Inlägg från: Kelsson1 |Visa alla inlägg
  • Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

SinnerSaint: Eftersom det här är en tråd för hela hösten o vintern o jag förväntar mig att vi blir många så tycker åtminstone jag att Lista tar lite för mycket plats så vi har ingen.

Ankaja: Jag ska in på VUL 2/5 så känns som en evighet dit. Tror att FC i Stockholm också rekomenderar att man skriver in sig efter VUL. Men jag struntade i det de sa o bokade tid för inskrivning samma dag som VUL.

Ta det lungt, har du inga blödningar så är allt bra. Mensvärk är bara växtvärk. Skulle du mot förmodan få MF så gör det väääääldigt ont och så börjar man blöda rejält också. Det de kollar på VUL är att det är en riktig graviditet och att hjärtat slår.

MVC valde jag efter öppettider samt att det som stod på hemsidan tyckte jag lät bra. Får se om jag gillar de det ser jag på inskrivningen, gör jag inte det så kommer jag att byta!

• Kelsson1

missan: Saken är den att det kan vara svårt att se pricken också när det är så tidigt, därför bättre att vänta. Jag valde BM Östermalm, de finns i samma byggnad som FC i Stockholm. Vet ännu inte hur de är får se det 2/5... Stod på deras hemsida också att de skulle ha extra förståelse för de som gått IVF men tyckte inte att jag märkte någon skillnad när jag bokade tiden...

• Kelsson1

Ankaja: Jag har också varit lite konstig. Brukar gilla fisk men just nu kan jag inte ens tänka på det utan att må illa. Däremot brukar jag inte äta allt för mycket pasta o nu har jag inte ätit annat än pasta i olika former i flera veckor. Idag på jobbet var jag på väg till kaffeautomaten för att hämta varm choklad o höll på att börja gråta (varför har jag ingen aning om). Så du är inte ensam Skrattande

villsågärna: Kommer nog också att köpa mig en. Är det först i v 12 man kan börja använda den?

• Kelsson1

Vickan: Då återkommer vi till att väääääänta som jag är så bra på Skrattande

missan: Alla behöver inte känna av graviditeten för att allt ska vara OK. Så ta det lungt, ta testet imorgon o ring de imorgon. Kramis

Speck: Tror att din bebis vilar upp sig bara. Men är du orolig begär extra UL så kan du lugna ner dig. Stor Kram!

• Kelsson1

Viksan: Jo ska dit o känna efter, är jag inte nöjd så byter jag efter första besöket. Det ska kännas bra nu när det finns möjlighet att välja o byta.

• Kelsson1

dealiy: Garanterat gråt, vi kunde åtminstone inte hålla oss i helgen inte ens maken Skrattande. Det var så häftigt att se det blinka på!

• Kelsson1

Vickan: Håller tummarna att det bara är batteriet så du får höra lilla hjärtat idag! Tänk vad tiden går fort redan v14 man hinner bara blinka så är det dags för förlossning! Bara sex veckor till screening som kommer att gå bra o sen är det smooth sailing resten av tiden. Kramis!

• Kelsson1

Hjälp! Stannade hemma från jobbet idag. Är dödstrött o hade tänkt packa o städa för vi ska åka bort över påsk. Det enda jag har lyckats göra är att sova i soffan. Mår illa o är törstig men vill inte ha vatten eller saft o det är det enda vi har hemma. Absolut ingen ork att gå o handla! Hur ska man överleva? Skrattande

• Kelsson1

Såja, har man fått lönespec o det här med graviditet blir dyrt... De nästan två veckorna jag var sjukskriven har kostat mig kring 4000kr... Väldigt roligt besked så är man sjukskriven idag o imorgon igen... får se vart det slutar.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011