• Jis

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

en fråga till er som ammar men ger tillägg ändå, hur mkt ger ni era barn per måltid samt hur ofta ger ni, sett på ett dygn?
    Vi ger W 60 vid varje tillfälle och sedan 90 på natten då jag inte ammar (han är för trött å blir arg när han inte får mat pronto)...de senaste två dagarna verkar 60 vara för lite för honom, Jag ammar honom var tredje timme minst, ofta vill han kanske snutta lite emellan oxå... 

• Jis

strössel:Jag var där idag igen, jag sa som det var att det inte funkade att amma utan nappen, hon sa att det funkade fint. Hade hade gått upp 300 gram på 9 dagar, så det var ju bra. Hon tyckte att vi kunde dra ner på ersättningen till 50 ml per gång å se hur han reagerar på det. Det var lite problem med höger bröst, det har inte lika mkt mjölk som vänster, så nu ska vi testa att handpumpa mellan amningarna...så hoppas vi att det kommer igång bättre.

Visst ammar du oxå med napp? Går han upp som han ska? 

• Jis

[quote][ Hur Kommer det sig ni ger ersättning? Kram[/quote] Jag är diabetiker å då får barnen alltid tilläggsmatning för att inte hamna lågt i socker. Problemet är att han vant sig vid att få mkt mat, vilket har gjort att jag inte haft tilllräckligt med mjölk till honom. Jag försöker att amma så mkt jag kan för att få igång det. Jag hade en tanke innan att det skulle vara lätt att amma, men det är det verkligen inte, det är allt annat än lätt.

• Jis

Strössel: japp det är en sån, W fattar inte hur man tar mitt eget bröst, men med amningsnapp funkar det fint. Problemet med nappen är att dom får kämpa mer för att få ut samma mängd mjölk...

• Jis
    strössel skrev 2011-12-27 19:24:33 följande:
    Jis: Vi satt och pratade dom ville inte göra en odling eller kolla Liam i munnen om han hade svamp. Det kollade iofs bvc förra veckan och det hade han inte. Så jag fick bara rådet att lägga ner nappflaska och köra med kopp ett tag eller lägga ner amningen. Så jag ger kopp ett försök och se hur det går.
    Hur känns det då? Känns det ok att börja med kopp igen? Gav dom några andra tips?
  • Jis

Strössel: usch va jobbig. Där ser man, A vill inte ta ditt bröst fast än det finns mkt mjölk, W tar gärna mitt bröst men det verkar inte finnas tillräckligt... Suck! Hoppas det löser sig, annars är tillägg ok det med, glöm inte det:)

• Jis

Strössel, vet du, oavsett hur A får sin mat så blir det bra. Lägg ner ammandet å satsa på att du å A får det lugnt och fint med ersättning. Min BVC tjej sa en fin sak, du vad tror du ett barn mår bäst av? En sönderstressad mamma som försöker å amma eller en lugn mamma som ger ersättning. Du kan ge lika mkt närhet fast att han får flaskan..glöm inte det.

Ta hand om dig. Jag vet hur du känner...

Viksan, men stackare, vad händer..finns det ingen som kan hjälpa dig? Kram 

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011