda att lägga ned mer tid på mig. Jag försökte förstå deras synvinkel - men det var inte lätt.

Vad betyder RMC?     
    Hur funkar droppen på dig och vem utför det? Hur fick du reda på att det var detta du behövde?!? 
    Otroligt klantigt sagt... pepp till dig!
  • Saftmedbulle
    che71 skrev 2013-10-04 07:16:38 följande:
    Ja, sammanlagt har det blivit 9 dropp sedan i Mars (flera st i förra graviditeten, som sen visade sig vara ofostrig)
    o 2 dropp sen plus denna gång, samt 1 dropp vid varje ÄL vi försökte
    Jag lämnar ju blodprover varje vecka o skickar resultaten till läkaren i Aten som sen mailar när jag behöver nytt dropp.
    Så med Fragminsprutorna (som jag tar varje kväll o även 1 vecka innan BIM under försöksmånaderna) o blodproven o droppen- det blir måååånga stick!!
    Lider med dig. När jag var gravid tog jag Fragmin och fick dessutom graviddiabetes (som innebär en massa blodprover och insulinsprutor...är urless på sprutor). Pepp!
  • Saftmedbulle
    che71 skrev 2013-10-18 16:10:25 följande:
    Det gick bra på VUL idag !!Glad
    En sprattlande liten fisk (eller kanske mer sjöjungfruliknande varelseFlört) såg vi.
    Så underbart!
    v 10+4 precis som jag visste
    ett steg till i rätt riktning
    Nu är det semester 1 vecka, den kunde inte börja bättre.
    Kram
    Härligt!
  • Saftmedbulle
    lill111 skrev 2013-10-20 06:06:53 följande:
    Nu åker jag och mannen till Aten!! Möte med Dr D im!! Underbart Che du ger mig hopp!!!
    Lycka till!
  • Saftmedbulle
    Kärt barn har många namn skrev 2013-10-24 21:14:33 följande:
    Instämmer med Najje! Häng i alla kämpare!

Massor av pepp o tumhållning!
    Samma här!
  • Saftmedbulle
    Annica P skrev 2013-11-07 20:02:41 följande:
    Hej alla! Ni har väl glömt bort mig som aldrig tittar in längre. Jag tänker på er och konstaterar nu att Mamma77 lyckades till slut. Fantastiskt att inte ge upp, du är en otrolig kämpe. Hoppas att allt är bra och att din storebror är lika glad som min 9-åring är för sin lillasyster. Det är verkligen kärlek Hjärta Lilla Emmy har blivit 14 månader, traskar runt hela dagarna och härjar med det mesta. Jag har jobbat i två månader och pappa är hemma.

Grattis Che! Det glädjer mig oerhört att du kommit så långt! Stoort lycka till!

Kram till alla, nya som gamla    
    Kommer oxå ihåg dig...samma här, jag jobbar och pappa är hemma (lilla M är 16 mån). Jag ska vara mammaledig igen (nej,jag är inte gravid) i januari och det ser jag fram emot.
    Kram tillbax!
  • Saftmedbulle
    Vilaa skrev 2013-12-02 12:07:05 följande:

Denna Lennart... Visst går hans metod ut på trombyl? Så om man testat trombyl flera gånger så är det ingen ide att söka sig till Borås va?

7 missfall/ma har jag i bagaget.. Trött på skiten. Känner mig värdelös som kvinna och värdelös som partner.

Trombyl funkade för oss... Näää, INTE värdelös! Pepp!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?