• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Mamma77

Ja, om man orkar ta matchen så ge inte upp! Jag VET att det tär och kan knäcka en själv, partner och livet.
    Jag fattar inte att hon är här. Dock har hon gulsot och jag blev livrädd. Så nu ska hon sola 24 timmar/dygnet och det är rätt påfrestande:(

• Vilaa

Härligt mamma77!!! =) =) Gud vad roligt! Jag har 7 missfall bakom mig och är helt knäckt så kan bara buga inför att du orkade fortsätta och sen att det gick!! Underbart! =)

• miap01

Kikar in här. Är just uppe i min tredje ofostriga graviditet och ska skrapas imorgon.
    Vi har två barn sedan tidigare, bad har hänt sedan dess? Varför fungerar det inte nu?
    Vi får väl inte jättemycket hjälp då vi har två barn tillsammans.
    Jag undrar bad ni som kämpat med så många mf och MA har fått för hjälp.
    Vet ni vad det var som slutligen gjorde att det gick vägen för er.
    Önskar att få lite kött på benen så jag kan kräva vissa prover och viss behandling.
    Grattis till alla er som fått er långt efterlängtade bebis, och kämpa på ni andra, det är värt det i slutändan.

• adnils

Tänkte skriva här och se om jag kan få några råd o tips.

Vi fick ett tidigt mf i V4-5 i december och sen likadant i januari (dock inte lika långdraget) sen hände ingenting på hela våren och sommaren, sen fick jag + i början på sep, är i v7 idag. Men helgen som var så började jag blöda lite, fick tid till vul i tisdags.
    Väl där såg läkaren bara en hinnsäck och sa att jag absolut inte kan vara i v 6+0 utan mycket tidigare. Blev orolig men har sen läst mig till att det är vanligt att man inte ser något så tidigt.

På em/kvällen efter vul så började jag blöda lite. Tänkte att det var pga vul. Men det har fortsatt och fortsätter än idag. Kommer inte mycket, men lite då och då, mest när jag rör mig. Ligger jag still kommer inget.

Vad tror ni som är erfarna? Är det mitt tredje mf? Har inga barn... Och verkar inte kunna få några.

Ska på vul igen nästa fredag, men väntan dit känns som en evighet.

• che71

Beklagar miap01 o adnils!
    Har inte lyckats än så kan inte ge så många råd.
    Har inga barn, är nu 42 år o har haft 6 missfall. Vi har försökt få barn i över 3 år.
    Som längst har vi kommit till v 11 o nu sist var det ofostrig som upptäcktes på VUL i v 8+ o blödde ut en vecka senare.
    Nu är jag gravid igen o vi hoppas att det är 7:e gången gillt som gäller för oss!!
    Jag har immunbehandling via Aten,då vi reste dit i Mars o gjorde en utredning som visade att jag har ett överaktivt (aggressivt) immunförsvar, så jag har sedan precis innan förra graviditeten (som ändå misslyckades) tagit både Intralipdropp, Fragmin, prednisolon o babyaspririn. (samt fiskolja, tomatjuice o apelsinjuice)
    Fragmin har jag haft ända sen den 4:e gravidteten pga att det upptäcktes att jag har APC resistens på missfallsutredningen i Sverige.
    Det har varit massor av prover, VUL o stick i magen o armar..förutom all glädje som förbytts till sorg vid varje missfall.
    Måtte det lyckas nu!

• arasall

Man kan ju blöda av många anledningar, så det är svårt att säga. För mig har blödningar alltid slutat med missfall. Men det finns andra som blöder genom hela graviditeten och det går bra. Om det är ett nytt missfall tycker jag att du ska kontakta vården och be att få göra en missfallsutredning. Det får man efter tre missfall. Och det kan ju vara något som är lätt att åtgärda. Men jag håller tummarna för att det stannar kvar och att det bara var för tidigt.

Che, håller tummar och tår för dig också! V 7 är ju bra, över halva första trimestern! Själv "ruvar" jag, på dag 7. Blir det inget denna gång far vi utomlands över jul. Så att det blir något roligt oavsett!

• arasall

Miap01, du borde ju ändå få göra en utredning efter tre MF. Kolla sköldkörtelvärden och så. Men jag är lite osäker på varför man får ofostriga graviditeter.

Vad gäller missfall försöker jag tänka att det viktigaste är att våga fortsätta försöka. Efter tre MF så är det ändå en rätt stor (>50% har jag för mig) chans att det går bra nästa gång. Hoppas det går bättre framöver!!

• miap01

Arasall: tack för dina svar. Jag har tagit lite prover i och med att det tagit så lång tid att bli gravid också. Men sköldkörteln är det inget fel på, jag hade lite taskiga resultat på hormonproverna, så tanken var att ang skulle få pergo utskrivet, men blev visst gravid innan vi han få det.
    Enl gyn har varje ny graviditet nya förutsättningar, så vem vet kanske lyckas vi en dag.
    Men visst borde det finnas fler prover att ta, det märkliga är ju bara att vi har två barn sedan tidigare tillsammans. Men kroppen förändras ju.
    Bara man vågar hoppas och orkar kämpa vidare så ska det bara få vägen en dag.
    Och ett stort lycka till, hoppas verkligen denna graviditet resulterar i en fin bebis för er! Kram

• Saftmedbulle

Jag skulle oxå vilja peppa för att fortsätta kämpa! Vi fick vår lilla M efter tre missfall och vi tänkte ett tag ge upp, men bestämde oss för att fortsätta kämpa och det är vi jätteglada för.
    Jag tog Trombyl fjärde graviditeten ... ingen aning om det var det som hjälpte, men det gick vägen (jag var 41).
    Styrkekramar Saftis

• adnils

Vad hjälper trombyl mot?

Ska göra vul på fredag för att se hur allt ligger till. Blött lite sen i tisdags, dock inga klumpar så kanske det finns ett liiitet hopp.

Hur lång tid tog det för er att få missfallsutredning och hur länge höll den på?

Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?