Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jis: Vad skönt!! Kollar de mer än med CTG:n? UL?
Jis: Vad skönt!! Kollar de mer än med CTG:n? UL?
Strössel: Varma kramar till dig! Det är trist att det ska behöva vara så med ens egen mamma. Framför allt nu när du själv ska bli mamma, så blir det extra jobbigt. Det är ju så mycket tankar som rör sig om föräldrarskapet, och vanligt att man börjar fundera över sina egna relationer med föräldrarna. Hoppas ni finner fram till en lösning så att du mår bra samtidigt som förhoppningsvis även ditt barn kan ha en relation med sin mormor. Fast håller med vännerna ovan - din mamma kan inte behandla dig så inför ditt barn framöver, det sänder inga bra signaler till barnet.
Vickan: Åååå... sån liten goding! Oj vad jag längtar nu!! Men tycker så otroligt synd om dig att du hade en sådan jobbig förlossning. Din stackare! Hur är det med ditt bråck nu? Vad kommer de att göra åt det? Hoppas du kan lägga det bakom dig och fokusera på ditt lilla mirakel (och storebror såklart).
Ego: Har varit på UL (rutin, inget akut), och allt såg bra ut! Kändes än mer verkligt att få se bebisen... nu längtar jag så tills vi har henne hos oss.
Nu är det väl Strössel som står på tur näst . Men vem är det sen? Har tappat kollen. Igen.....
Hej tjejer! Är inte så aktiv för tillfället, men försäker läsa ikapp när jag är inne, även om jag inte kommenterar så mycket.
Tänkte bara säga att sist jag var hos BM fick jag veta att de fått nya direktiv när det gäller IVF-graviditeter och att jag kommer att bli igångsatt efter en vecka över tiden. Kan vara bra för er att veta och kolla upp med era BM.
Jis: Tänk på att upp till 20% är helt normalt. Även om man inte har diabetes. Vår skrutt låg 12% över på vårt TUL v. 32, men BM som gjorde UL nämnde inte ens det (såg det på pappret sedan) utan konstaterade att bebisen var helt normalstor för sin vecka. Och min BM menade också att allt var fullt normalt. Så tror nog inte du behöver oroa dig.
Enya: Åh, vad härligt att höra! Stort, stort grattis!!! Är så otroligt glad för din skul! Det är så fantastiskt att ni lyckats!
Kellie: Södra Sverige. Är så otroligt lättad över det beskedet. Men jag glömde ju i all lättnad att fråga varför de ändrat rekommendationerna. Får ta det nästa gång.
Carlan: Men din stackare! Har du inte haft det jobbigt nog nu! Tycker du borde bara kunna få njuta av slutet av graviditeten nu. Förstår din oro, det måste vara jättejobbigt. Men jag hoppas att det är så att BM på goda grunder inte tycker det är någon fara. Stor kram till dig!
Jis: Du är jättefin! Och som Aurora skrev så händer det verkligen mycket med magen nu. Min har också tagit ett rejält skutt sista veckorna. Ligger nu på +9 kg. Jag nojar mig lite då totalvikten är hög, men min BM tycker inte det är något konstigt.
Aurora: Vad har du för adress till din blogg... Nyfiken på dina bilder...
Dealy: Grattis till vecka 13. Jag tyckte v. 12-13 verkligen var en milstolpe. Sen var v. 18 nästa... och vips så har det gått många veckor till. Du är snart där!
Strössel: vilken fin vagn och vad fint det blivit i barnrummet. Min ambition var också att pimpa snigel skötbord, men vi får väl se om jag orkar, än så länge har det inte blivit av.
Kelsson: Din stackare med illamåendet. Du har verkligen mått illa hela tiden. Det enda positiva är väl att du inte stoppar i dig massa strunt, som är lätt hänt annars. När jag mådde illa var jag ändå inte sugen på något, så då kunde jag lika gärna skippa allt onyttigt.
Ego: Börjar ocskå tycka det är väldigt jobbigt att jobba. Sover skitdåligt så har bomull i huvudet hela dagarna, vilket är svårt då jag har ett jobb där att använda "hjärnan" är mitt jobb... Det gör ju också att all energi går åt till att jobba, sen orkar jag inte göra något alls därhemma. Vilket börjar stressa mig.Bara längtar tills jag ska gå hem. I alla fall är en del inköp klara nu. Har tagit ett litet ryck sista veckorna. Vagn och babyskydd fixat. Och skötbord inhandlat (men inte fixat). Samt ganska mycket kläder. Så nu är det säng och lite annat kvar. Men tyvärr känns det mest jobbigt att behöva fixa eftersom jag är så trött. Så här med facit i hand önskar jag att jag börjat tidigare, men då var jag å andra sidan inte redo för det. Nåja, det löser sig nog.
Går in i vecka 35 imorgon...
Oj, såg ju att jag missat en hel sida..
Viksan: Jag joggar också i vanliga fall, men har inte kunnat göra det sedan vecka 8. Men jag har också läst att just när det gäller jogging så ska man vänta sex månader efter förslossningen. Har inte fördjupat mig mer i det, får väl ta reda på mer när det börjar våras. Jag räknar vikten från det jag vägde när jag plussade...
Jis: Vad fin vagnen är. Och vilken söt filt! Har de filtar på HM? Har jag missat...
Jordgubbe: Vad härligt att höra! Helt fantastiskt, vilket mottagande! Så klart det ska gå vägen nu!
Enya: Hur går det för dig? Hur mår du?