Inlägg från: Lillstint |Visa alla inlägg
  • Lillstint

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Enya: Åhhhh, så glad jag blir!! Stort grattis! Det är ju helt fantastiskt!! VIlken lycka! Massor, massor av kramar till dig! Hjärta

• Lillstint

Här skrivs det på som vanligt... Har haft fullt upp på dagarna och ingen ork på kvällarna, men nu har jag försökt läsa ikapp och kommenterar det jag kommer ihåg...

Najje: Vad härligt att höra att allt såg bra ut. Kan trösta dig med att jag hade konstant växtvärk väääldigt länge och det kändes både i magen och bak i ryggen. I vecka 10 började sedan mina problem med foglossningar just med värk mer i bäckenet och höfter. Men hoppas att det inte är det som spökar för dig. Även om det skulle vara det så kan de helt plötsligt bara försvinna. Jag drogs med foglossningar som bara blev värre och värre från vecka tio fram tills omkring vecka 28 men sen har det bara plötsligt blivit bättre. Inte helt bra men jag är överlycklig och tycker det är ingenting jämfört mot hur j-a ont jag hade.

Jis: Min lilla skrutt har också varit lite ”ojämn” förra veckan var hon hellugn för att sedan sätta igång av bara sjutton i slutet av veckan. Sen så har hon nu haft några lugna dagar igen. Men var hos BM igår och allt var bra. Jag behöver inte ens ta järntabletter.

Apropå det här med oro och alla krav på gravida att leva som superkvinnor diskuterade vi också. BM menade att så länge mamman mår bra så sprider sig måbra-hormonerna till barnet – även om det innebär att man legat i soffan hela dagen och ätit glass. Dock ska man inte göra det alla dagar Glad

Vickan: men oj vilken lite bus att skrämmas. Skönt att allt var ok. Lite klantigt av BM om ni nu inte vill veta kön… börjar du ställa in dig nu på att det är en pojke?

Eileen: Vilka fina kläder du gör! Jag är jätteimpad. Hoppas din hand blivit bättre.

Ego: Jag börjar tycka det känns tungt att jobba nu. Framför allt mentalt. Märker mitt fokus flyttas mer och mer och det är svårt när man har ett väldigt krävande och ansvarsfullt jobb som kräver mycket ”huvud”. Och ju segare jag blir, ju mer hopar sig allt. Hoppas att det på något mirakulöst sätt ska ha gått de veckor jag har kvar och att allt lyckats fixa sig.

Hur har ni resonerat med era partner ang. när förlossningen närmar sig och att kunna nå varandra? Min man kan vara svår att få tag i på dagarna och är lite slarvig med att kolla mobilen ibland. Han kan inte heller ha på mobilen i sitt arbete. Hur gör ni? Jag vill ju vara säker på att om förlossningen sätter igång att jag kan nå honom utan att behöva vänta flera timmar innan han hör av sig.

• Lillstint

Eileen: när har du BF?

Hmmm...får ta ett allvarligt disciplinsnack med mannen Glad. Problemet är att han bara har en telefon, privat/företag, så därför svarar han allmänt inte om han sitter med kunder eller så. Men sista tiden får han väl förvarna sina kunder om att han kommer att ha telefonen bredvid sig, om än på ljudlöst, men att hålla kik på den med jämna mellanrum...

Ni får rapportera sen från er fika... jag är så avvis att inte kunna vara med. Ni får ta en gruppbild och inboxa oss andra stackare så vi också får "träffa" er... Flört

• Lillstint

Oj, jag kan inte fatta att det snart är dags för er Strössel och Vickan! Så spännande! Enya: grattis till ny vecka! Härligt! Förstår att du spyr med glädje :)

• Lillstint

Kan inte heller låta bli att vara rädd för att något ska hända i slutet. Som jag skrivit tidigare har jag en del negativa erfarenheter i min omgivning. Usch! Svårt att veta hur det ska kännas. Jag menar, jag märker ju att bebisen beter sig olika från dag till dag. Kan vara några väldigt lugna dagar och sen full rulle. Min BM menade att så är det ju, men att jag ska reagera om hon "hoppat över" flera av sina regelbundna stunder. Ni som har barn, hur känns det annorlunda i slutet? Om det går att förklara...

• Lillstint

Hej tjejer! Har av olika anledningar varit bortkopplad flera dagar, men har nu försökt läsa ikapp. Min energi tryter däremot, så för tillfället orkar jag inte vara så aktiv i diskussionerna.  Känner mig dock mycket lugnare nu när jag läst era erfarenheter av bebisrörelserna, framför allt skönt att höra från er som redan har barn. Men förstår att man lätt glömmer. Jag har redan glömt en hel del från i början av graviditeten. Tack för att ni finns här tjejer - det betyder så otroligt mycket.

Carlan: Usch, din stackare, du har verkligen inte haft det lätt. Hoppas slutet av graviditeten blir mycket bättre.

Strössel: Men fy vilken hemsk upplevelse! Men vad skönt att höra att allt är bra. Ta det lugnt nu. Det är inte långt kvar för dig nu...

Jis: Vad härligt att din bästa kompis och du kommer att ha småttingar samtidigt! Det är ju helt fantastiskt!

Jag har bestämt mig för att inte se något mer på tv som handlar om barnlöshet, eller barn och sjukdomar etc. Är inne i en sådan otroligt känslig period, så försöker bara hålla mig till "neutrala" saker. 

Hoppas ni får en fin söndag alla! 

• Lillstint

Undrar hur det går för Vickan?? Tänk vad spännande, det kanske är på gång just nu...

Dealy: håller med Eileen, låter definitivt som växtvärk det där. Så hade jag det också. Och som sagt... flytningar tillhör vardagen som gravid. Hade svårt att tro att man kunde få SÅ mycket flytningar...

Kelsson:  Härligt under 60 dagar! Du ligger mig hack i häl...:) 54 dagar kvar. Kan inte riktigt fatta att jag bara ska jobba fem veckor till.

• Lillstint

Vickan: Stort grattis till din lille pojke! Vad härligt att han är här nu, men trist att du hade så jobbig förlossning. Kram till er båda!

Najje: Grattis till vecka 12! Ännu en milstolpe!

• Lillstint

Jis: åh... förstår din oro, hoppas att Flavio kommer igång nu på morgonkvisten! Önskar att bebbarna var som små klockor så man kunde hålla koll på dom, men de har ju sina egna rymter. Kramar i massor till dig!

Enya: Håller absolut tummarna för dig! Du ska se att på måndag kommer du att få se fint tickande därinne...Hjärta

Strössel: Grattis till dig och din man! Vad skönt! Det är ytterligare ett stressmoment som ni kommer att slippa - att oroa sig för pengar menar jag...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011