Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Jag sprack väldigt lite, två intre stygn och ett yttre...
Jag sprack väldigt lite, två intre stygn och ett yttre...
Det viktiga är att man har ett samspel med barnmorskan. Att hon har bra kolla och säger åt dig att sluta krysta ocg ta det lugnare å att du lyssnar på henne. Du har ju ingen aning, det gör oooooont, som satan, svider, bränner å känns som att man spricker åt alla håll...vilket man oftast inte gör...
Det där med att gå hem tidigt från jobb håller jag inte riktigt med om, det beror ju såklart på hur man mår och vilket jobb man har. Jag mådde toppen och har ett kontorsjobb, jag var ledig i 3 dagar innan förlossningen, det räckte gott för mig. Jag hann slappa lite och fixa det sista.
Vi fick hem vår Fatboy idag, Waldemar testar den och trivs :)
Najje: jag gick på massage på slutet av grav, så himla skönt. Jag ska boka in mig hos naprapaten snart, det känns i kroppen att jag bär fel å sitter fel när jag ammar...
Det är inte farligt för barnet om mamman får massage...så det är inget ni behöver fundera över. :)
Viksan, tråkigt m gräl, men ofrånkomligt dessvärre. Jag har varit tydlig för min man att bara för att jag är hemma så betyder inte det att jag hinner städa. Plocka undan, fine, slänga in en tvätt både i vanliga å diskmaskinen.. Men bebisen tar tid, det tar tid att amma å ge ersättning, att klä på å byta blöja...så jag sa att jac kommer inte dammsuga å så, det får vi fixa när vi är två.. Å hittils funkar det! Tack oxå för tipsen m övningarna, toppen. Ska ringa naprapaten efter helgen..
Åh, idag vill W överhuvudtaget inte amma, han bara skriker å fäktas...suck. Just nu är det verkligen att ta en dag i taget som gäller, men det är inte lätt...
Tack Najje, jag ska verkligen tänka så!
Vickan, han är bedårande! Vad skönt det låter m att komma till beslut om amningen, jag tar som sagt en dag i taget å är glad för det. Inser att det handlar om att jag inte vill känna att jag gav upp Så lätt...men det är verkligen tråkigt När det stjäl tid från oss som hade kunnat vara så mysig. Ta hand om er. Stor kram
Anderska; det är livmodern som växer. jag hade ont rätt länge.
Herrgud, vår kille fyller 4 veckor idag, han väger över 5 kilo redan och är närmare 60 cm lång, vart kommer det sluta? Han är så stark i benen att han står på dom..eh, ska de inte vänta lite med det? Jag vill bara trycka på paus, jag vill ha min lilla skrutt för alltid...
Sen äter han som en hel karl, det är amning å mat hela tiden, verkar aldrig vara nöjd.