• El66

På vilken ruvardag ska ni testa?

Det verkar som att klinikerna har olika sätt att räkna när man ska göra gravtestet. Ni som ska testa hemma (ej blodprov), på vilken dag ska ni testa enligt kliniken? Jag har fått rek. testdag RD 21!

Från vilken dag är det egentligen säkert att testa?

• Svar på tråden På vilken ruvardag ska ni testa?
  • Decius

Jag har fått dag 15 (eller om det är 14...beror på vad man kallar (F)ET-dagen). Jag blev förvånad. Jag har för mig att det var dag 18 förra gången.

• adopterad

Jag har fått rek test dag 18, men det svarar ju oxå på en av mina frågor, man borde alltså (enligt Decius läkare) kunna testa redan på dag 15 ???

• asp76

Räknas dagen man gör ET som ruvardag 1? Isåfall har vi fått testdag ruvardag 17, om dagen efter ET räknas som första så blir det ju rd 16.

• adopterad

Vilket virr varr....

Det borde ju egentligen vara samma på alla kliniker tycker jag... Det skiljer ju ganska mycket i tiden på våra olika tidsförslag.
    Jag är oxå osäker på vilken dag som räknas som nr 1.

• Charlot

På Sahlgrenska sa det att dagen efter återföring är dag 1. Men vem vet om de räknar lika där heller.. Glad

• adopterad

Ok, ska nog ringa min klinik imorrn och kolla. Värt att veta :)

• El66

Det skiljer sig alltså från RD 15 till RD 21! Och jag fått det länggggggggsta väntetiden Obestämd

Testat dag 14 de andra gångerna och det har stämt. Mensen brukar ju komma runt den dagen annars.

Bäst är dock hos RMC, där får man göra blodprov redan på RD 12 och vet säkert med en gång hur det har gått.

• skogochhav

Har TD exakt 3 veckor efter ÄP. Alltså på RD 20 om man räknar dagen för ET som RD 1.

• adopterad

Fattar ingenting, varför är det sååå olika för alla. Det är väl samma behandling för alla och borde vara ett "fakta" för läkarna och klinikerna, precis som alla andra uppgifter som måste vara samma när man håller på med dessa läkemedel och behandlingar....

Svar på tråden På vilken ruvardag ska ni testa?