• Cathrine83

Illamående? SE HIT! Detta funkar!

Vill dela med mig till alla illamående vänner där ute vad jag just upptäckt.

Är själv i v 8 och illamåendet har verkligen gett sig till känna.
    Jag läste att vitamin B6 har positiv inverkan på graviditetsillamående. Istället för att ge mig iväg till affären för att handla mat som innehåller B6 gick jag till apoteket och hittade:
    "Beviplex forte" Fyra B-vitaminer, som innehåller 15mg B6 (pyridoxin) 1-3 tabletter dagligen.
    "Inga kända risker vid användling under graviditet med normala doser"

Jag tog den första tabletten igår i samband med middagen.
    Inget illamående under hela kvällen och natten. Vaknade i morse och kännde inte då heller. Blev då istället orolig och sa till min sambo, -jag mår inte illa längre, nu har det gått snett.
    Såklart kom illamåendet tillbaka och jag tog en tablett till. Jag mår jättebra!

Det skulle vara roligt om fler som besväras av illamående provar och sedan rapporterar om det funkade lika bra för er!

Stort lycka till alla!

• Svar på tråden Illamående? SE HIT! Detta funkar!
  • marilyn84

Men oh, Beviplex Forte var helt slut :(

• camilla 87
    marilyn84 skrev 2010-10-21 20:11:34 följande:
    Men oh, Beviplex Forte var helt slut :(
    Åh typiskt! Prova ett annat apotek! Om det finns!
  • Caaatrin

Nu har jag ätit dom sen i tisdags kväll. Och igår och idag mår jag toppen! Men så fort jag missar ta en tabellt blir jag illamående, så hjälper skit bra!! tack för tipset, äntligen kan jag ta hand om min 1 åring!

• camilla 87

Jaa tack för tipset! Är stor skillnad faktiskt =))

• Fridayyy

Kommer effekten så fort??

Jag måste ju också köpa då, synd att apoteket är stängt nu...=(

• Mariella81

Ska också testa! Är i v. 7 och har börjat må jätteilla. Kräks inte men kan knappt ta mig upp ur sängen utan att må illa. Dessa tabletter ska införskaffas så fort apoteket öppnar imorgon. Attan att det är söndag! För det kan inte finnas på Ica va?

• Arne Per

Mår konstant illa alla vakna minuter. Har provat åksjuketabletter men de hjälper inte.... Skickade mannen som jobbar till apoteket men det fanns bara flytande, det kom han hem med men det får jag inte ta, det innehåller alkohol..... Skit...

• camilla 87

Tror inte att tabletterna finns på ICA tyvärr.

• Arne Per

Så fick jag äntligen tag på tabletterna. Sitter och väntar på att det ska verka. Kommer det direkt eller efter några dagar? Gäller det att ta tre per dag?

• camilla 87
    Arne Per skrev 2010-10-25 12:26:06 följande:
    Så fick jag äntligen tag på tabletterna. Sitter och väntar på att det ska verka. Kommer det direkt eller efter några dagar? Gäller det att ta tre per dag?
    Jag tar Beviplex + Postafen samtidigt var 12e timme. När jag endast tog Beviplex så fungerade det inte. Men när jag tog Beviplex och Postafen tillsammans så började det verka ganska snabbt tror jag. Vet att jag tog dem på kvällen innan jag la mig och då sov jag min allra första natt utan att vakna illamående vid 3tiden, på flera veckor. Tar dom kl 8 på morgonen och 8 på kvällen. Det hjälper inte helt och hållet för mig, men jag sitter i alla fall inte och skakar helt utsvulten i sängen längre utan att kunna äta något, jag klarar av att äta frukost och små mål mat. Vissa dagar lyckas jag gå i en affär utan att må alltför illa.
Svar på tråden Illamående? SE HIT! Detta funkar!