Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Luella skrev 2011-08-28 01:02:55 följande:
    Tredjemaj, när jag frågade så sa BMen på Ultraljudet att det är en gammal kvarleva som hänger kvar från när man var osäker på IVF-graviditeter. BM som jag frågade poängterade dock att det egentligen inte behövs men sa också med glimten i ögat att det ju kan vara skönt med en extra koll om man är lite extra orolig.
    tack för svaret! Jag tackar inte nej till att se den en gång till Flört 

Ja, lite tråkigt med dvdn. Vi var så glada när vi skulle kolla häromkvällen men den var helt tom.
  • vinterbebis12

strössel och aurora - det är nog som kelsson, jis och vickan säger att stockholm inte tagit bort TUL och det är jag glad för. Egentligen borde det ju inte behövas eftersom man går hos BM ofta och då även ´lyssnar på hjärtljuden om jag förstått rätt.

• vinterbebis12

Lycka till på RUL anderska. Jag kände nog bebisen innan men har fattat det först i efterhand och var jätteorolig för att den inte rörde sig. Det kommer gå toppenfint ska du se! Nu känner jag den varje dag men det är också få att moderkakan ligger i bakvägg. Hade den legat i framvägg hade den nog fungeray som sparkskydd Flört

Jis - helt sjuk kommentar men tycker IVF-dagis är en ypperlig idé. Skulle gärna ha mitt barn på samma dagis som era Solig

Najje - underbart att du är här! Ska du och mannen fira ikväll?! {#emotions_dlg.flower}

• vinterbebis12

anderska - grattis till RUL! Visst är det skönt att se att den rör sig därinne! Tror sparkarna börjar kännas ett tag efter att man faktiskt har förstått att den rör sig mycket och att den mår bra. Bara att njuta nu.

Spets - vet inte om jag grattade dig till lyckat RUL?! Grattis i alla fall. Tog ni reda på kön eller hur var det?

Jis - fin mage! Min kul är helt tydligt en gravidkula också, så skönt att folk vågar fråga.

Najje- måste bara säga igen så underbart att du är här!

Speck - vilka klippor det finns i tråden som kan tipsa dig om stygn och allt. Jag suger in det mesta men har inga tips. Hoppas du läker snabbt. Låter så underbart att ha en liten Loke.

Aurora-  beklagar sorgen. Bra att ni följer med och stöttar familjen

Ego- måste berätta om något sorgligt. Imorse när jag steg på tunnelbanan stog där ett par i min ålder. Mannen kollade direkt på min mage och hans tjej såg väldigt ledsen ut. Jag stod liksom precis i tjejens blickfång och efter en station bad mannen mig att byta plats med dem "det vore bättre om du stod här istället" eller något i den stilen. Det var inte så att det var mer plats där jag stod. Vet inte om jag tolkar alltför mycket i det här men fick bara känslan att de också gått igenom det vi har gjort (ivf, missfall eller kanske både och). Blev helt ledsen själv och kunde knappt hålla mig från att gråta. Kände att jag bara ville säga till dem att jag också haft det svårt och att jag förstod hur jobbigt det var att se gravida.

• vinterbebis12

najje, lillstintis och kelsson -ja det är verkligen mycket känslor när man inser att någon annan går igenom något så svårt. Inser att jag fortfarande bär på en del sorg och jobbiga känslor kring det här med barnlöshet och jag var riktigt nere och grät igår.

Anakaja -jag har inte heller hört talas om notchtest. Hoppas det går bra!

Deaily - tror min mage blev en riktig gravidmage i v 17/18. Innan dess gick det att dölja ganska enkelt. Nu vågar de flesta gratulera. Brösten däremot är inte så mycket större än innan, tar gärna lite från er i tråden som tycker ni fått för mycket Flört

• vinterbebis12

har varit lite off så har säkert missat viktiga grejer nu men kommenterar lite som jag snappat upp:

Speck- det är väl helt normalt att man ser gravid ut ett bra tag efter förlossning och Loke är väl bara 2 veckor?!!

Anderska - så mysig present. Vilken grej. Själv fick jag blommor av min man idag och blev jätteglad för det. 

Strössel - ha det så mysigt på Öland! 

Jis - fin tröja! Jag har fått klädpanik och måste shoppa. Har inte hittat några bra jeans även om jag varit på både H&M och Proud. Tydligen har Vero Moda mammakläder numera. Någon som provat

Viksan- betyder cravings att du slipper illamående? Skönt isåfall

Lillstintis och Najje - jag är också orolig av mig men man får tänka positivt. Klart det ska gå bra för oss! Blir dock lite avis på mina vänner som meddelar veckan efter de plussat att de ska ha barn och är helt öppna med det från början. Inte en tanke på att något skulle gå dåligt eller så. Vi får lära oss av dem för det går ju faktiskt bra för de allra flesta. Stor kram

Egp - mycket sparkar här. Så mysigt!

• vinterbebis12

förresten - någon som kan tipsa om bra ställe att köpa gravidbälte till bilen på? Antingen i butik i Stockholm eller på nätet. Tack på förhand Solig

• vinterbebis12
    Vickan I skrev 2011-09-02 20:34:00 följande:
    Så lite så. Jodå det rullar på. Vissa dagar bättre än andra. Allt avvaktas till efter förlossningen så får vi se då om det blir bättre av sig självt eller om operation behövs. Börjar bara oroa mig för hur jag ska kunna få ut en bebis med den smärtan, men det planeras ev igångsättning så att man kan styra det hela bättre med smärtlindring, men vet inte. Får se om läkarna på mvc och spec.mvc tycker lika eller ej.
    Tur att det inte är så många månader kvar (mindre än två eller hur?!). Vill du bli igångsatt? Kan tänka mig att det vore skönt att slippa gå över tiden. Kram
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011