Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Enya: Hoppas du slipper må superilla. Jag tyckte det var skönt att må lite illa faktiskt för då slapp jag nojja så mycket. 

Jis: Roligt att det gick bra hos BM. Hur mår ryggen!

Eileen: Skönt att allt är bra. Har sett dig i den andra ivf-tråden (BF december/januari) där jag läst lite. Kul att du är här också!

Najje: Grattis till ny vecka!Så glad att det inte kommit mer blod.

Kasa: Jag har inte vaxat men funderat på att gå till salong och göra det. Klarar inte att vaxa mig själv, är för smärtkänslig. Någon annan som vaxat nästan allt (brazilian) som gravid?

Lillstintis: Jag känner av bebisen flera gånger varje dag det är oftast små rörelser och ibland riktiga sparkar. Det varierar hur livlig den är. Igår tex var det riktigt på g och maken kände flera sparkar utanpå. Det borde väl räcka att känna den någon gång varje dag och min BM har inte sagt något annat. Jag är också orolig och frågade min BM om bla havandeskapsförgiftning. Hon sa att jag skulle höra av mig till henne om jag känner mig annorlunda på något sätt, tex kraftig huvudvärk. Klart det ska gå bra fördig. Om ca 10 veckor har du din bebis!

Speck: Skönt att ni löst det så att du får sova mer.

Karmosin: Hoppas det går bra på torsdag!

Vickan- skönt att du får sjukskrivning. Har du bokat massage förresten? Jag har varit idag, så skönt.
  • vinterbebis12
    Aurora1979 skrev 2011-09-20 20:41:05 följande:
    Men, mitt meddelande kom bort.... suck!

Karmosin: har väldiga bekymmer med vilken typ av mössa (och vilken storlek ?!?) som behövs?! Har inte en blekaste aning om vad man ska ha. *vilsen*

Speck: Låter som att det är sjukt jobbigt för dig/er med sömnen, men bra att ni verkar kommit på ett sätt som fungerar hyffsat!

Najje: haha ja jag ska tanka energi så mycket jag kan... vi får ta flera fikapauser i shoppandet kanske ;)

Magar ska som sagt bara kommenteras som fina!! :D Undrar om jag inte ska börja kommentera hur folk ser ut oxå... "nämen oj vad tjock du har blivit sen vi sågs sist, mår du bra??"      
    Jag förstår hur du känner. Jag vill inte vara gravida xxx utan bara vara xxx. Det är kul att prata om graviditeten och få komplimanger men att varje gång man träffar någon få kommentarer om magen och bara prata om barn och graviditet är inte positivt. Man får försöka tänka att de bara vill väl, ingen vill ju att resultatet ska bli att vi behöver oroa oss.
  • vinterbebis12

Anderska - har hört att saltgurka är bra för illamående (eller tror jag såg det i serien nip tuck, kanske inte så tillförlitligt Cool)

Jag undrar hur mycket ni andra har handlat i klädväg och hur mycket man behöver i olika storlekar?

I storlek 50/56 har vi:

5 sparkdräkter med långa ärmar och ben

1 stickad sparkdräkt (typ ribbad)

En body (sparkdräkt med korta ärmar och ben)

Ett par byxor

1 tunn mössa

3 strumpor

stl 62

4 bodies

1 par jeans

1 par mjukisbyxor

1 par tunna byxor

Hörde att omlottkläder är väldigt bra och det har jag inga.

Utöver det så har vi köpt några tunna filtar och skallror.

Känns som att jag inte haft någon tanke utan bara köpt lite hipp som haver.

Någon som kan tipsa om vad som fattas? Vad bebisen ha på sig hem från bb tex? Den är ju beräknad till januari så kan ju bli kallt.

• vinterbebis12

Tack alla som har kommenterat och berättat om kläder! Jag ska försöka hitta några omlottbodies och det verkar som jag har mer än tillräckligt i stl 56.

Viksan - stackare som blviit skållad. Hoppas det läker snabbt

Deaily - förstår att du är nervös men det kommer att gå bra! Kram

Kelsson - de måste ju klara sig utan dig en vecka annars är verksamheten illa planerad. Om du hänvisar till BM borde det gå bra.

Carlan - va tufft du har haft det. Hoppas tiden går fort fram till förlossning så att du får njuta av din bebis och glömma det jobbiga.

Angående hjärtljud sa min BM att det är en myt att flickor har höga och pojkar låga. Men jag tror nog att jag väntar en pojke ändå (vi hade låga hjärtljud ;)

Speck - han är så fin. Vilket charmtroll.

• vinterbebis12

strössel - jobbigt att må illa. Hoppas det blir mysigt med kompisen även om du är trött. Tur att du har en snäll man som hjälper dig.

Aurora- skönt att du får sjukskrivning.

Lillstintis - vad blir det för vagn

Sov gott alla!

• vinterbebis12

Deaily och Lindis -- åh va jag blir glad!!! Så underbart. Nu får jag gråta fler glädjetårar idag (har precis läst tidningen adoptera som vi får eftersom vi står i kö för adoption och det är alltid så fina historier som får mig att gråta)

Vickan - skit i kollegorna. Det är proffsen som ska ha åsikter om magen, inte vem som helst. Jag får som sagt höra allt ifrån "va liten du är" till "oj, vad den växt, du har blivit stor" och orkar faktiskt inte bry mig. Sen att svärmor mfl kör historier om hur jobbigt det är med förlossningar känns ju som att slå in en öppen dörr, alla vet ju att det blir jobbigt att föda men man behöver inte säga det för det och det känns bara dumt att spä på en eventuell oro.

• vinterbebis12

Eileen - lova att du klappar tanten på magen nästa gång!!! Verkligen märkligt att gå fram till en naken kvinna och börja tafsa...

Karmosin - 7e oktober är ju relativt snart. Håller tummarna för att ni får en vanligt förlossning som ni vill. Detsamma gäller dig Carlan! Som någon sa har vi ju världens bästa sjukvård här så oavsett vad som beslutas kommer ni och vi alla få proffshantering.

Karmosin- kan du tipsa om var man köper ullbodies mm till bebisen?

Aurora - borde finns en del snygga gravidklänningar online. nelly.com tex. Blocket har också en del.

• vinterbebis12
    Luella skrev 2011-09-22 21:45:39 följande:
    Tredjemaj: det enda stället jag sett är på Pop, där finns det i typ rött, blått, benvitt och en randig. Jag har inte sett den på Kappahl om Aurora tipsade om men jag ska dit och kolla.

Jag har säkert frågat förut, vilken adoptionsorganisation står ni i kö till? Jag är så klart otroligt glad över graviditeten men jag känner även en viss sorg över att vi inte kommer adoptera. Det finns ju så mycket fina historier även om jag förstår att det är jobbigt ibland. Men det är det ju även med bio-barn.
    Tackm ska kolla där.

Vi står bara i kö till adoptionscentrum. Hade tänkt ställa oss i kö till la casa i Colombia också men gjorde inte det när vi blev gravida. Om vi inte lyckas få syskon blir det adoption. Kommer inte kämpa med ivf flera år för ett syskon utan det blir försök med de två vi har i frysen och kanske adoption om det inte lyckas, alternativt även max 3 färskförsök och sen adoption. Beror på hur långt fram i kön vi är. Vi har stått i kö sen i dec 2010. Förstår din tanke med att inte få adoptera. Vi har faktiskt nästan sörjt "vårt" syskonpar (det vi drömt om) från Colombia. Låter konstigt när man är så lycklig över graviditeten men någonstans hade vi ställt in oss på adoption.

Sov gott!
  • vinterbebis12

strössel - vilken jobbig situation

Kelsson - roligt med gravidfika!

Karmosin & Enya- roligt att vi delar adoptionsdrömmarna också.

Ha en bra helg allihopa. Nu ska jag ägna till åt mannen och stänga datorn.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011