Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Massadillan: GRATTIS. En sån oerhört söt kille!
Massadillan: GRATTIS. En sån oerhört söt kille!
Hej,
Här är magbilden jag lovade igår. Kulan i vecka 20+5
Jag tassar in här från 40+ tråden. Även om det är tidigt så har vi äntligen fått ett plus. Som dessutom har funnits kvar i mer än en dag.
Det var sjätte blastocysten, FET. De gjorde även AHA den här gången. Vi ska till kliniken i Falun på ultraljud den 9 oktober för att se om hjärtat har börjat slå.
Det har varit en dröm i två år att få skriva i den här tråden, för det var ungefär då det här med IVF startade. Jag vet ju hur skört det är, att man har lång väg kvar, men jag ville ändå skriva här. En gång.
Det är trådar som den här (som man har tjuvläst länge) som gör att man inte tappar hoppet.
Tusen tack för välkomnandet. Tänk vilka människor det finns i den här IVF-världen!
MissCat: Vilken grej att få se sitt lilla knyte. Det måste kännas fantastiskt!
Jag undrar också hur det går för Knytet? Om allt är okej.
Det känns skönt att vara här, för jag gissar att nästa era av oro närmar sig. Nämligen med hur det ska kännas, som nybörjare, att vara gravid. Det är guld värt att kunna läsa eller fråga om råd.
Jag är inte superaktiv hela tiden, det beror på hur mycket jag har att göra med jobbet. Men jag läser och skriver så ofta jag kan.
Må gott!
Shit. Fick en blödning på förmiddagen. Lite rosa/brunt. Blev alldeles förskräckt. Det slutade som tur var, men lite orolig är jag. Är det någon här som har blödit i tidig graviditet? Kan det vara okej, eller borde man ställa in sig på missfall?
Tack alla! Ni har lugnat mig. Jag har fortfarande ett väldigt starkt plus, så jag hoppas såklart. Och inga blödningar mer. Förhoppningsvis är jag bara lite känslig i slemhinnorna. Jag har VUL om exakt tre veckor, men om jag oroar mig för mycket innan dess så åker jag in till KK på jouren på morgonen.
Tusen tack!