Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vickan - va jobbigt!! Förstår att du är rädd. Hoppas ni får svar och den bästa tänkbara hjälpen . Många kramar

• vinterbebis12

Ja, Lulis håller med speck. Men du kan ju testa att även dra ner på mjölkproteiner ( alltså inte laktos). Jag har undvikit mjölk men äter tex ost. Åt mycket youghurt, ost och smör och drack 1-2 latte per dag tidigare. Inget är väl bra i för stora mängder så försöker dra ner.

• vinterbebis12

Massa - härligt med jobb!! Grattis

Speck- låter tungt. Kan du försöka pumpa mjölk och sova i ett annat rum en eller några nätter. Känner igen att det är svårt att sova om man hör den lilla även om maken tar henne. Om man är utvilad blir det ju enklare att försöka hitta lösningar.

Najje- jag hade inga känningar i form av förvärkar. Kanske lite mensvärk och lite tröttare.

• vinterbebis12

Ninina - kan också tänka att jag aldrig skulle överväga abort men samtidigt är det förståeligt att du tvekar inför den här situationen. Hoppas bara att du inte ångrar dig och senare längtar så mycket att du som singel vill ha barn. Kan det vara läge att prata med någon kurator innan du bestämmer dig? Kramar

• vinterbebis12

Ninina : har du ngn annan som kan vara ett stöd om du inte hörs med killen? Vi finns såklart alltid här. Massa kramar

• vinterbebis12

Misscat- vi gjorde inte kub. Ville inte göra Fvp eller mkp och ville inte heller ta bort en ds-bebis. Tror det kommer gå jättebra för er men känner igen din oro. Förstår jag dig rätt att ni ska ta bort om ni får hög risk utan att kolla om bebisen faktiskt har DS genom FVP eller MKP? Siffran ni får är bara en sannolikhet och jag tror er BM kommer att ifrågasätta ett sånt beslut. Jag vet två par som fått risken 1 på 3 men som fött bebisar utan DS. Kram

• vinterbebis12

Jordgubbe: hade helt missat ditt inlägg. Vi saknar dig i den andra tråden! Va tråkigt med missfallet och försöken. Hur mår din tjej? 3 år i vår eller hur?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011