• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Gud vilken natt, andningslarmet har larmat två ggr, båda gångerna har det verkar som att W mått bra. Sen vid halv fyra så kräktes han i sängen å jag vaknade av det...usch. hemskt att vakna av att nått inte står rätt till..Min lilla plutt!

• Jis

Åh, vi har haft en sån fin dag idag, haft vänner på besök, kollat in ett hus, ätit lunch hos mamma och pappa som nästan slogs om att hänga med W, storhandlat (W sov sig igenom hela grejen) å nu så sover han så sött. Amningen har funkat fint idag å han har bajsat en hel massa, vad mer kan en mamma begära?

• Jis
    Aurora1979 skrev 2012-01-09 21:16:24 följande:
    Jis: Har nästan lyckats sluta med amningsnappen nu! :D Vet inte hur det gick till riktigt?! Men ibland har han perioder där han inte riktigt lyckas hålla kvar taget och skriker men på det stora hela funkar det bra nu...   
    Gud va bra. hur gjorde du?
    Vi försöker, på höger bröst funkar det utan amningsnapp 7 av 10 gånger, det är värre med vänster. Tror att det är lättare att lägga till vid höger.
    Jag fortsätter att pumpa ut efter amningen, å det kommer mer, det märks. Idag kom det tom en stråle med mjölk. Wihooo  
  • Jis
    vinterbebis12 skrev 2012-01-10 09:23:02 följande:
    Låter underbart! Vad gör du och alla andra som är föräldrarlediga på dagarna? Hinner man med mycket eller är det mest amning?
    Hm, igår så var det amning vid 7, sen sov vi en sväng till 9, sen var det amning kl 10, sen sov W, då skurade jag golven å plockade ut diskmaskinen, sen var det mat igen kl 13, sen somnade han igen, då la jag honom i vagnen å tog en timmes promenad med en kompis, sen gick vi upp till henne (bor i samma hus) å fikade, vid 4 fick jag väcka W för att han skulle äta, sen somnade han igen...å sen gick vi ner till oss å då kom min man hem...

Idag har det ammats kl 7, och nu kl 10, vi har tränat på att vända huvudet och legat ett tag i baby-gymmet å slagits med saker som hänger ovanför en :), nu sover han igen, jag har precis tränat lite å nu ska  jag ska passa på att duscha å klä på mig. Ska gå till vårdcentralen efter 14.30 ska kolla mitt blodtryck, sen ska vi passa på att amma uppe på BVC å ge ersättning å sen ska vi ta en promenad å sen in till stan. Där ska W träffa sin pappa å jag ska äta middag med en kompis för att sedan träffa mamma en snabbis...

ja dagarna går, men här sitter jag kl 10.54 fortfarande i pyjamas...sånt är livet. Mkt av tiden går åt till att mysa å lära känna varandra å äta... 
  • Jis
    Speck skrev 2012-01-10 11:07:42 följande:
    Tredjemaj: planera för att inte ha tid med nåt, knappt en dusch ens de första 2-3mån så får allt annat kännas som en bonus :)
    Oj, jag måste ha en snäll bebis, hinner med rätt mkt. Han sover bra i sin insats eller i nestet. Så jag duschar varje dag och fixar iordning mig...well ingen skönhet men jag försöker ändå piffa till mig lite. Att få lite mascara på fransarna hjälper mig att bli människa igen :)
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011