Inlägg från: Sunseed |Visa alla inlägg
  • Sunseed

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

MissCat skrev 2012-10-12 20:22:03 följande:
    7879: Ja hon kunde väl bara ringt och sagt "något" så jag kunde ha fått en lugnare helg. Jag är i vecka 28+4 idag. Vad härligt att vara på barnmässan och kul att Elin tyckte om det :) kan även tänka mig att det var lite jobbigt ;P
    Jag hoppas verkligen att dom hör av sig snarast möjligt så att du slipper oroa dig för mycket. <3
  • Sunseed
    massadillan skrev 2012-10-13 18:45:13 följande:
    Vill bara säga att jag tänker på er!! Och hoppas att allt kommer att gå bra!! Jag hinner inte (eller tar mig inte tid) att sitta o surfa nu förtiden. Jag är lite stressad för allt. Att lilla Ville mår bra, jag har blivit en riktig hönsmamma eller curling mamma eller hur man säger. Han växer så det knakar o han är frisk o verkar må prima. Men jag har svårt att slappna av. Jag vågar inte riktigt slappna av... Men jag kämpar på och försöker bli lite mera cool. Den här tiden kommer ju inte tillbaka så jag försöker koppla bort alla stresstankar o njuter åt att han faktist mår bra. 
    KRAM!! 
    Du gör helt rätt som ägnar dig åt livet utanför datorn nu. Hoppa in när du orkar och har tid och njut av livet med din lille. {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-10-14 17:46:30 följande:
    Sunseed: Även negativa känslor får man ha trots att man är IVF gravid, vi är inga robotar för det .
    Inte konstigt om du har extra hormoner med enäggstvillingar . Sämre nyheter kunde man få, stort grattis!
    Tack! På torsdag får vi svar på om nr två lever.
    Och välkommen hem! Hoppas att du har haft en härlig resa! 
  • Sunseed
    7879 skrev 2012-10-14 15:03:56 följande:
    Sunseed: Hoppas du hittar någon jacka och psykbrott är du inte ensam om, har lätt för att gråta och tappa humöret.
    Jag hittade en på HM faktiskt som inte var så dyr. Den får duga i ett par månader. Skrattande 
  • Sunseed
    Kelsson1 skrev 2012-10-14 19:33:04 följande:
    Sunseed: Jag var väldigt varm under graviditeten o eftersom jag hade BF i början på december vägrade jag köpa jacka utan lånade en (väldigt tantig o stor en)
    Solig

En fråga till er. Kan man börja med lågdos järntabletter på eget bevåg tills man har tagit riktiga prover? Det är 1,5 v kvar till min inskrivning hos BM och jag klarar inte att hålla mig vaken. Natten till igår sov jag tio timmar. Sedan sov jag två timmar igår eftermiddag, sedan i natt sov jag åtta timmar och redan nu klockan 09 på jobbet är jag på väg att somna sittande. Jag skulle prova allt för att orka hålla ögonen öppna, och tänkte på det där med järn, även om det är tidigt i graviditeten.

Men det kanske är farligt att mixtra med innan man har tagit prover? 
  • Sunseed
    MissCat skrev 2012-10-15 09:39:05 följande:
    Sunseed: Jag skulle vänta för det är inte säkert det är järnbrist. Jag var också väldigt trött med ett bra hb värde. Din tur med järn kommer sen
    Okej, tack för rådet.
    Det blir nog till att sjukskriva sig då, för jag får inte en siffra gjord när jag nickar till hela tiden. Och ju mer man försöker hålla sig vaken, desto mer gör sig huvudvärken och det dåliga humöret påmint. Kyss 
  • Sunseed
    Sunseed skrev 2012-10-15 11:49:40 följande:
    Okej, tack för rådet.
    Det blir nog till att sjukskriva sig då, för jag får inte en siffra gjord när jag nickar till hela tiden. Och ju mer man försöker hålla sig vaken, desto mer gör sig huvudvärken och det dåliga humöret påmint. Kyss 
    Man är så mysig att ha att göra med just nu. Skrattande
    Det borde vara lag på att låsa in såna som mig tills värsta faran är över.
  • Sunseed

Jag ska till bm på inskrivning om en vecka så hon får ta det då. :) Jag blir nog hemma i ett par dagar oavsett för jag har fått feber. Zzzzz Godnatt på er. :)

• Sunseed
    Knytet skrev 2012-10-18 12:52:06 följande:
    Sunseed, hoppas du känner dig bättre nu och att du får järn utskrivet om det är det som behövs.

EGO, går in i tredje trimestern om en vecka och mår toppen. Ska iväg till La Gomera med mamsen nästa vecka, ska blir så skönt att koppla av lite. Sen vill man ju inte flyga på ett tag...... Den 6 Nov ska jag till Aurorakliniken och diskutera kejsarsnitt. Skulle vara skönt att få ett slutgiltigt besked så man vet vad som gäller.
    Tack. Jag har sovit konstant sedan i söndags, så idag känner jag mig något piggare. Skrattande Jag ska till BM om en vecka så jag försöker stå ut tills dess.

Vad härligt det låter att du har kommit så långt och att du mår bra! Det låter också riktigt skönt med semester!  
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011