• OojespersmammaoO

"Finns det fler nattugglor?"

Hej hej!!

Sover aldir gsärskilt mycket, ca 4 timmar per dygn...så nu undrar jag om det finns fler nattugglor som har lust att prata bort en stund? *hoppas* Glad

• Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"
  • Eleonor b

PL: en kvinna ska ha former! Jobbigt att jag inte kan citera i mobilen. Vill inte sätta mig vid datorn och väcka Sambo :-P

• Anova
    LitenMan skrev 2011-02-04 03:37:40 följande:
    min värk sitter i nacke axlar konstant, sen vandrar det ut i armar och ner i höfterna.
    så det är värsta tänkbara värk. konstant huvudvärk.
    sen får jag krypningar i benen när jag ligger för länge
    Vilken otur du haft som drabbats av sådan värk..
  • OojespersmammaoO
    PinkieLaady skrev 2011-02-04 03:32:45 följande:
    Jag uppe i +1kg just nu och har ätit normalt under hela graviditeten. Gick ner i början av nån anledning och sedan lite upp.. så ja sista jag kollade hos BM var det 1+ :)
    Då har du ju inte gått upp alls mycket, jag gick oxå ner i början av grav..men slutade på +11kilo efter 41+3
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:37:52 följande:
    Vilket skit!
    Sitter värken i ryggen för dig?
    kota th2 o th3 i ryggraden har en lätt förskjutning och skav.
    därifrån hugger det till om jag andas in för fort. gäspa är inte att tala om.
    sen är det nacken och axlarna. får inflammation i hela ryggpartiet om jag anstränger mig lite för mycket.
    går just nu på en 8v kur ipren för att försöka bli av med inflammationen. 8tabletter om dagen
  • Anova
    LitenMan skrev 2011-02-04 03:38:51 följande:
    gick från att ha en SGI på 300k/år till socialbidrag.
    som tur är så är min soc. handläggare en av dom mest mänskliga personer jag träffat ;)
    Jobbigt ekonomiskt också, det är tyvärr sånt man drabbas av automatiskt om man råkar ha en sjukdom som inte Försäkringskassan godkänner.

Du har då haft tur.. Soc-handläggare brukar inte vara mänskliga..
  • Lellebror
    Anova skrev 2011-02-04 03:39:36 följande:
    Vilken otur du haft som drabbats av sådan värk..
    det tragiska är att jag har vant mig vid värken.
    Oftast så tänker jag inte på den förrän jag anstränger mig lite för mycket och rasar ihop eller tappar det jag bär på.
    Eller att dottern kramar mig lite för hårt så jag stupar i golvet ( har hänt på fritids ett par gånger men personalen börjar vänja sig )

man får lära sig sina begränsningar och inte låta värken hindra en från att leva
  • Anova
    LitenMan skrev 2011-02-04 03:40:57 följande:
    kota th2 o th3 i ryggraden har en lätt förskjutning och skav.
    därifrån hugger det till om jag andas in för fort. gäspa är inte att tala om.
    sen är det nacken och axlarna. får inflammation i hela ryggpartiet om jag anstränger mig lite för mycket.
    går just nu på en 8v kur ipren för att försöka bli av med inflammationen. 8tabletter om dagen
    Shit! Vissa har otur.. Jag är lycklig nog att inte drabbats av någon smärta (förutom själslig), men å andra sidan syns inte min sjukdom..
  • Lellebror
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:43:14 följande:
    Nu ska jag damma, torka golv, skura badrummet, bädda rent i sängen, tvätta och duscha...hörs sen! Kram Kim
    kommer du hit och fortsätter sen då?
    lovar att bjuda på kaffe och frukost, kan även bistå med ordentlig hemlagad middag, bara 9mil från dig till mig ;)
  • PinkieLaady
    OojespersmammaoO skrev 2011-02-04 03:40:31 följande:
    Då har du ju inte gått upp alls mycket, jag gick oxå ner i början av grav..men slutade på +11kilo efter 41+3
    Näe men min BM anser att jag hade 10 kg för mycket med mig från början.. så hon räknar ju med detta i min vikt men under själva grav så har jag lyckats samlat på mej mina mäktiga 1 kilo ;) haha! Men det kan ju oxå gå fort här i slutet så några kilon kanske jag lyckas få :) men dom flesta vänner som nyligen fått barn i min egna storlek har gått upp runt 13-15 kg och det har deras BM tillåtit.. men min säger ajabaja. Så väldigt olika där.. jag har ju inte bantat.
Svar på tråden "Finns det fler nattugglor?"