4 missfall.. Finns det hopp?
Tack rara:)
Som sagt jag har gått hos Lennart, men han tar inte alla prover som behövs för att utreda en komplett bild av vad missfallen beror på...jag har fått mina provsvar via Aten och har nu svart på vitt att mina mf beror på mitt immunförsvar - så om man vill spara tid så rekommenderar jag att göra utredningen via Aten så man får en komplett bild direkt - hade jag gjort det från början hade jag haft bebis nr två för länge sedan, eftersom jag fått 5 Mf efter det gav vi oss av till Aten då Lennart B inte kunde och ville utreda immunologiska orsaker eftersom han inte tror på det....bara ett tips som sagt....Varm kram!!
Synd bara att inte TLC och Trombyl/sockerpiller funkar för alla isf hade vi haft vår bebis nr två för länge sedan - Lennart är bra, men väldigt fyrkantig och tyvärr inte öppen för olika behandlingsalternativ som en stor grupp kvinnor är i behov av....det är väldigt tragiskt tycker jag...
Vi betalar skatt i detta land och det är inte OK att vi ska behöva söka hjälp och få behandling av läkare utomlands som vi dessutom få bekosta själva bara för att det inte anammar andra behandlingsalternativ...djupt beklagligt anser jag....och till råga på allt all den tid det tar från mig och övriga i familjen bara för att svenska läkare inte tittar utan för sin box....fruktansvärt som sagt för oss som behöver annan vård och behandling - det finns inte bara ett spår i detta - det borde en yrkeskateogri som läkare vara väl bekanta med....
Jag vill också tillägga att lyckas man som patient när man varit under Lennarts vingar så förstår jag ert resonemang - men det är ju först när man varit där jag och många fler med mig INTE gjort det som det blir en stor frustration - så hade säkert även ni känt om ni inte hade lyckats via LB- men det är ju först när man är där jag och med flera är, eller befinner sig, som man fullt ut kan förstå hur vi resonerar och tänker...det gäller ju att kunna inta andras perspektiv och det är bara det vi begär.....
Så är det med allt - jag hade inge aning om hur vidrigt det var att gå igen om 5 mf/ma - men här är jag nu och har full förståelse för de som har samma historik som mig, eftersom jag tyvärr har den erfarenheten...bara rekflektioner jag gör....
Denna Lennart... Visst går hans metod ut på trombyl? Så om man testat trombyl flera gånger så är det ingen ide att söka sig till Borås va?
7 missfall/ma har jag i bagaget.. Trött på skiten. Känner mig värdelös som kvinna och värdelös som partner.
Tack Tjorven - kunde inte sagt det bättre själv!! Grattis till din graviditet och dotter!! Underbart att höra- men ack så beklagligt med alla urusla dåliga svenska gynekologer som inte kan göra en komplettutredning och rätt behandling...bara för att de tror på ett spår, det finns inte bara ett spår då det gäller mf(ma eller upprepade misslyckade ivfer.. illa är det....kram!!
[quote=74720282][quote-nick]Trollbarnet skrev 2015-01-21 00:52:43 följande:[/quote-nick]
8 missfall senare och det verkar äntligen ha löst sig. Var på RUL igår och allt var bra med lillen. Känner sparkar och puttar hela dagarna. 3 VUL ochj 1 RUL så insåg jag det. Aldrig varit lyckligare! Känns så sjukt, galet och underbart, allt på samma gång!!
Det kommer hända för er med! Gav upp så många gånger men när jag för FÖRSTA gången fick se det där pickande hjärtat på VUL i V8 så visste jag att det här, det är våran bebis och jag låg där med benen i luften, en stav mellan benen och grät av lycka!!!!
[/
Hej, grattis, underbart att höra....gjorde du något annorlunda denna gång, får jag fråga ålder, första barnet? Tacksam för svar....kram!!!