Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Speck skrev 2011-08-18 22:08:05 följande:
    tredjemaj: Inte för att vara den, men ni har sett magbilder, inte stjärt och lårbilder Tungan ute Det är som sagt där mina kilon sitter. Men asså jag har inte klagat ett dugg på 9 månader (inte seriöst iaf) - men nu såhär på mållinjen så känns det verligen som att jag LÄNGTAR efter att inte känna de som att röven flyter ut över stolskanten när jag sitter ner Glad
    Jag stör mig på folk som tar för lättvindigt påd et här med att "skaffa" barn. Jag tror vi bara är känsligare när det gäller allt rörande "inskaffandet" av barn och folks lättsamma syn på det hela. 
    Okejdå, men jag tror inte det är så farligt som du tycker men snart är det i alla fall dags att amma och då brukar det väl gå lättare att bli av med :) Så underbart att bebben snart är här!!!

Ja, jag är nog rätt känslig när det gäller det här. Ett av paren sa att de ville ha barn eftersom de längtade efter något nytt  och en förändring men inte nödvändigtvis barn, som killen själv sa så är det lite tragiskt... Men nu ska jag glädjas åt min gravidkula (som poppat upp från ingenstans på senaste veckan) och sluta jämföra mig med andra.

God natt!
  • vinterbebis12

tack för alla svar! Jag vet inte vad det är med mig. Känner mig extra känslig just nu och tror att det är för att det närmar sig RUL. Sitter nu och gråter för att min man som är borta med jobbet inte hört av sig på hela em trots att jag ringt. Målar upp skräckscenarios att något hänt. Usch, ingen bra dag här. Hoppas er helg börjar bättre!

• vinterbebis12
    Kelsson1 skrev 2011-08-19 19:55:47 följande:
    Tredjemaj: Som jag skrev är det helt naturligt att vara extra känslig just nu, det yttrar sig bara helt olika för oss. Jag grinar ögonen ur mig till en löjlig SciFi serie jag sett tio gånger tidigare (utan att gråta) och du är mer känslig i verkliga livet. Tillåt dig själv att vara känslig och gråta men att måla upp skräckscenarios är inte bra du blir orolig i onödan. Försök göra något istället för att sitta o fundera, gå ut på en promenad eller ring upp någon kompis o gå o ta en fika! STOR KRAM!
    Det är konstigt för jag känner mig plötsligt barnlös igen men du har rätt. . Ska faktiskt iväg och träffa några vänner nu. Rödgråten och allt men nu är mannen återfunnen och allt ska vara bra så jag ska försöka tänka positivt.
  • vinterbebis12
    Kelsson1 skrev 2011-08-19 21:02:54 följande:
    tredjemaj: Du är inte barnlös längre, du är GRAVID! Tänk på att du är full med gravidhormoner som påverkar en starkt. Jag rekomenderar att du också läser boken som jag rekomenderade tidigare Handbok för gravida. Där står det om hur man blir till ett hormonmonster så slipper man känna sig helt knäpp och förstår att det hör graviditeten till. Hade en kompis som är väldigt tyst o snäll normalt, när hon var gravid slängde hon en kökskniv efter sin karl... Så hormoner kan få oss till värre saker än att gråta. STOR KRAM!
    tack, jag ska försöka tänka positivt. Tror att jag bara känner att det är ännu viktigare att det går bra nu när det kommer en hel drös bebisar i vår. Vet inte hur jag skulle klara att se en massa stora magar och sedan bebisar och tänka att vi skulle varit där. Men nu ska jag tänka positivt.

Tror faktiskt att jag känner något som liknar sparkar. Det är som att det bubblar till i magen. Men svårt att säga om det är tarmarna eller bebisen.

Vi ska låna ett babyskydd av några vänner annars lät det ganska schysst att hyra. Men någon ny bil har vi inte ordnat än så det får bli snart. Den vi har är alldeles för liten.

En fråga: skulle ni äta uppstekt köttfärs från i måndags? Tänkte isåfall hetta upp den ordentligt men vet inte om det är dumt nu när man ska vara lite extra försiktig..

strössel - kul att du kunde byta vagnen. Jag ångrar mig oftast på saker jag jag köper men vagnen blir svår att byta om vi inte åker tillbaka till usa...
  • vinterbebis12
    Kelsson1 skrev 2011-08-20 18:25:18 följande:
    Tredjemaj: Är helt övertygad om att det är sparkar du känner! Det brukar kännas som bubblor till en början, har tarmarna dina inte gjort liknande tidigare lär de inte börja med det nu så lita lungt på att det är bebis . Där ser du nu kan du börja lugna ner dig, bebis försöker försäkra dig om att allt är bra
    Vågar inte svara på frågan om köttfärs, vet faktiskt inte hur jag skulle göra.

Strössel: Du har så rätt, hon har inte varit in alls! Håller tummarna att bebis är punktlig för Speck!!!! Vad roligt det skulle vara
    tack för svaret! Jag ska inte äta köttfärsen, det var min lata sida som ställde frågan men nu har min förnuftiga sida bestämt sig för att gå och handla istället för att värma upp den..

Ja, tänk om Speck är på BB! Coolt!
  • vinterbebis12
    Luella skrev 2011-08-21 18:37:56 följande:
    Jis, jag har bestället en Bugaboo Donkey. Jag fick information i en Bugaboo Donkey-tråd där man inte trodde att det skulle få plats en åkpåse från Elodie. Men jag minns att det var tight om utrymme även i Brion men jag vek bara in nedre delen där bebisen ändå inte ligger och det gick bra. Men den här liggdelen är dessutom smalare så, ja vi får se helt enkelt. Men jag vill ha en leopardåkåse
    Vi tittade på en Donkey när vi köpte vår Cameleon. Fin!
  • vinterbebis12

speck - va underbart! Grattis! På BF och allt. Så glad för er!

Jis- det var jag som ville se klänningarna. Fina!

Spets- jag tycker att jag tappat hår som vanligt men har hört att man ska tappa mindre men det kanske är senare i graviditeten? Har också fått en liten bula. Vilken vecka är du i?

Deaily-. hoppas, hoppas att det blir plus om några dagar!

Ego: RUL imorgon. Håll tummarna för oss!

• vinterbebis12

Uppdaterar snabbt att RUL gick bra idag. Bebisen är på kurvan och BF är fortfarande 21a januari. Så glad och lättad.

• vinterbebis12

speck - va roligt att höra om din förlossning! Så kul att ni fått er son.

Jis - vi tittade inte efter kön. Vill att det ska vara en överraskning på BB.

Jag håller med dig Vickan - otroligt mycket bebisar runt omkring oss och jag hade inte heller orkat med om vi inte hade väntat en egen.

Vickan och Karmosin - duktiga ni är som tar sprutor varje dag.

Cattm - ha det så kul på KUB imorgon. Alltid kul att se bebisen.

Så bra att höra om hur mycket kläder ni köper och om åkpåsar etc, jag får shoppa ikapp snart...

Ego: tack för alla RUL-gratulationer! Jag är så otroligt glad och lättad som sagt. Kände faktiskt bebisen ganska mycket igår kväll när jag låg vaken och inte kunde somna. Det var som att den rörde på sig för att bevisa att jag inte behövde vara orolig. Är dock vääldigt trött och förmodligen pga lågt järnvärde (102). I v 12 hade jag 135 så det hade droppat rejält på 7 veckor så nu ska jag ta niferex.

• vinterbebis12

Kelsson - känner lite lika. Vi har ju tom vänner som tycker det gick för snabbt, som skaffade barn för att de var uttråkade etc så det känns inte alls lika efterlängtat som vårt. Vääldigt många jag känner ska faktiskt ha barn nu i vinter/vår och det känns jättekul samtidigt som det känns lite jobbigt att flera ska ha sitt andra och tredje barn. Jag har nog alltid tänkt att vi ska få vårt första i alla fall innan dess men icke. Vissa av våra vänner verkar inte ens ha tänkt tanken att vi faktiskt har kämpat och tom haft missfall utan frågar "gick det på första försöket" etc.

Tur att vi har varandra och all omtanke och intresse i tråden!

Nu ska jag sova, sååå trött.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011