Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Om en vecka, 9 oktober, ska IVF-kliniken se om hjärtat slår.
En fråga till er som vet lite mer..
Natten till idag var jag vaken till 04 med en massa krämpor. Och jag är ju bara precis inne i vecka 8. Illamående är ju vanligt, så det är inga konstigheter, men en smärta i magen var rent ut sagt fruktansvärd. Det var INTE som mensvärk utan det skar som knivar och gjorde så ont att jag nästan tappade andan. Missfall var det första jag tänkte på... Jag var visserligen jätteförstoppad också, så jag fick ta Lactulos och sedan sitta på toa halva natten, så kanske har det med det att göra (att magen gjorde så fruktansvärt ont). Det var liksom en "sjukt ont" känsla. Jag var på väg att ringa ambulans...
Så min fråga är väl egentligen att i de fall man kanske känner något vid ett missfall. Är det då som jättestark mensvärk, eller är det just dom här skärande knivarna i magen? Jag har inte börjat blöda och brösten ömmar mycket fortfarande, men jag känner mig väldigt osäker på vad som hände i natt. Och jag är livrädd för att gå och lägga mig i natt och uppleva samma smärta igen.
Tusen tack alla ni för era svar som har gjort mig lugn igen. Jag tror att Lactulose kommer att bli min kompanjon en tid framöver.
Knytet: Så KUL med shopping!
Tack för bra tips! Köpte Katrinplommon idag och det växte i munnen. Men vad gör man inte! :)
Haha. Jag kan se bilden framför mig. Er hojtandes efter Novalucol på förlossningen.