• Barbaboo

4 missfall.. Finns det hopp?

Hopplöst känns det just nu. Står mitt i mitt 4:e missfall (varav 3 på mindre än ett år)..
    (Ofostrig, MA, MF & MF)

Vi har stor önskan att få fler barn och jag är 39 år nu.. Vår dotter är 9 <3

Månaderna går för varje missfall...

Finns det hopp? (har haft fragminsprutor & proggisar nu sista gången, utan resultat)..

Jag behöver PEPPNING, finns ni där ute, ni som lyckats till slut?

...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-12 11:07
    Feb -11, Jag lägger till ett MA som upptäcktes v 11, fostret dött v 6 =(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-21 15:59
    Välkomna alla nya till denna tråd, den är "gammal" och lång tråd, men ack så viktig för alla oss... Hoppa gärna in här omm du känner för att prata av dig och finna hopp.

Jag är lycklig över att skriva att jag nu är gravid i v 18 och ska på RUL om en vecka. Denna graviditet har varit psykist väldigt jobbig, men än så hänger bebben i..

Nästa uppdatering hoppas jag skriva att jag fått en bebis, i slutet av juni -12

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-21 20:24
    Äntligen har jag fått mitt efterlängtade barn. Det finns hopp!

Det var inte kört, fastän jag trodde det många gånger. Jag tänkte många gånger "ja, det kanske fungerar för andra efter så många missfall, men det kommer inte fungera för mig."
    Men jag tänkte ännu oftare "jo, det ska gå!"

Min dotter kom till världen 25/6 och allt har gått jättebra, hon är snart 4 veckor gammal och jag är otroligt lycklig.

Jag hoppas att denna tråd lever vidare för hade det inte varit för denna tråd så hade jag aldrig orkat kämmpa. Vi är många som har delat sorg, förtvivlan, hopp och jäklar anamma - fortsätt gör det!

Jag kikar in här då och då, men in hjärta och tanke är jag med oftare
  • Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?
  • Kuben
    Mamma77 skrev 2013-10-02 12:10:57 följande:

Tack, oron för gulsoten som inte vill ge sig är stor. Vill ju kunna njuta. Solning för tredje veckan nu. Dom har börjat spekulera i om det kan vara något samband med missfallen , men ingen vet något alls just nu känns det som. Fick även sluta amma i 48 timmar . Hur långdragen var er gulsot? Kram

Hej,
    Min tjej fick sola 3 veckor ganska precis. Det fanns ingen förklaring kring hennes gulsot heller. Berätta gärna vad man säger på sjukhuset - jag misstänker förståss också att det finns en koppling mellan prematura barn, gulsot och upprepade missfall!

Skickar över styrkekramar till dig! Jag minns hur j,@la jobbigt det var att sola dygnet runt och aldrig få sova!!!   
  • Kuben
    Mamma77 skrev 2013-10-02 12:16:11 följande:

Jag har en son som är född 2003 sen bara missfall. Men ingen har sagt något immunisering till mig. Det är en gåta hur man kan få ett barn sen 8 år av helvete. Sen kommer min sessa och får gulsot som inte bil ge sig:(

Hur var det, är du Rhesus negativ? (Förlåt, du har säkert skrivit någon stans, men jag hittade det inte..)

Hittade artikel om immunisering och gulsot: http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article10464874.ab

kram!  
  • annojb
    Mamma77 - åh, tusen styrkekramar till dig!!! håller tummar o tår att gulsoten lägger sig snart och att du kan få njuta av din sessa! Hjärta låg själv inne med vår sessa, då 5 v. gammal, i över 3 v nu i somras och vet hur jobbigt det är! man känner sig såå ensam och man blir smått bitter att inte få njuta av sin lilla bebis som de andra får göra.

lider med er andra som kämpar och skickar styrkekramar till er med! håller alla tummar i världen!

Che - ha ju följt din resa genom bla denna tråd och håller alla tummar för er!! denna gång måste det gå!!!    
  • Vilaa
    stumpan81 skrev 2013-10-02 15:14:21 följande:
    vilaa: Ureaplasma brukar försvinna efter en kur. Det är hidden C som är envis. Man ska ta azythromycin vid graviditet.

Okej, enligt fass så ska den inte vara så bra när man blir gravid? "Om du är gravid eller ammar ska du inte ta Azithromycin Orifarm filmdragerade tabletter om inte läkaren specifikt rekommenderar dig dem och om inga andra läkemedel finns att tillgå."

Åh andra sidan så har ju just en läkare rekommenderat dig =)  
  • Kärt barn har många namn

Här var gulsoten också ett faktum o ville inte ge sig... De tog utökade prover på Ludwig som visade bra. Så han fick vara gul tills det själv ville släppa. Så fort han slutade sola steg värdena igen. O vikten ökade som de skulle. Jag tog trombyl till v28 o Fragmin från plus till 6 v efteråt. Hur har det gått nu?

Grattis till mirakelbebisar o till dig Che! ð???

• Kuben

MÄrkligt! Vad är kopplingen mellan våra mf och barnens gulsot? Är ni andra RH positiva eller negativa? Jag är negativ och funderar på om det kan vara en förklaring.

SItter just nu i kö till fertilitetscentrum för att se om jag kan få komma dit med mina funderingar.

Kram!  

• che71
    Kärt barn har många namn skrev 2013-10-03 12:49:51 följande:
    Här var gulsoten också ett faktum o ville inte ge sig... De tog utökade prover på Ludwig som visade bra. Så han fick vara gul tills det själv ville släppa. Så fort han slutade sola steg värdena igen. O vikten ökade som de skulle. Jag tog trombyl till v28 o Fragmin från plus till 6 v efteråt. Hur har det gått nu?

Grattis till mirakelbebisar o till dig Che! 😀
    Tack!
    Så du tog Fragmin hela graviditeten? Vem skrev ut det till dig?
    För till mig sa RMC läkaren (som höll i missfallsutredningen o hittade min APC resistens o som skrivit ut Fragmin hittills) att efter v 12 tar MVC över ALLT, även detta med Fragmin!!
    Det var jag inte beredd på...var det så för dig?
    För jag har inte tid hos min "egen" BM förrän jag är i v 17 (så är det på min privata MVC), innan dess är det bara hälsoinformation i grupp med någon BM där o så KUB sen också...så vem skriver ut Fragmin under tiden?
  • Kuben

Nähä, Fertilitetscentrum gör inte längre utredningar på missfallsbenägna. Hänvisades till en gyn i Solna där man inte visste om hon utförde dessa längre... men så bokade de i alla fall in en tid för mig nästa vecka. Men de var tveksamma då jag är 39. Hade jag varit ett år äldre så hade de inte tagit emot mig!!

• che71
    Kuben skrev 2013-10-03 16:47:32 följande:
    Nähä, Fertilitetscentrum gör inte längre utredningar på missfallsbenägna. Hänvisades till en gyn i Solna där man inte visste om hon utförde dessa längre... men så bokade de i alla fall in en tid för mig nästa vecka. Men de var tveksamma då jag är 39. Hade jag varit ett år äldre så hade de inte tagit emot mig!!
    konstigt.. mig tog RMC emot i slutet av förra sommaren för missfallsutredning o då hade jag precis fyllt 41 år
    en KK läkare skrev remiss efter det 3:e missfallet den sommaren, tror inte hon ens tänkte på min ålder
    sen dess har det ju blivit 3 missfall till o alla gångerna har jag kollats upp på RMC, fått boka tid o på så sätt sluppit sitta på KK akut som innan...
    Inte för att det kunde lösa mitt problem, trots Fragmin blev det ju 3 missfall till, kanske jag behövde intralipid droppen för att stabilisera mitt immunförsvar o cortison(som de inte ville skriva ut på RMC)
  • Kuben
    che71 skrev 2013-10-03 16:56:30 följande:
    konstigt.. mig tog RMC emot i slutet av förra sommaren för missfallsutredning o då hade jag precis fyllt 41 år
    en KK läkare skrev remiss efter det 3:e missfallet den sommaren, tror inte hon ens tänkte på min ålder
    sen dess har det ju blivit 3 missfall till o alla gångerna har jag kollats upp på RMC, fått boka tid o på så sätt sluppit sitta på KK akut som innan...
    Inte för att det kunde lösa mitt problem, trots Fragmin blev det ju 3 missfall till, kanske jag behövde intralipid droppen för att stabilisera mitt immunförsvar o cortison(som de inte ville skriva ut på RMC)

Hej Che71
    Jag beklagar verkligen alla dina mf!
    Ja, det verkade något godtyckligt gällande åldern. Alla är väldigt snabba på att berätta kring statistiken (idag kläckte till och med kvinnan jag ringde till för att boka tid att det var nästan omöjligt att få barn i min ålder ) Även på privata stället där jag tidigare har utretts såg lätt panikslagna ut när jag nu var tillbaka 10 år senare... de var inte beredda att lägga ned mer tid på mig. Jag försökte förstå deras synvinkel - men det var inte lätt.

Vad betyder RMC?     
    Hur funkar droppen på dig och vem utför det? Hur fick du reda på att det var detta du behövde?!? 
Svar på tråden 4 missfall.. Finns det hopp?