• Saftmedbulle

4 missfall.. Finns det hopp?

Aj! Skönt att det gick bra ändå, Najje. Låter spännande!

• Saftmedbulle
    Vilaa skrev 2011-08-09 15:53:12 följande:
    Tack tack!!

Är glad men det känns hemskt svårt det här,  jag är glad över att vi fick till det igen men är hemskt orolig.
    Önskar jag kunde vara lite mer optimistisk =)

Men 5:de gången gillt då?! Tungan ute
    Absolut! DET håller vi tumme för!
  • Saftmedbulle
    Majsan77 skrev 2011-08-16 10:29:30 följande:

Marieh: Tråkigt att höra att du kännt dig nere. Håller med om att PMS kan vara jättejobbigt. För det första känner man sig ju lite extra känslig pga hormonerna och för det andra är ju tydlig PMS tecken på att man inte är gravid. Hoppas att du känner dig bättre snart.

Vilaa: Sänder en tanke till dig med och hoppas att allt är som det ska och att det går vägen denna gång.

Själv har jag fått tillbaka alla provsvar i vår missfallsutredning utom kromosomanalysen. Alla övriga prover var bra men känner mig mest nervös för att få svar på kromosomtestet. Vi har börjat försöka på allvar igen efter MA i maj men tidigare gånger har det inte gått så fort så jag har ingen förhoppning om att något ska hända än på ett tag. Men nu är man i alla fall inne i karusellen igen med PMS, mens, ÄL och BIM och så om igen...

Jag väntar oxå på mina provsvar, så jag delar din oro. Pepp!

marieh: Hoppas du känner dig mindre deppig snart! Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Ninninn skrev 2011-08-26 09:54:53 följande:
    Ja e såååå glad va hos läkarn igår å hon är en ängel för ja fick prednisolon och progesteron Glad trombyl + fragmin har ja sen innan så nu jäklar kör vi igång verkstaden snart igen å hoppas på en bebis 2012..

De måste ju bara bli 7:e gången gilt man måste ju tro de iallafall =)  
    Japp - det håller vi tumme för!
  • Saftmedbulle
    Najje79 skrev 2011-08-26 15:07:03 följande:
    Jaaaa, här kommer det glädjande Plus besked!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Nu MÅSTE det hålla hela vägen!!!
    TJOHO!!!
    Wiiihaaa! Stort grattis och massa tummar!
  • Saftmedbulle
    Fru H H skrev 2011-08-31 07:39:36 följande:
    Så fick jag missfall igår igen. Vårat 5:e Gråter. Visst börjar man bli van men det är ju ändå så att varje gång man inser att man är gravid så tänds ett litet hopp. Nu nu nu kanske.

Har i a f tagit kontakt med gyn nu så vi får hoppas att vi får komma in på utredning snart. Då jag är 39 år så känns det som vi börjar få lite kort om tid Rynkar på näsan

Kram alla
    Kramar om! Ja... visst hoppas man - vad annars ska man göra?
  • Saftmedbulle
    Barbaboo skrev 2011-09-02 16:09:16 följande:
    Fru HH, välkommen hit, delad smärta är lättare att bära..

Tack för att ni finns fina tjejjer, vad hade jag gjort utan er..

Här ägglossas det och tvingar mig på karl ;)

HOPPAS innerligt att det blir PLUS och som leder till en lång o härlig graviditet och till slut en liten baby <3

Kram
    Håller tumme för att det tar sig! På honom bara!
  • Saftmedbulle
    Mamma77 skrev 2011-09-05 17:01:49 följande:
    En fråga... Ni som också tar Trombyl, Fragmin, prednisolon, vitaminer mm. Tar ni det på morgonen?
    Jag tar Trombyl på morgonen, i samband med frukost (så att jag inte glömmer...)
  • Saftmedbulle
    77smulan skrev 2011-09-05 22:28:29 följande:
    Hej,
     Fick mitt andra missfall idag. Hade ett för nästan exakt ett år sen i vecka 22 och så ett X i mitten på året.

Tårarna har sprutat idag så jag är alldeles öm i ansiktet. allt känns hopplöst o tanken på att jag aldrig ska få ett barn gör mig så ledsen!
    Man går igenom vad man gör för fel, -jag skulle inte ha gått i trappan eller burit den hinken eller stått för nära någon som rökt för lukten kanske är skadlig. Jag vet, jag kunde inte gjort mer än jag gjorde men det snurrar i huvudet.
    Den här gången skulle vi lyckas, det var ett gott omen att få i samma veva som prinsessan Viktoria...och på några sekunder vid ultraljudet så drogs mattan undan från fötterna o pang med huvet i betong golvet!

Sitter och läser allas inlägg och det måste jag säga,beundrar eran drivkraft och peppning.
    Jag får repa mig lite och komma in igen och stärkas av alla ord.

Kram till alla!
    Pepp till dig!
  • Saftmedbulle
    Vilaa skrev 2011-09-08 21:02:25 följande:
    Hej igen.... Ja, det gick inge bra det här... Igen.

Hade blödningar nästan från början av graviditeten, var på ett ultraljud och fick dåliga besked att det inte såg bra ut för jag hade en stor blödning inne i livmodern, slutade med progestronet då för mådde hiskligt dåligt av dom (eller om det bara var så att jag psykiskt mådde dåligt i övrigt vet inte) och även med trombylen som kunde göra så att jag blödde mer. Levaxinet äter jag ju jämt så det fortsatte jag med. Mådde sjukt dåligt psykiskt av att inte veta så åkte på ett till ultraljud igen efter några dagar och få fick jag se ett fint litet hjärta som pickade på, även om blödningen var kvar. Hoppet fanns lite där då men blödningarna fortsatte, och så en vecka senare helt stilla där inne. Avstannat igen i vecka .

Skrapades igen, så vårt 5 missfall är ett faktum.
    Usch vad ledsen jag blir för din skull... Överjävligt. Styrkekram!
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?